AceZone A-Spire Wireless - Draadloze Gaming Headset - Active Noise Cancelling - eSports - Zwart - PC/PS5/Xbox Series X|S - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Raimon93 14-10-2024

Top gaming headset kwalitatief zeer hoog

Ik heb onlangs de kans gehad om de AceZone A-Spire wireless gaming headset met Active Noise Cancelling (ANC) te testen. Hierbij mijn ervaringen met deze high-end headset.

Ik heb in mijn tijd al verschillende headsets mogen gebruiken, zowel voor werk als privé, maar de AceZone A-Spire steekt er wat mij betreft echt bovenuit. Ik heb deze tijdens werk week in Romenie deze kunnen testen en deels thuis ook.

De Active Noise Cancelling functie is indrukwekkend. Tijdens het gamen worden omgevingsgeluiden zorgvuldig uitgefilterd. Zo konden de mensen met wie ik in een party zat tijdens het spelen van Diablo 4 op de PlayStation 5 de geluiden in mijn omgeving niet horen, wat bij mijn huidige headset wel het geval was. Zelfs toen mijn vrouw druk bezig was met het bakken van een cake of aan het stofzuigen was, werd dit omgevingsgeluid netjes onderdrukt. Dit maakt de headset ideaal voor iedereen die regelmatig in een rumoerige omgeving zit, maar toch ongestoord wil kunnen gamen.

De AceZone A-Spire wireless gaming headset zit bijzonder comfortabel, zelfs tijdens langere sessies.
Een groot verbeterpunt ten opzichte van mijn huidige headset, waarbij ik na een lange periode vaak last kreeg van zweet oren en pijn aan mijn oorschelp(en). Het gewicht van de AceZone is super licht en de headset zit totaal niet strak. De oorschelpen sluiten goed aan en voelen zacht aan, zonder dat mijn oren heel warm worden of dat het te hard drukt op de oorschelpen. Dit alles draagt bij aan een zeer aangename game-ervaring, zelfs tijdens marathonsessies.

Batterijduur is wel echt top! Hij laad super snel op; ik heb nog niet naar 100% gebracht aangezien hij heel lang kan doen zonder volle lading.

Kwalitatief het geluid is echt super. Kraak helder en wat ze adverteren omtrent de kwaliteit driver frequency: 20hz to 20khz, waarbij wel een opmerking: Lage frequenties komen helaas niet echt laag over; dit kan wellicht te maken hebben met de instellingen die je middels een App kunt invoeren!

De bijgeleverde USB C werkt perfect met een PS5, en gebruik op een Macbook. Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van de Bluetooth optie. Geen gevoel van latency, wegvallen van gesprekken over langere afstanden (zelfs door huis heen lopen)

Ik beveel deze headset zeker aan voor de hardcore gamers!

Pluspunten

• Batterijduur / oplaadtijd
  • Active noise cancel
  • Kraakhelder

Minpunten

• iets wat hoge prijs
  • mis lage bas tonen

GinGinGinGin 04-10-2024

Kwaliteit headset voor consoles

Ik heb de AceZone A-Spire Wireless headset kunnen testen en hij doet het goed.
Hij is licht van gewicht en komt inclusief een stevige harde Headset Case, AUX kabel, USB-A naar USB-C kabel en een USB-C Bluetooth Dongle.
Bovendien zit hij ook comfortabel op het oor en qua geluid heb ik ook weinig klachten. In shooters zijn voetstappen duidelijk te horen en voor muziekliefhebbers is er ook een Equalizer aanwezig op de mobiele app. Deze app is ook goede User Interface en makkelijk in gebruik.
Active Noise Cancelling werkt ook naar behoren, bovenop het feit dat het al een over-ear headest is. En als het nog nodig is, is er ook nog een Transparency modus aanwezig.

Jammer genoeg is er echter geen applicatie voor de PC, en zullen alle instellingen en Hardware updates via een smartphone gedaan moeten worden noch waren er instellingen voor de microfoon beschikbaar, zoals een microfoon boost.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat er geen USB-A Bluetooth Dongle aanwezig, sinds ik deze voornamelijk op de PC gebruik. Echter kan hij ook direct met Bluetooth verbonden worden.

Al met al lijkt het er op dat deze voornamelijk op consoles gericht is, alhoewel deze nog steeds goed bruikbaar is voor PC.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit met opties
  • Comfortabel

Minpunten

• Meer voor Console dan PC gebruikers
  • Geen microfoon instellingen

JustinNLL 03-10-2024

Ik heb de kans gehad om de AceZone A-Spire Wireless headset uitgebreid te testen, en mijn ervaringen zijn overwegend positief, met enkele kleine aandachtspunten. Een van de dingen die meteen opviel, is het uitzonderlijke draagcomfort. De oorschelpen sluiten mooi om mijn oren aan en zitten stevig zonder te veel druk uit te oefenen. Ze voelen zacht en comfortabel, zelfs na meerdere uren van gebruik, wat een groot pluspunt is voor lange gamingsessies of werk. De hoofdband is licht en makkelijk verstelbaar, waardoor de headset goed blijft zitten zonder dat het ongemakkelijk wordt, zelfs na langdurig gebruik.

De active noise cancelling (ANC) presteert naar verwachting. Hoewel het niet elke ruis volledig wegneemt, is het meer dan voldoende om afleidende geluiden zoals achtergrondgesprekken of het gezoem van een ventilator te dempen. Dit helpt me enorm om me beter te concentreren, zowel bij het gamen als werken. Het is echter geen 100% geluidsdichte ervaring, vooral als het gaat om echt harde geluiden, maar het biedt zeker een aanzienlijke verbetering ten opzichte van passieve ruisonderdrukking.

