Mordaunt-Short Genie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mordaunt-Short Genie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Tim-T 31-12-2009
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Heb de Mordaunt Short set nu een jaar of twee. Gekozen voor de goede geluidskwaliteit en het mooie design. Nu echter problemen met de subwoofer. Geeft geregeld geen geluid meer terwijl alle ledjes erop duiden dat de woofer wel gewoon is ingeschakeld. Stekker er 5 minuten uit, en dan doet ie het weer voor onbepaalde tijd. Even zoeken op internet leert dat dit een bekend euvel van deze set is. Een oplossing heb ik echter nog niet kunnen vinden. Goeie set, maar teleurstellende betrouwbaarheid in mijn geval.

fastlex 15-07-2009
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Geweldige prestaties voor deze speakerset. Nu reeds 2,5 jaar in mijn bezit. De set staat gekoppeld aan een Marantz SR7500. Destijds aardig aan de prijs maar nu een koopje. Je koopt niet beter voor dat geld. Erg over te spreken. Sub is geweldig al duurde het wel een poos voordat de juiste instellingen zijn gevonden en blijven staan. Sub speelt geweldig, zowel in films als met muziek. Een aanrader dus!

djimmie001 03-07-2009
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

heb nu bijna 2 deze set maar ben er niet echt meer over te spreken. eerst ging er een surround speaker stuk en nu zult u het niet geloven maar mijn subwoofer deze is gewoon volledig opgeblazen.

ik heb zelf een pioneer vsx-1014 dus niet de zwaarste receiver.

had er eerst jbl monitor speakers aan hangen en gingen maar niet kapot. terwijl ik dezelfde muziek draai als nu op mijn genie.

het valt nog in de garantie dus is het afwachten wat ze doen met de subwoofer.

Leon58 01-07-2009

---------- update review 01-07-2009 ----------
Leon58

2e review zie mijn eerste 22-06-2008.

Ben 1 jaar in bezit van deze Genie set.

Was het toen in een woord Geweldig – Fantastische – Mooi !!!!
Kan ik na een jaar alleen maar het zelfde zeggen, het telkens weer een genot om naar
de HC set te luisteren, Of het Muziek of TV of Films zijn. Het klink voor mij allemaal zo geweldig ( kamer is ongeveer 4.5 meter bij 9 meter ) dat ik het altijd weer jammer vindt om de installatie uit te zetten.

Heb deze set aangesloten op een Pioneer VSX1018 receiver in combinatie met Pioneer DVR560. Het is een geweldige combinatie, zowel receiver als dvd speler als ook de Genie Speakers passen perfect bij elkaar, en hebben vele mogelijkheden.

Voor degenen die nog twijfelen en zich afvragen of de speakers wel mooi klinken en met welke receiver, kan ik alle maar zeggen deze set is gerust de financiële uitgave meer dan waard is, wand je heb dan voor een leuke prijs perfecte speakers, geweldige receiver ik heb er mijn tv + pc + laptop + video + dvd speler + de DVR560 met harde schijf op aangesloten en er is nog ruimte voor extra.

Maar!! Deze geweldige combinatie vraagt wel wat aandacht in zake het afstellen, ook de hiervoor genoemde klachten voor wat betreft het in en uitschakelen van de sub zijn te verhelpen. De combinatie is echt perfect af te stellen door de vele mogelijkheden van de Sub en de receiver.
Samen gevat een geweldige set speakers die in combinatie met een goede receiver perfect zijn af te stellen, maar je moet er wat aandacht aangeven en ze klinken zowel is stereo als film voor mij gewoon perfect. Zal niet zeggen dat er speakers zijn die per stuk even duur zijn als de complete Genie set, beter af anders klinken (Zou eigenlijk wel zo moeten zijn denk je dan).
Zelf ben ik best wel muziek liefhebber van alle soorten muziek als het maar mooi klinkt.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat Dhr. Willen ook gelijk heeft in zijn advies ga eens luisteren, maar als ze nergens te beluisteren zijn doe je er echt niet verkeerd aan om ze dan maar zo te kopen. Er staan trouwens ook nog een aantal testen van deze Genie Set op i-net.

Gr Leon58

---------- oude review 22-06-2008 -----------
Leon58

Heb de Genie set nu 2weken in bezit.

