Western Digital My Book Essential, 500GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Essential, 500GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ed12346 01-12-2009

Wij gebruiken meerdere My Book 500 gb voor backup doeleinden. Werkt prima, is stil en wat mij betreft snel genoeg. prima koop

marcel86 08-01-2009

Ik heb dit appraat bijna een jaar in bezit. Gebruik het elke dag intensief. Nog nooit problemen mee gehad. Mooi design. Maakt weinig geluid (in tegen stelling tot een harde schijf van packard bell die ik ook heb.) Er kan gigantisch veel op. Wel aan te raden om de schijf eerst te formateren voor gebuik. Anders kun je er geen grote bestanden opzetten.
Als ik mee ruimte nodig heb zal ik een zelfde type bijkopen maar dan met 1000GB

Teigetje 01-10-2008

Ik heb deze My Book nu enkele weken draaiende en ben daar uiters tevreden over. Naast deze My Book heb ik ook nog 2 andere externe schijven van Western Digital maar moet eerlijk zeggen dat de My Book wel mijn favoriet is geworden. Start in vergelijking met de andere schijven iets minder snel op maar doet zijn werk stil en uitstekend. Ik geef de voorkeur eraan dat ik de schijf pas inplug als het systeem is opgestart. In het verleden heb ik gemerkt dat Windows Xp wel eens een schijfcontrole gaat uitvoeren waardoor ik al een paar keer gegevens ben kwijtgeraakt. Bovenstaande ligt dus niet aan de externe harde schijven maar aan Windows XP.

Petrolhead 07-08-2008

Ik zocht naar een betaalbare HD met grote capaciteit voor foto's, films en backup en ik kwam bij dit schijfje uit.

Het design is zeer mooi, maar de case voelt niet echt solide aan. Er zijn genoeg koelopeningen zodat het schijfje niet warm wordt. Er is geen powerknop aanwezig. De schijf start op en sluit af samen met de computer.

Er zit enkel een snelle USB 2 poort op. Data lezen en schrijven gaat zeer snel.

De 2 blauwe led's vooraan geven net iets teveel licht, een klein ledje achteraan had ook al voldoende geweest.

Er is nog iets wat me stoort, nl. het geluid tijdens het lezen en wegschrijven. Ik lees hier helemaal niets over, dus maak ik me een beetje zorgen. De schijf maakt dan een sterk ratelend geluid.

leagallow 31-03-2008

Prima hardeschijf. werkt perfect. jammer van de voor geinstalleerde software. Eigelijk is het hele mooie software, een deel van WD zelf (backup programma en zo) en wat software van google (picasa, desktop toolbar). persoonlijk hou ik er niet van als er iets voor geinstalleerd staat, maar zeker omdat het geen slechte software is (zoals dat van google (waar ik overigens erg fan van ben) geef ik het product een 10!

HuismanP 29-03-2008

Sinds twee maanden in mijn bezit. Ik maak er dagelijks gebruik van voor het opslaan van mijn films en muziek en apps.
Ik vindt het een fijn apparaat. Hij is stil, wordt niet heet op zo en werkt gewoon erg goed. Hij ziet er ook erg goed uit en het lampje geeft aan als hij bezig of als hij niets te doen heeft.

Klein minpuntje was de bijgeleverde usb kablel. Deze was kapot. Moet er nog mee terug maar had er zelf nog 1 liggen.

Hoelang hij mee zal gaan? Ik hoop lang.

Elmer A.C. 28-03-2008

Was erg gecharmeerd van de looks van deze schijf en doorgaans staat WD erg bekend om z'n betrouwbaarheid. Na 2 maanden vertoont de schijf echter hardnekkige kuren, waarvan ik verwacht dat ze niet opgelost kunnen worden. Tijdens kopieer acties geeft de schijf de welbekende kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat melding. Snel de schijf ontkoppeld en aan de laptop van m'n vriendin gehangen om m'n muziek en films te kunnen back-up'en, maar op haar laptop geeft 'ie dezelfde melding. Ben bang dat ik m'n data kwijt ben.
Geen aanrader dus!!

Robert Loose 30-01-2008

Aangezien dit de eerste externe harddisk is die ik heb aangeschaft kan ik niet vergelijken. Wel weet ik dat hij uitstekend voldoet aan de taken waarvoor ik hem heb gekocht. Opslaan van mijn cd collectie (800 stuks) en 3000 foto's. Af en toe moet er even inwendig worden geschakeld en dan hoor je wat zacht gepruttel, wel charmant eigenlijk. Het zacht blauwe lampje oogt prettig en de opgeslagen zaken komen er snel en prima de luxe uit. Wat wil je nog meer?

Minardus 23-01-2008

De harde schijf staat hier de hele dagen aan.
Ik hoop dat ie niet stuk gaat zoals ik veel lees. Zal wel wat meevallen, omdat je de positieve reacties nooit hoort. Het is een snel ding. Ik gebruik de schijf vooral als opslag van muziek en films. Hij resoneert helemaal niet, en je hoort de schijf bijna ook niet. Alleen heeft het wel een vreselijk irritant blauw lichtje wat steeds knippert als je de schijf gebruikt. Maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een goede externe harde schijf.

roland2008 14-01-2008

Ik heb een my book gekocht in totaal 3 maanden in bezit gehad, niet echt intensief gebruikt 1x per week back up van mijn gegevens. Maar na deze periode heeft hij er al de brui aan gegeven, zelf niet te herstellen door reparatieafdeling... niet echt een degelijk aparaat dus.

rofab 22-12-2007

In de overvloed aan externe schijven steekt dit apparaat er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Het apparaat is stil, doet zijn werk en is razendsnel met het wegschrijven van data. Weegt iets meer dan 1 kilo, dus makkelijk mee te nemen. Ben zeer tevreden over het apparaat.

Vonkie 07-12-2007

Niet de moeite genomen om in de handleiding mee te nemen, Hoe te formatteren naar NTFS. Voor een merk als deze wel verwacht. Voor sommige onder ons belangrijk. Andere merken als LaCie, doet het netter…en zo hoort het ook.
Kan op sommige ondergronden vreselijk resoneren.
Doet wat hij moet doen, niet meer en niet minder….hoeft ook niets meer te doen.
Behuizing hoogglans zwart, staat wel mooi, nadeel…zit snel vol met vingerafdrukken en trek stof aan.
Kan over de levensduur niets zeggen…