Teufel Columa 300 Set L surround set / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Teufel Columa 300 Set L surround set / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

OlafT 08-08-2012

Ik heb deze speakerset inmiddels net iets langer dan een half jaar in bezit en kan niet anders zeggen dat het een fantastische set is! Maar laat ik bij het begin beginnen.

Bestelling:
Gewoon op de site van Teufel (ze verkopen hun waren op hun eigen site). Ging heel makkelijk en was zo geregeld. Levertijd was ongeveer twee weken. Enige nadeel hiervan is dat je dus niet kunt luisteren naar de speakers voordat je ze koopt. Ik heb niet gezocht naar eventuele luisterlocaties (als ze die al hebben bij Teufel).

Levering:
De speakers kwamen per twee in een doos. de sub en centerspeaker hadden hun eigen doos. Bewaar de dozen goed, want je kunt (als ze niet bevallen) de speakers binnen 8 weken terugsturen. Dit moet dan wel in de originele dozen!

Opzetten:
Uitpakken is zo gebeurd. Het enige dat je zelf nog moet doen is de ronde voetjes van de voor- en achterspeakers bevestigen. Dit gaat met inbus boutjes en is een peuleschil. Als laatste plak je vier rubberen dopjes er onder. De sub en centerspeaker zijn uit de doos zo neer te zetten. De speakers zijn van aluminium en de bouwkwaliteit is uitstekend. Ze voelen heel "premium" aan, als je begrijpt wat ik bedoel!

Aansluiten:
Een peuleschil. Boven elkaar geplaatste draaischroeven aan de achterkant (onder) van de vloerstaanders. Centerspeaker heeft naast elkaar geplaatste aansluitingen. Kabels moet je zelf aanschaffen! Ik heb zelf banaanstekkers aan de kabels genmaakt voor het makkelijk loskoppelen van alle speakers.

Gebruik:
Als de speakers eenmaal een beetje ingespeeld zijn klinken ze werkelijk fantastisch! het is ongelofelijk hoe goed het geluid is. De zuilen zijn vrij slank, maar zo klinken ze allerminst. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de versterker die je er aan hangt. De grote sub zorgt voor ruim voldoende kracht in de lage tonen en de andere 5 speaker zijn allemaal gelijk van constructie, dus vullen het midden en hoog fantastisch aan. Ondanks dat de zuilen redelijk hoog zijn, vallen ze nauwelijks op in het interieur, omdat ze zo smal zijn. Ik was echt verbaasd hoe snel je daar aan went.

Al met al een fantastische set met een geluid die je bij duurdere speakers zou verwachten. Ongetwijfeld zijn er speakers te vinden die beter klinken, maar daar betaal je dan ook meteen de hoofdprijs voor. Over duurzaamheid kan ik nog niet zo veel zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat tegen gaat vallen!

Absoluut geen spijt van gehad van deze aankoop!