In een woord Geweldig – Fantastische – Mooi !!!!

Was van plan de al meer dan 20 jaar oude Pioneer set te vernieuwen voor een nieuwe.
Voor een nieuw HC set in dit geval ook weer Pioneer, maar dan nu met kleine speakers welke beter in het interieur zouden moeten passen, dan die grote kasten.
Via deze site ben ik dan ook de Genie's tegen gekomen, en heb na veel lezen en vergelijken op i-net dan ook mijn keuze laten vallen op deze set.

Mijn plan was dan ook de Pioneer VSX 1017 en de DVR 555 plus deze speakers.
Nu adviseerde de verkoper van de hifi speciaal zaak dan ook om even te wachten op de nieuwe Pioneer VSX 1018 en de DVR 560 welke binnen een aantal weken samen verkrijgbaar zijn.

Maar omdat er een ander merk HC samen met deze Genie's in de aanbieding was, en hij mij een aantal andere merken speakers heeft laten luisteren op de zelfde reciever met mijn eigen muziek, was ik dan ook overtuigd dat het deze combinatie dan ook moest worden, mede door de scherpe prijs welke ook op deze site staat alleen hoeft er geen verzendkosten te worden betaald.

De Pioneer set staat dan ook nog in bestelling.

Maar na een aantal dagen kon ik niet lager wachten en het de Genie set uitgepakt, wat al een feest op zich, is zoals alles is verpakt en aanvoelde (geen plastic), en aangesloten op een goedkoop HC set (had deze gekocht om alvast iets te hebben).

Nou ik wist niet wat er gebeurde, er kan nu in een keer een geluid uit de HC dat ik niet voor mogelijk heb gehouden. (kamer ongeveer 48m) Alles klinkt nu al een stuk beter, voller en mooier, je hoort nu tonen en geluiden en instrumenten welke ik op de set ( zowel de oude als ook de goedkope) nog nooit gehoord heb, en dan heb ik nog niet eens de grote Subwoofer aangesloten omdat hiervoor geen aansluiting op zit. (het HC set heeft een passieve aansluiting)

Ik hoop dan ook binnen kort mijn nieuwe HC set te mogen ontvangen, zodat dan alles goed kan worden aangesloten en afgesteld, zo als het hoort met de bij gevoegde installatie set (meter en CD).

Maar de Genie Speaker kunnen nu al niet meer kapot in huis, ook anderen horen een geweldig verschil en zijn nu al onder de indruk van deze kleine set.
Als alles definitief is opgesteld en aangesloten kom ik hier zeker nog eens op terug.

En voor de genen die nog twijfelen, en/of niet weten wat ze moeten kan ik alleen maar zeggen, ga ze eens bekijken/voelen/beluisteren, kijk voor de juiste prijs – aanbieding, en direct kopen deze GENIE’S in muziek.

Roy14091970 28-07-2008
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb de set online besteld en kreeg de speakers in twee keer geleverd.
Eerst de subwoofer paar dagen later de satellieten.
Nu bleek de subwoofer defect te zijn.
Aan de achterzijde brandt wel de rode LED dat de voeding aanwezig is.
Maar de blauwe LED voorzijde heeft maar 1x kort opgelicht.
Alle die de standen geprobeerd (OFF-ON-AUTO).
Sub wordt gebruikt in combinatie met splinternieuwe Marantz SR5002, heb voor de zekerheid de sub ook nog even bij een vriend van mij getest, zelfde verhaal.
Kortom balen dus, nieuwe wordt zsm afgestuurd.
Satellieten klinken al geweldig! Dus maar even geduld dus.

Gongon 21-07-2008
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb deze set i.c.m. de Marantz SR-6001 en DV-6001 aangeschaft. Ik had me de laatste maanden al goed ingelezen op verschillende sites en wist dat deze set een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft. Toen ik vorige week toevallig tegen deze set aanliep en zag dat deze verkeerd geprijsd was, moest ik 'm wel meenemen (De verkoper erkende de fout en feliciteerde me. Een dag later was de verkoopprijs met 400 EUR verhoogd).
Ik heb er tot nu toe geen moment spijt van gehad.
Het geluid is overweldigend. Strak en helder. Ik merk pas hoe hard ie staat wanneer ik wat probeer te zeggen en ik mezelf niet eens hoor praten. De set gaat hard zonder schreeuwerig te worden. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij voorgaande sets al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat dit mijn eerste set in dit segment is.
Ik heb vooralsnog alleen muziekdvd's gedraaid, van Andrea Bocelli tot de Cranberries en van Alison Krauss via Metallica naar Thunderdome. Het klinkt allemaal even overtuigend al is de ene dvd beter opgenomen dan de andere, maar dat is een luxe probleem.
Het design spreekt mij ook aan, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Ik geef de geluidskwaliteit een 10. Natuurlijk zijn er genoeg sets met nog betere eigenschappen, maar de prijs/kwaliteit verhouding van deze set is gewoonweg uitstekend.

