Teufel System 5 THX Select "Cinema 5.1" surround set

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel System 5 THX Select "Cinema 5.1" surround set op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcel A. Koppenol 08-05-2013

Aangesloten op een Onkyo TX-NR807 klinken deze speaker heel erg goed, mooi vol geluid. Echt een aanrader, zeker met zo'n goed prijs en de Teufel garantie! Wel rekening meehouden dat de subwoofer aan de grote kant is. Maar ook deze klinkt top.

Nick235234 08-07-2012

Dit is echt een geweldige speakerset. Na veel wikken en wegen en na veel surroundsets in winkels te hebben geluisterd kwam ik toevallig via een kennis bij dit merk en deze set. Deze set heeft mij in een uur tijd zo overtuigd! Dat is in de winkel met boxen van dezelfde geluidsklasse nog niet voorgekomen. Het is ook wel grappig als je dit in een audiowinkel roept, want dat vinden ze helemaal niks, want gezien je deze set rechtstreeks bij de fabrikant besteld verdienen zij niks aan je. Voor de consument is het alleen maar voordelig, want die betaald veel minder voor goede kwaliteit.

De boxen hebben me overtuigd vanwege de heldere /strakke weergave van zowel muziek als film. De set was overigens aangesloten op een Denon 1912, dat zal er ook wel aan hebben bijgedragen.
Uit de achterste luidspreakers komt aan 2 kanten geluid. Gezien ze tegen de muur gericht zijn, hoor je via de muur het geluid. Met als gevolg dat als er in een film surroundeffecten zijn, je het idee hebt dat je naar 7.1 zit te luisten ipv 5.1.

Kortom dit is een voor deze prijs niet te evenaren set! En wat ook een voordeel is, is dat mocht de set toch niet naar wens zijn, dan kun je je geld terugkrijgen als je binnen 8 weken alles retour stuurt.
En de 12 jaar garantie niet te vergeten!

Struikrover 24-02-2012

Als ik iets koop ga ik niet over 1 nacht ijs. Zo ook met een Home Cinema system. Veel gezien en geluistert. Waarom ik dan toch steeds terug kwam op de Teufel THX variant? De volgende redenen.Ik ben in het gelukkige bezit van de Onkyo TX-NR609 met THX. Dit in combinatie met de System 5 THX ben je van 1 zaak verzekerd: Afstemming - geluidsweergave zowel op Cinema & muziek.

De muziek is des te belangrijker. De geluidseffecten hoor je toch wel met elk andere set. Echter met de THX 5 hoor je echt alles kraakhelder - zuiver en warm.

Nu ben ik van een passieve subwoofer overgestapt op een actieve variant. Dat maakt sowieso al een verschil. De doorslag is mede ook veroorzaakt door de heldere centerspeaker en de DIPOOL speakers aan de achterkant.achterkant.

Op proef zijn er 2 systemen besteld en de keus is toch gevallen op de THX. Hoewel de Columa® 300 Set S als zuilen system makkelijker te integreren zijn in de huiskamer en zeker ook goed klinkt is na veel afwegen toch de doorslag geweest richting de THX 5.

Mocht je echt niet tevreden zijn of nieuwe inzichten hebben dan is de retour procedure een grote winst die Teufel aanbiedt voor de consument. |6 weken uit proberen waarvan de 1e 2 weken zonder kosten kan worden terug gestuurd.

Moeilijker kunnen ze het niet maken wel makkelijker.

Een tevreden gebruiker

Jandaduns 23-01-2012

Geweldige set! In combinatie met een THX select versterker buldert de actie over je heen. Alle kennissen waren en zijn nog steeds onder de indruk als we een avondje film kijken. Maar ook muziek kan deze set prima aan. De 8 weken retourgarantie was niet nodig. Overigens zijn de speakers niet super groot, wat ze nog wel een redelijke WAF (wife acceptance factor) geven. Heb de speakers al meer dan 2 jaar en nog altijd dik tevreden.