Freecom External HD (250GB/USB2.0)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Freecom External HD (250GB/USB2.0) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Draigen 24-06-2007

Goede schijf, past veel op, overzetten vanaf de computer gaat snel (er heen slepen). Geeft geen problemen.
Schijf aansluiten en klaar, bijgeleverde software niet gebruikt.

nadeel: Wordt wel warm, en schijnt soms licht te tikken.

Ben er voor de rest zeer te vreden over, ook omdat de schijf niet te groot is en makkelijk mee te nemen. Ik schaf er binnenkort nog een aan omdat deze nog maar 10 gig over heeft.

Verf 02-06-2007

Strakke vormgeving
Stil, wel een zachte lage brom
Wordt nauwelijks warm
Snelheid is redelijk
Lichte spanning op aluminium behuizing, lekstroompje van de usb.
Valt heel soms opeens even uit

enomis 27-03-2007

De hard drive is stil, klein en best mooi vormgegeven, wordt niet heel warm. Hij heeft een usb-aansluiting plus een stroomadapter.

Nadelen:
*ze zeggen 250 gb, maar de disk heeft slechts een capaciteit van 232 gb. Dat schijnt standaard te zijn bij harde schijven, maar dat zetten ze niet standaard op de verpakking.
* waardeloze software bijgeleverd. Doet niet wat ik wil, namelijk data van de mijn computer overzetten naar de harddisk. Volgens de helpdeskmedewerker ook niet erg bruikbaar, gewoon niet installeren en via windows verkenner kopieren en plakken.
*onduidelijke handleiding ( erg veel computerjargon, ik spreek geen computernerd).
*ongelimiteerde gratis helpdesk support is allemaal leuk en aardig, maar ik heb ze 3 keer gebeld en stond alle drie de keren rond een uur in de wacht voor ik iemand (2 maal slecht Nederlands sprekend en begrijpend) aan de telefoon kreeg (volgens de medewerkers is het vaak erg druk).
*schrijven naar usb 1 gaat heel erg verschrikkelijk traag, schrijven naar usb 2 gaat gewoon traag.

Eddie73 22-01-2007

Deze externe harde schijf is snel, stil, simpel, strak, wordt niet warm en werkt probleemloos, wordt altijd herkend door het systeem en is een 100% betrouwbaar apparaat (draait 24/7)

In de winkel probeerden ze me een LaCie aan te smeren maar gezien de beoordelingen hier ben ik daar maar niet op ingegaan...

marc68 10-10-2006

Nog maar een keer dan, eerste review is nooit geplaatst ?
ik heb deze schijf in een aanbieding gekocht, ben er erg tevreden over. Stil en
gemakkelijk in gebruik. Heb hem naar NTSF geformatteerd, kan nu gewoon via
verkenner slepen ed. Is voor mijn gevoel snel, wordt ook niet erg warm en ik
vind het design erg mooi. Nadeel is de bijgeleverde software, gewoon niet
installeren het voegt namlijk niets toe