Western Digital My Passport Essential (640GB/USB2.0)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Passport Essential (640GB/USB2.0) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marc Kant 04-12-2009

De Western Digital My Passport Essential 640 GB externe harde schijf is een mooi uitziend en fijn apparaat. Hij is stil en wordt niet erg warm. Zelfs niet wanneer de schijf een uur vol in bedrijf is (kopieren). Ik heb deze harde schijf aangesloten op een WD TV HD Mediaplayer en tijdens het gebruik is een temperatuurverhoging nauwelijks merkbaar. Over de snelheid kan ik niet zo veel zeggen. Omdat deze ontsloten wordt via de USB (2.0)-interface kun je natuurlijk geen hoge snelheden verwachten. Een paar GB van bijvoorbeeld een film duurt al gauw een minuut of drie.
Om de levensduur te verlengen is het wel sterk aan te raden om de schijf altijd netjes te ontkoppelen voordat deze daadwerkelijk wordt verwijderd. Verder de schijf niet oppakken wanneer deze in werking is. Het is en blijft nu eenmaal een precisieapparaat.