hedalo 27-12-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

heb sinds een week deze set in bezit,na aanleiding van de previeuws van deze site bij verschillende winkels geluisterd en vond deze set er het beste uitkomen. dit is een echte 5.1 set.de subwoofer is wel wat groot maar is perfect in te stellen. films kijken is een echt nieuwe ervaring .maar ook cd's beluisteren is een genot, pas electricladyland van jimi hendrix op 5 ch stereo geluisterd, te gek.
heb deze set aangesloten op een yamaha reciever
rx-v461

benb 05-12-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Set heeft mooie uitstraling. Geluid is helder en vol. Frontspeakers in eerste instantie op vloerstands gemonteerd, vond ik geen mooi plaatje. Heb ze toen aan de muur bevestigd.
Set gekoppeld aan Pioneer 1017 en pioneer dvd speler 600. Zeer tevreden.

Frank Schneider 17-07-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb nu ruim 2 maanden deze set gecombineerd met een marantz sr 4001. (Op basis van de ervaringen die ik bij kieskeurig zag staan)

In 1 woord: geweldig!!!

Voor een redelijk bedrag een geluid dat even dure systemen met gemak overtreft.

In vergelijking met de betere 2.1 systemen voor minder geld echt surround. En de speakers zijn niet groot en ook nog fraai om te zien.

Warm, vol geluid, ook in de midden tonen dus je kunt fatsoenlijk luisteren naar de radio en je cd collectie.

Films kijken is enorme ervaring. Luister maar eens naar deze set bij de openingscene van Swordfisch. De stalen kogels rollen van links naar rechts en het glas kraakt helder tot in detail.

Ik ben echt 2 jaar op zoek geweest ( binnen een bepaald budget dat wel) naar een set die zowel goed klinkt bij audio alsook film.

Ron64 03-07-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb deze set gekocht zonder dat ik ze van te voren gehoord heb. Ik ben alleen op reviews afgegaan, ik heb deze set samen met de marantz sr5600 gekocht. En ik moet zeggen dat ik er helemaal mee uit mijn dak ga, zowel met muziek als ook dvd.
Het is gewoonweg geweldig. Vrienden overleggen niet meer bij wie ze een dvd gaan bekijken, eten en drinken wordt al geregeld. En mijn vrouw is er ook weg van, zijn die grote speakers ook van de vloer weg. Ze zijn niet goedkoop maar je krijgt er wel wat voor terug,
De sub was makkelijk instelbaar, hij is helemaal tegek wat geluid betreft, ik ben blij dat ik geen vaste buren heb.

Backdraft 29-04-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Topset, niet alleen vanwege het design maar zeker vanwege de geluidskwaliteit en instelmogelijkheden van de sub. De buren zijn er ook erg blij mee :-)
Je moet even de boel goed inregelen maar dan klapt de sub ook als een dolle. Ook bij lagere volumes een zeer mooi geluid. Zowel muziek als dolby helemaal goed.

BigDuckSix 31-03-2007
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Toen ik op zoek ging naar een surround set die zowel compact is en goed met muziek overweg kon, bleek al snel duidelijk dat dit niet zo eenvoudig was als ik eerst dacht. De eerste twee HiFi zaken die ik bezocht lieten me dure Kef's en B&W's horen maar konden me niet bekoren wat muziek betreft.
Een derde zaak had de Genie's staan en nogal sceptisch over het enthousiasme van de verkoper ging ik luisteren. Vol verwondering moest ik vaststellen dat deze set stukken beter klonk dat al wat ik voorheen beluisterd had! Wat een geluid.