Wat de geluidskwaliteit betreft, ben ik erg onder de indruk. De lage tonen zijn diep en vol, wat geweldig is voor zowel muziek als games waarbij een sterke bas belangrijk is. Explosies en andere intense geluidseffecten komen krachtig over zonder dat ze de rest van het geluid overschaduwen. De middentonen zijn helder en nauwkeurig, waardoor stemmen en omgevingsgeluiden in games goed tot hun recht komen. Hoge tonen klinken scherp en zuiver, zonder dat ze schril of vervelend worden. Dit zorgt ervoor dat de headset geschikt is voor een breed scala aan audio, van intense game-ervaringen tot het luisteren van muziek met veel details.

Toch is er één punt waar ik wat teleurgesteld over ben: de microfoon. Hoewel hij prima functioneert voor basiscommunicatie, zoals praten met teamgenoten of tijdens een vergadering, had ik meer verwacht van de geluidskwaliteit, vooral gezien de prijs van deze headset. De microfoon klinkt vlak en mist de helderheid die je zou willen voor meer professionele doeleinden, zoals streaming of podcasting. Een ander nadeel is dat de microfoon niet afneembaar is. Dit maakt het minder praktisch als je de headset buitenshuis of voor muziek wilt gebruiken, omdat je dan altijd met een zichtbare microfoon zit. Het zou een stuk handiger zijn geweest als de microfoon in de oorschelpen geïntegreerd was, zoals je bij sommige andere headsets ziet.

Aan de andere kant is het gebruik van de AceZone-app een groot voordeel. De app is eenvoudig in gebruik en maakt het gemakkelijk om instellingen zoals de equalizer en noise cancelling aan te passen. Ook firmware-updates kunnen snel via de app worden uitgevoerd, wat ervoor zorgt dat de headset altijd up-to-date blijft. Het is een handige tool die je volledige controle geeft over de prestaties van de headset, zonder dat je in complexe instellingen hoeft te duiken.

Al met al ben ik zeer tevreden met de AceZone A-Spire Wireless headset. Het comfort en de geluidskwaliteit zijn fantastisch, en de noise cancelling werkt goed genoeg voor de meeste situaties. De microfoon is echter een minpunt, zowel qua kwaliteit als qua flexibiliteit, omdat je hem niet kunt loskoppelen. Maar als je vooral op zoek bent naar een headset voor gamen en muziek met uitstekende audio en comfortabel draagcomfort, is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• ANC
  • Draadloos of bedraad
  • Comfort

Minpunten

• Vaste microfoon
  • Microfoon kwaliteit

Ringodenboer 02-10-2024
Ik heb deze headset mogen testen, en was zeer verbaasd over de headset van AceZone. Nog nooit eerder gehoord van dit merk, maar dat was een hele mooie verassing om uit te mogen testen! Het geluid is overweldigend, vooral het omgevingsgeluid wat wegvalt waardoor je nog meer in de focus zit van het spel. Ik heb het uitgetest in de games FiveM, Call of duty & Apex legends.

Ik kan uren met deze headset op zitten, zonder dat ik er last van kreeg. De comfort van deze headset is enorm goed, waardoor hij enorm fijn in gebruik is. Al met al zeer tevreden over de test van deze headset, waardoor ik hem nog lang zal gebruiken.

JeroenKamphuis1 30-09-2024

De AceZone is een blijvertje maar wel met een verbeterpunt.

Dit is de eerste keer dat ik een koptelefoon van dit merk gebruik. Na het lezen van eerdere reviews was ik nieuwsgierig geworden en besloot hem te testen. Na een paar weken intensief gamen op de PS5 ben ik best wel tevreden, al heeft de koptelefoon ook nog wat verbeterpunten. Ik heb hem getest met verschillende games zoals Call of Duty, Battlefield 2042, Rust (Console), Hogwarts Legacy en Apex Legends. Koppelen via de bijgeleverde dongle was super eenvoudig, iets wat echt een must is als je op de console speelt omdat bluetooth op de PS5 niet ideaal werkt.

Qua geluid stelt hij zeker niet teleur. Voor shooters is hij geweldig, je hoort voetstappen op de meter nauwkeurig en in grote games zoals Battlefield geeft hij een meeslepend geluid met realistische trillingen en diepe bass. Comfort is ook dik in orde, zelfs na langere sessies heb ik geen last van pijnlijke oren, wat ik bij andere headsets wel snel ervaar. De batterijduur is top en gaat lekker lang mee, dat is echt een pluspunt. In 3 weken pas 1x hoeven op te laden.

Wat ik minder vond, is dat de verbinding af en toe kraakt. Dit ligt waarschijnlijk aan de dongle of een PS5-specifiek probleem. Waarschijnlijk kan een software-update dit oplossen, en gelukkig gaat dat eenvoudig via de app. Al met al een top koptelefoon met uitstekend geluid, een heldere microfoon en een hele fijne surround sound die je helpt voetstappen op afstand te horen—perfect voor competitieve games. Het voelt alleen alsof de software nog niet helemaal af is, wat je niet zou verwachten voor zo’n dure headset. Maar ondanks dat gebruik ik hem nu met plezier voor al mijn games. Absoluut een blijvertje!

Pluspunten

• Voetstappen erg duidelijk
  • Goede bass en goede geluidskwaliteit
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Af en toe krakende verbinding