Teufel Concept E 400 Digital Media surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Concept E 400 Digital Media surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

burp10 21-08-2012

In mei 2012 heb ik deze set besteld. Binnen een paar dagen was alles binnen. Verpakking was zeer goed zodat alles onbeschadigd uit de doos kwam. Aansluiten heb ik gedaan zonder gebruik van de handleiding. Was ook niet nodig want alles wijst zichzelf.
Uiteraard na het aansluiten wel de handleiding doorgenomen om te kijken of ik geen fouten had gemaakt.
Daarna aangezet en set afgesteld. Geluid is geweldig.
Mooi zuiver en zeer strak. Ook volume is ruim voldoende. Indien gewenst kunnen de buren ruimschoots mee genieten. Set maakt ook een zeer degelijke indruk.
Mag trouwens ook wel voor een set van € 500.
Aantal aansluitingen op decodeerstation is ook meer dan voldoende.
Wel 2 kleine puntjes van kritiek: aansluiten vanuit decodeerstation naar subwoofer gebeurt met tulpstekkers. Dit is op zich prima, alleen de kabel is wel wat aan de korte kant (slechts 1 meter).
Nu weet ik wel dat ik dit op kan lossen door een langere kabel te kopen, maar dit kan Teufel ook gemakkelijk oplossen door een iets langere kabel standaard mee te leveren.
Ook zou het handig zijn als er meer mogelijkheden zouden zijn om de speakers meer in hoogte te kunnen richten wanneer ze op de standaarden (die overigens keurig van rubber voetjes zijn voorzien) zijn bevestigd.
Dit zou het iets gemakkelijker maken om de speakers wat meer te richten de plaats waar mijn hoofd is als ik achter de pc zit.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze set en kan ik deze aan een ieder die geïnteresserd is in zeer goed geluid zeker aanraden.

JH89 18-07-2012

Geweldige geluid installatie, klinkt vreselijk goed.
Set besteld en 2 dagen later in huis. alles oogt kwalitatief hoogwaardig, Installatie was gemakkelijk.
Ik ga nog heel veel plezier aan deze set beleven.