DALI Ikon 6 vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Ikon 6 vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maarten 2010 21-01-2011

--------Update review, 21-1-2011---------
Bijna een jaar in het bezit van deze klasse speakers.ik heb ze aangesloten aan de Onkyo A-9755 versterker.het geluid is zeer zuiver en gedetaileerd te noemen.ik beluister hoofdzakelijk cd,s.Echter een cd van mindere kwaliteit valt direct door de mand bij de Dali Ikon 6 maar dat heb je bij speakers van hoogwaardige kwaliteit.Kortom ik ben zeer tevreden met de Dali Ikon 6 waarvan overigens de prijs kwaliteit verhouding prima is.

--------1e review, 24-12-2010-------
Ben een liefhebber van symfonische rock en voor deze muziek is de Dali Ikon 6 uitstekend geschikt.Mooi helder en zuiver geluid waarin alle details goed te horen zijn.
Als ik echter stevige gitaarrock aan zet,constateer ik dat er behoorlijk weinig laag in zit en de hoge tonen van de gitaren wat overheersen. je zou zeggen dit hoort bij deze muziek,maar persoonlijk vind ik de Dali Ikon 6 meer een symfonische speaker dan een hardrock speaker.het blijft uiteraard een persoonlijke beleving!
Kortom ben ik dik tevreden met de Dali Ikon 6! en de prijs kwaliteit verhouding van deze speaker is zeker prima te noemen!

fpiet 27-03-2010

Ik heb al veel speakers beluisterd maar uiteindelijk voor de dali ikon 6 gekozen.
Ze staan nu 2 maanden in mijn woonkamer 45 vierkante meter en 2.65 hoog(beton nieuwbouw met harde laminaat vloer en spachtelputz op de wanden).
Dit is een acoustisch zeer moeilijke ruimte maar deze speakers doen het uitstekend.
Vergeleken met monitor audio rx6(mooi hoog,aardig midden,strak maar te veel laag met voor en achter een baspoort waardoor de speaker overal in de kamer anders klinkt wat een nadeel is),monitor audio rx8(super hoog,mooi midden,maar veel te veel ouderwets basserig),paradigm monitor 9(slecht onzuiver hoog,zeer helder,open en zuiver midden,strakke maar te harde bas)
De dali ikon 6 heeft een zeer gedetailleerd en zuiver en niet schel hoog,een schitterend mooi en zuiver midden,strakke niet nadrukkelijke bas die naar mijn mening zo hoort te zijn.
Dit is gewoon een zeer muzikale speaker die redelijk makkelijk te plaatsen is(zo'n 30 centimeter van de achterwand bij mij).
Ik heb ze aangesloten op een denon avr-2307 surround versterker met bi-amping(geen bi-wire)mogelijkheid.
met ASW Cantius subwoofer.
zeer tevreden met deze muzikale speakers.

Sjaak06 17-06-2009

Vandaag IQ70 geluisterd naast B&W 684 en Dali ikon 6 bij Correct in Rotterdam.
Kef is dus KAF en B&W is mij te romantisch / warm / modderig qua klankkleur.
Wat een verademing met de Ikon 6 van Dali. Het midden, maar zeker ook het hoog zijn gewoon fantastisch. Het basgebied is wat minder dan de B&W maar in mijn situatie met een subwoofer + plaatsing van de speakers in een hoek is dat geen enkel probleem. Zowel rock (Waterfront van de Simpleminds) als zang (Herman van Veen) als klassiek (laatste Aria van de Mattheus Passion) waren bij de Ikon 6 superieur t.o.v. de andere speakers.