Ondertussen heb ik deze speakerset thuis aangesloten op een Denon AVR 2807 en een DVD 1930. Het afstellen van de sub is erg simpel met de bijgeleverde SPL-meter.
Mijn ervaring in de winkel blijft overeind: deze set klinkt echt fantastisch. Voorheen had ik 4 driewegsvloerstaanders staan die op een redelijke stereoinstallatie speelden. Niet slecht, maar de Genies overtreffen deze met gemak.
Alle genres (van klassiek over Tori Amos, stevige rock en zelfs metal) worden feilloos gebracht.
Met je ogen dicht is het net alsof je naar dure vloerstaanders zit te luisteren. Echt indrukwekkend wat deze kleine speakers kunnen.

Films zijn al helemaal te gek. Alle geluiden en effecten worden perfect weergegeven. Je zit als het ware midden in de film. Actie-scenes zoals in Kill Bill komen volledig tot hun recht en overdonderen je met kwasie perfect geluid. Echt genieten!

De instelbare crossover op de sub heb ik volledig open gedraaid en de instellingen laten instellen via de automatische regeling op de reciever. Resultaat: lekker vol geluid met voldoende laag in alle speakers met een onhoorbaar meespelende sub.

Conclusie: ben je op zoek naar een compacte en stijlvolle 5.1 set maar je wil niet inboeten op weergave van muziek t.o.v. grote speakers, ga dan absoluut eens luisteren daar deze Genie's van Mordaunt Short!

havar 31-12-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb ze nu ook, al meerdere malen geluister en nu toch de knoop doorgehakten
aangeschaft samen met een Marantz Receiver en DVD speler.

Wat een combinatie en power. Heel goed in te stellen met de meegeleverde
referentie CD en SPL. Strak, droog en hard (als je wilt).

Wel een tip, uit eigen ervaring. Zet de SW niet te dicht naast het bankstel.
Hoewel dit een heftig gevoel geeft omdat de hele bank in trilling komt, kan
heet zijn dat de bank/stoel ook als baskast gaat fungeren waardoor het wat gaat
dreunen. Dit ligt niet aan de SW.

Verder, op sommige versterkers kun je de omslag frequentie van sateliet naat SW
aangeven. Zet deze niet te hoog (max 120 hz of zo). Boven de 125 Hz gaat het
menselijk oor richting en plaatsing horen. Het wordt dan alemaal wat rommeliger.

Maar hoe dan ook absoluut top setje. Voor dit bedrag komt niets er in in de
buurt, en er boven moet je in mijn smaak al snel naar het dubbele bedrag om
hier overeen te komen.

thecasparnova 22-10-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

ik heb de set nu een week, 'n fantastisch set ! ik was altijd sceptisch over
satelliet systemen maar de genie heeft me overtuigd!!! alleen al de aankleding!
elke speaker zit apart in 'n stoffen mordaunt short zakje verpakt, en dan nog
de DB meter die je bij de MS409 woofer krijgt! de afwerking is echt super! 'n
schitterend compromis tussen geluidskwaliteit en design, ik heb ze aangesloten
aan 'n Harman Kardon AVR 230, de combi bevalt me erg goed.
vanwege mijn beroep waarmee ik veel in aanraking kom met vele home cinema sets
,springt de GENIE er tussenuit vanwege de hoge kwaliteit in afwerking en geluid
.... 'n echte aanrader....

Martgom 15-10-2006

Dit weekend de Genie set aangesloten op een Marantz 5600 receiver en een DV
6600 DVD speler. Het kostte me een dag om alles aan te sluiten en de tv op te
hangen, maar dan heb je ook wat!!! Het geluid is echt super, bedieningsgemak is
eenvoudig. Deze combinatie verdiend een dikke tien!

Dit is echt een aanrader!

huffie 26-08-2006

Deze speakerset gekocht in combinatie met een Marantz SR5600 en DVD6600 voor
1400 euri totaal.
Deze speakers moesten mijn 20 jaar oude B&W DM220I zuilen vervangen en dat was
geen eenvoudige opgave. Na twee weken ben ik er echter aangenaam verrast!
Fantastisch afgeleverd in stoffen hoesjes en met een BD meter. Na de eenvoudige
installatie werd ik thuis zeer aangenaam verrast (ondanks de doorslaggevende
luistersessies in winkels en goede recensies op deze site) door de meer dan
geweldige sound. Ja ik weet dat is persoonlijk, maar ik raad iedereen die dit
soort systemen zoekt, aan deze set eens te beluisteren. Sprankelend helder,
geweldig midden en een meer dan indrukwekkend laag uit de sub. Een absolute
topper in deze prijsklasse en dit segment!!

