Teufel Raumfeld Speaker M boekenplankspeaker / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Raumfeld Speaker M boekenplankspeaker / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DhrvG 17-07-2013

Begin juni de Speaker M van Teufel aangeschaft. Was op zoek naar paar mooie boxen puur voor muziek. Ik heb al de Teufel Cinebar51 die ook fantastisch is, maar vindt deze specifieker voor tv en film (zie review).
Daarnaast wilde ik draadloos en vindt een goed actief systeem praktischer dan een hele hifiset met losse modules. Inmiddels had ik al mijn muziek al op een NAS staan dus het Raumfeld systeem van Teufel sprak mij erg aan. Heb Sonos beluisterd en andere varianten, maar konden niet tippen aan de kwaliteit en vooral het geluid van Teufel. Helaas moet je deze wel aanschaffen voordat je dit kunt beluisteren, maar dat is echt de moeite waard. Verder super tevreden, echter vond ik de sound iets te licht voor de kamer die wij hebben. Dat heeft mij doen besluiten de M in te ruilen voor zijn grotere broer de Speaker L. Inmiddels 1 dag in huis en werkelijk super!
De Speaker M nog wel even op kantoor gehad, klinken fantastisch, maar wij vonden dit toch een iets te duur setje voor zomaar erbij. Dus keurig teruggestuurd wat voor Teufel geen enkel probleem was.

Doeve 23-11-2013

Met welk sonos systeem heeft u het vergeleken? Wat is de oppervlakte van uw kamer?

Eric Teufel 02-04-2013

Prima speakerset met prima geluid. Het mooie is dat alles draadloos werkt en de speakers feitelijk overal geplaatst kunnen worden. Door de niet te grote omvang van de speakers kunnen deze overal makkelijk geplaatst worden. Aansturing gaat prima via app op je telefoon of Tab/Ipad. Tip voor Raumfeld: software update met mogelijkheid eigen audiostream rechtstreeks of vanaf PC door te zenden naar de speakers. Hierdoor kan bijv ook een premium radio station gestreamt worden. Andere tip: voor wat grotere ruimtes is de speaker L toch wel aan te bevelen. Al met al prima producten voor een goede prijs.

MPiep 30-01-2013

Jaren geleden ben ik Teufel al eens tegen gekomen in de Duitse vakbladen. In Duitsland leeft HiFi toch meer dan in Nederland. Heb mijn zwager, toen die op zoek was naar nieuw apparatuur al gewezen op Teufel. Hij is er al een paar jaar zeer tevreden over.

Toen onze verbouwing was afgerond miste ik in de keuken muziek. Natuurlijk ook bij Teufel gekeken en geluisterd naar Bose, Sonos, etc. was er niet over te spreken duur en slechte prijs prestatie verhouding.

Twijfel wat moet je doen?
Eerst nog even de helpdesk gebeld en die heeft mij overtuigd dus bestellen. Als het niets is kan het toch terug.

Binnen 2 dagen ontvangen. Alles uitpakken en even de handleiding lezen. Het aansluiten en connecteren met het Wifi netwerk was echt een peuleschil. App downloaden en voila. Testen.

Wat een geluid komen er uit die kleine kastjes. Hoewel de speakers in een glazen ruimte (serre) staan komt er een super geluid uit. Bediening ook perfect. Intussen naast de Android tablet ook mijn iPhone aangesloten. Super makkelijk.

Volgende stap: mijn vaste pc koppelen aan het systeem Automatisch!!! Je kunt gewoon in mediaplayer een lijst samenstellen en dan afspelen via de speakers.

Favoriete zenders via internet radio gekozen zodat je snel een station kan kiezen op de tablet.

Tot slot heb ik een netwerkschijf van 3 TB aan mijn netwerk gekoppeld waarop ook mijn eigen muziek bibliotheek staat met 18.000 liedjes.

Volgende verrassing naast de internet radio nu ook voor alle devices mijn muziek bibliotheek toegankelijk.

Kortom. Als je op zoek bent naar wireless speakers van een goede kwaliteit dan moet je deze nemen. Aansluiten is kinderspel en bij vragen kun je de helpdesk bellen.

Heb nu besloten het systeem verder uit te bouwen en wireless boxen aanschaffen voor andere ruimtes.