speenkruid 14-03-2009

Sinds een week of vier de Dali Ikon 6 in huis. Ze zijn aangesloten op eem Marantz 6004 receiver. (ook nieuw)
Na veel luisterwerk, wilde ik uiteindelijk kiezen tussen de B&W684 en de Monitor Audio R6.
De B&W klonk zeer warm, bij het donkere af. De R6 vond ik te schel/helder klinken.
Toen ik de Ikon6 hoorde had ik mijn beslissing genomen.
Voor mij was dit de luidspreker, mooi middengebied lekker helder, goed hoog en de bas vond ik redelijk maar een tikje bas erbij en het is goed voor mij. Ook heb ik ze bi wired aangesloten, verschil met normale aansluiting weet ik niet. Het blijft allemaal persoonlijk natuurlijk, bij mij staan ze op een houten vloer en veel 'steen'op de muur, Ik heb ze in het zwart, met een mooi allu randje er omheen, heeft wel wat.
Kortom ik ben tevreden.
Albert

bruno01 05-03-2009

ik was al een ganse tijd aan het twijfelen welke speakers ik mij zou kopen.
ik twijfelde vooral tussen de b&w 683 of de cm 7.
uren ben gaan luisteren welke ik nu de best klinkende vond.
ik geraakte er maar niet uit.
op een gegeven moment stap ik een andere audiozaak binnen waar ze wharfdale evo 40 en deze ikon 6 hadden staan.
ik vroeg of even of ik de evo 40 eens mocht beluisteren(geen probleem uiteraard)
al snel had ik door dat ik niet voor de wharfdale ging vallen.(gewoon niet mijn smaak en toch volledig overtuigd dat het b&w zou worden).
MAAR DAN....
de verkoper vroeg of ik de dali ikon 6 eens wou horen( ik had wel eens van het merk gehoord maar had ze nog nooit GEHOORD)
al bij de eerste seconden kwam een lach op mijn gezicht(en die is er nog steeds) beseffende dat mijn zoektocht en twijfels voorbij waren.
voor MIJ zijn deze HET!!!!
alles wat ik wil zit in deze speaker.
zo zie je maar dat eens mens zich soms vastpint op 1 merk maar ik heb het ondervonden dat je dit beter niet doet.

b&w hebben zeer goeie speakers maar deze dali heeft het voor mij gehaald.
uiteraard is dat eigen smaak.

Steven2 21-01-2009

Ik ben net in de winkel wezen luisteren. Ging eigenlijk luisteren naar KEF iq 50 en 70 maar deze vielen ongelovelijk tegen in vergelijking met de Dali ikon 6's. Mooi open geluid. Bij Kef leken hoog en laag extra benadrukt. Dit is op zich een kwestie van smaak, maar als je dan naar de ikon 6 schakelde kwam je erachter dat je ongelovelijk veel mist in het hele geluidsbeeld. Mischien niet helemaal eerlijke vergelijking omdat er wel een prijs verschil is, maar dit staat niet in verhouding met het kwaliteits verschil.

gie tavernier 17-04-2008

De Dali Ikon 6 is de grote broer van de Ikon 2 en gebruikt dezelfde hybride tweeter.een voor het superhoog en een voor het hoog.Bij de Ikon 2 overheerste die dubbele tweeter danig het geluidsspectrum mede bij gebrek aan grondtoon.De Ikon 6 maakt gebruik van twee 6,5 inch woofers voor het midden en de bassen wat resulteert in een veel neutralere en dynamische weergave.De tweeters zorgen voor heel veel detaillering doch de bassen mochten echter iets dieper gaan.Hoewel ik nogal kritisch was tegenover bi-wiring resulteerde dit toch in een grotere transparantie en een beter steriobeeld.De ikon6 is zeker zijn meerprijs waard ten opzichte van de Ikon 2 en je hoeft geen dure stands te kopen.

j van Houten 18-03-2008

Ik hou van diverse soorten muziek, van bleus tot nederlands. Het geluid van alle soorten muziek klinkt als een klokje. Dali 6 aangesloten op Denon PMA1500 AE en een Denon CD speler CDC 1500.
Echt een aanrader, ook de reactie van mijn visite is iedere keer weer ooooh wat klinkt dit mooi en zuiver.
gr,
Jan