Mad Cat Junior 23-04-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Deze Genie aangeschaft door de goede reviews op diverse forums en pages.
En idd, zonder dat ik ze echt gehoord had gewoon gekocht, niks is overdreven
over deze speakers.
Had wel de Kef 2005.1 gehoord, wat waren die verkouden zeg, er zat echt geen
geluid in, en zeker toen de sub het niet deed( schijnt nogal een probleem te
zijn met Kef).
Genies gewoon meegenomen en aangesloten op mijn Marantz SR5600 en DV6600 (samen
gekocht als set).
En dit is echt een geluid om bij weg te dromen, tuurlijk grotere 3weg speakers
klinken beter, maar voor een surround setje is dit de set. Let goed op de
prijzen ik heb er €749,- voor betaald, waar andere gewoon 1000 tot 1200 euro
ervoor durfen te vragen, en ze komen gewoon bij de Marantz importeur vandaan,
dus geen grijze import. alleen de speaker standaards vind ik een beetje erg
duur, 100 euro voor 2 standaards, ff sparen dus.

mrbullet 21-04-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Sinds een week ben ik in het trotse bezit van deze speakerset daarbij heb ik
een 4600 reciever en een 4610 dvdspeler van Marantz. Dit alles heb ik voor een
belachelijk lage prijs nieuw kunnen kopen. (nog geen duizend euro) Ik heb meer
dan twee weken lopen dubben of het de wel de juiste keuze zou zijn. In eerste
instantie was ik namelijk helemaal in love met Harman & Kardon.

Maar deze aanbieding was zo goed dat ik hem niet kon laten schieten. Mede
dankzij de goede ervaring van mij broer met Marantz was de keuze toch snel
gemaakt. Alles zit zeer netjes en veilig ingepakt in de dozen. De handleiding
is er duidelijk en helder wat je moet doen.(geldt voor alle componeten) Wat ik
wel miste is de on screen display van het menu maar goed dat hoef je gelukkig
niet vaak te doen.

De speakers zijn een plaatje en waren netjes verpakt in kleine beschermhoesjes
van stof. (Erg makkelijk als je ooit weer eens gaat verhuizen) Ook de DB meter
zat in zo'n zakje. Na de speakers geplaatst te hebben heb ik eerst doormiddel
van het bijgeleverde cd’tje de subwoofer afgesteld. Hierna de afstanden
opgemeten van de speakers tot de luister/kijk positie en het afstellen is
feitelijk klaar. Na hier en daar wat klooien was ik twee dagen verder. Helaas
wilde 1 van de pootjes van de subwoofer er niet goed.(schroefdaard draaide
door) Ben de volgende dag gelijk terug gegaan en kreeg een nieuwe mee. Bij
deze is het probleem niet aanwezig. Het geluid is perfect, zelfs bij gewoon een
cd of radio vind ik persoonlijk dat er nog voldoende volume in zit. Ooit komen
er in een grotere kamer nog twee zuilen bij maar zoals het nu is ben ik zeer
tevreden.

Wat betreft de dvd speler? Die is goed geen problemen mee. Zelfs de laadtijd is
zeer snel te noemen. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe set. Een
aanrader!

Vincent_B 28-03-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Na een lange zoektocht ben ik uiteindelijk bij de Mordaunt-Short Genie
surround-set i.c.m. Onkyo tx-sr703e terecht gekomen. En ik moet zeggen ik ben
zeer te vreden! Heb nog een lang tijd getwijfeld over de Infinity Modulus
i.c.m. Yamaha RX-1600 en RX-2500. Maar na veel luisteren bij verschillende
winkel was voor mijn gevoel de Mordaunt-Short Genie combinatie schoner en
rijker van geluid.