RvanAlphen 12-02-2008

Sinds twee weken de SE edition van deze luidsprekers in huis en de klank blijft me werkelijk verbazen. Werkelijk schitterende luidsprekers voor een groot scala aan verschillende soorten muziek. Fantastische weergave in zowel hoog, midden als laag.
Mooi geballenceerd geluid!
Ik heb de speakers aangesloten op een denon 4308 en een 1500AE CD speler van Denon. Voor mij echt DE combinatie....
Maarrrrrr....smaken verschillen natuurlijk....ga zelf luisteren. Wel opschieten van de SE edition is aan het opraken!

harry2006 18-03-2007

Uitstekende luidsprekers!
Zelden zo mooi uitgebalanceerd en klankvol luidspreker
gehoord..
Het blijft natuurlijk zeer persoonlijk dus je moet echt in de winkel gaan luisteren.
Kef viel mij zo ontzettend tegen vergeleken bij deze, was echt een doods geluid.
Elke keer geniet ik weer als ik een cd opzet,prachtig wat een helder en eerlijk geluid
Midden gebied perfect hoge tonen goed en een goed strakke bas zonder dreunen..
Ga luisteren doe de ogen dicht en beslis.

roger81 15-03-2007

Zoals ik eerder vertelde heb ik de ikon 6 hobe se staan.
Eerst had ik ze op een NAD 573v2 aangesloten maar door wat problemen heb ik deze weggedaan.
Ik heb nu een DENON 8306 i.c.m. een NAD c525bee cd-speler en een NAD T514 dvd speler.

NIET NORMAAL zoals het nu klinkt.
Mede dankzij de kables, die maken het verschil, op de ikon 6 heb ik Tannoy reference Van Den Hul bi-wire kabels TLC-300 en als interlink voor de cd speler heb ik de Van Den Hul D102 MKIII

Zoals bekend moet het allemaal even inspelen, maar uiteindelijk is alles compleet.
Kraakhelder geluid met een gigantische defenitie en power.
Een sub-woofer is zelfs niet voor dvd's nodig.

Leon 13-05-2017

Weinig tot geen verschil in kabels. Allemaal onzin. En inspelen🤔

drdre 24-11-2006

Ik gebruik de dali ikon in combinatie met denon 3806 en dat is voor mij de
perfecte combinatie.
Ik heb wel gemerkt dat je een tijd moet laten in spelen maar dat is bij elke
speaker maar bij deze is het verschil duidelijk te merken.
Het hoog is mooi zuiver.
midden dat is mooi strak ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Het laag dat is zeer strak en mooi.
Alles bij elkaar zijn dit zeer goede mooie detail rijke speakers er gaat een
wereld voor je open.

Myradas 17-07-2006

De Ikons 6 nu 14 dagen in huis in de SE editie.
Aanvankelijk was het even wennen, want de klank is zeer gedetaileerd en ook
elke slechte geluidsopname van je bestaande CD's wordt genadeloos weergegeven.
Ik heb ook heel wat moeten schuiven om een goede weergave te krijgen van de
hoge en lage tonen. Ook al zit de baspoort aan de voorzijde. Te dicht naar de
achterwand geeft een snerpend en een te overheersend hoog. Overall vind ik de
bas (het laag)nog iets aan de mager kant. Ik ga er vanuit dat dit na een nog
langere inspeelperiode zal bijtrekken. De rubbere omlijsting van de woovers
moet nog wat soepeler worden.
In het algemeen liggen deze speakers heel plezierig in het gehoor en ze zijn
bijzonder snel en gedetaileerd.
Mijn gehoorservarig is dat er bij het afspelen van mijn bestaande CD-collectie,
en die ik van haver tot gort ken, zaken naar voren komen die ik nog niet eerder
heb waargenomen.
Kortom een prachtige speaker voor de muziekliefhebber die van alle soorten
muziek houdt, want ze kunnen echt alles aan.