99997777 27-03-2006

Iedereen is positief over deze set, ik heb de set op een Denon 2106 receiver
aangesloten icm een Denon 1920 DVD speler.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar had meer verwacht. De
stereoweergave valt mij toch tegen.
Als er iemand tips heeft om dit te verbeteren hoor ik het graag

Rick78 05-02-2006
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Ik heb deze speakers reeds enkele weken in bezit, en het uiterlijk is toppie,
perfect afgewerkt maar uiteindelijk draait het toch om de geluidskwaliteit; En
deze is werkelijk super, wat meteen opvalt is de opmerkelijke helderheid en de
schitterende hoogweergave. Dit komt met vooral naar voren tijdens muziek DVD's,
welke een waar genot om te beluisteren zijn. Films komen ook tot leven, zelfs
de kleinste nuances zijn hoorbaar en de subwoofer zet de puntjes op de i.
Subwoofer heeft een enorme diepgang voor dit type setjes en kan zich meten met
iedere sub in deze prijsklasse. Hij is ook zéér muzikaal en is voorzien van een
notchfilter welke tezamen met de bijgeleverde Db meter ervoor zorgt dat je de
subwoofer perfect kan inregelen op basis van de ruimte waarin deze geplaatst
wordt. Dit zijn de troonopvolgers van de befaamde KEF eitjes, volgens een brits
valkblad the new kings of the castle en daar is geen woord over gelogen,
daarom krijgen ze van mij de hoogste waardering. Een echte aanrader!!!

techfreak 16-08-2005
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Nu een paar dagen in mijn bezit. Heb de subwoofer volgens de handleiding met
bijbehorende CD en meegeleverde SPL druk meter ingesteld. Volgens mij het enig
sat/sub waarbij een CD en SPL meter wordt meegleverd. Geluid is voor een
sat/sub systeem fantastisch. Nadat de subwoofer goed is afgeregeld zeer strakke
bas en zeker niet rommelig. Gebruik wel een kwalitatieve goede subwoofer
interconnect, komt de bas alleen maar ten goede en zet de sub op de
meegeleverde spikes i.p.v. de rubber voetjes.Hiervoor had ik een KEF 2005.2 set
maar dit set en de subwoofer klinken veel sprankelender en straker. Design vind
ik zeer goed zowel met speakerdoek ervoor als zonder. Zonder een mooi high tech
uiterlijk. Zonder meer een aanrader voor zowel surround sound als stereo
geluid.

dreamer99 14-08-2005
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Set nu al een paar weken in bezit. In een woord perfect. Over het design valt
te twisten maar ik vind ze (in het zilver) geweldig. Nu alleen nog een mooie
nieuwe receiver zoeken (onkyo 900e??) en dan alleen nog maar genieten.

PaulUitHaarlem 01-08-2005
Geschreven voor: Mordaunt-Short Genie

Heb deze set verleden week binnengekregen en volstaat mijn stoutste dromen. Had
al vele positieve testen gelezen o.a. whathifi die deze Genies inderdaad
geniaal vinden. Heb alles eerst ff goed geinstalleerd en afgesteld hoewel ik
mij niet kon inhouden om ze te horen.

Geluidskwaliteit=
Hoe geniaal wil je het hebben? Film of muziek, het komt er allemaal uit met
zoveel zorg van vakmanschap. Je hoort het meteen; Mordaunt Short is niet over
één nacht ijs gegaan met het ontwikkelen van deze Genies.

Design=
Niet alleen mooi om te horen maar ook om te zien. Er is gelet op het kleinste
detail om van deze Genies iets moois te maken: zelfs de bindingsschroeven aan
de achterzijde zijn anders dan anders.

Duurzaamheid=
Lees alleen maar positieve recensies e.d. over deze Genies en de garantie is
goed. Ook als ik alles ff goed bekijk ziet het er gewoon geniaal uit.

Ik heb een verrassend lage prijs (2/3) betaald omdat het een demo betrof bij
een winkel. Hoe blij kan je als mens worden?

peterus 28-07-2005

heb dit systeem sinds 3 weken in huis,mijn oordeel is erg groot.hiervoor had
ik een stereoset van denon,maar toch wilde ik graag ook surround in huis dus
druk op zoek.div sets geluisterd oa,kef 2005.
deze set klonk perfect .maar toen ik die genie's had
gezien was ik verkocht,strak helder geluid zowel met muziek als dvd,mooie
vormgeving incl de sub.
als krachtbron heb ik de denon avr-2105 en dvd 700
naar mijn mening een topset voor een redelijke prijs.