JBL NORTHRIDGE™ SERIES E20 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL NORTHRIDGE™ SERIES E20 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Failboy 17-05-2010

De speakers heb ik bij de Wehkamp besteld omdat dit zo'n beetje de enigste winkel was die ze nog kon leveren in de kleurencombinatie Black/Ash.
Nadat ik ze binnen had gekregen viel me meteen de goede afwerking op, de afdekroosters zijn afneembaar en zijn van een stevige kwaliteit.
Het geluid valt me heel erg mee voor zo'n kleine speakertjes, bij mij staan ze aangesloten op een Denon AVR-2803 versterker icm met een setje JBL E80 als frontspeakers.
Voor kleinere ruimtes zal de E20 alleen wel goed genoeg zijn maar aangezien de ruimte waarin deze speakers staan (55m2) vond ik het toch nodig om wat extra's te hebben.

Het geluidsbeeld is goed, wel mis je een beetje bass maar met een juiste afstelling kan je een hele hoop plezier hebben van deze speakers, zeker als ze in een kleinere ruimte staan.

+ punten:
Klein en toch stijlvol
Afwerking is goed

- punten:
Bij hogere volumes gaan de bijgeleverde speakerkappen meetrillen en dit zorgt voor een onrustig geluidsbeeld.
De basspoort zit aan de achterkant en bij de E80 aan de voorkant, dit is voor het geluid geen probleem maar het lijkt net alsof de speakers uit verschillende series komen als de kappen eraf zijn.

geertbbb 20-04-2010

heb ze nu vandaag binne gekregen heb ze op de jvc rx5062 receiver al zijn ze nog niet ingespeeld dan klinken ze al goed echt een aanrader zat eerst te denken aan e80 maar die von ik iets te groot dit is een perfect formaat

Bassie1972 20-07-2009

Heb de E-20's nu een paar weken in huis en heb deze op aanraden van enkele reviewers aangeschaft.

Ik heb een Pioneer 5.1 installatie (VSX-C300) en had daar de standaard speaker set bij. Behalve de subwoofer stelde dat niet teveel voor en zeker nu ik een stuk groter ben gaan wonen verdween het geluid en werd het met dit setje heel erg blikkerig.

Maar nu met de kleine E-20's ben ik helemaal blij en gebruik ze als front speakers. Ik denk eraan om nu ook de front speaker en nog een setje als surround speaker te kopen!

Tanja_1970 09-10-2008

Ik heb deze speakers in combinatie met de JBL E80 op een Denon DRA 1000
Geweldig
Zo'n mooi helder geluid
Ik heb ze nu een week staan en ik heb er zeker geen spijt van dat ik deze heb gekocht

Mike6 20-06-2007

Een geweldige speaker die JBL's.(890) Wat een zuiver geluid en een mooi laag er in. Fantastisch. Nu maar wachten tot het vakantie is en de buren allemaal weg zijn, dan kan hetvolume lekker hoog.

Hans Asmus 15-10-2006

Klasse speakers deze kleine JBL's. Ik heb deze speakers gekocht omdat ik geen
mooi stereo geluid kreeg via mijn Infintiy tss 750. Nu twee front speakers
vervangen door deze speakers en een waanzinnig goed geluid een echte aanrader.

Ed40 20-08-2005

perfect geluid voor zo'n kleine boxen

bert 23 11-08-2005

ik gebruik ze als frontspeakers op een harman/kardon 130 en ik kan niet anders
zeggen dat het geluid wat deze kleine speaker laat horen prima is geeft
voldoende laag voor de ruimte waar ik ze voor gebruik .

Renske 22 04-07-2005

Goede geluidskwaliteit, helder van geluid en standaard een vrij mooi basgeluid.
Ik gebruik ze als front- speakers (ik heb geen surround systeem ofzo) Ik had
eerst grotere speakers, maar omdat ik straks een kleinere woonkamer heb, heb ik
gekozen voor de JBL E20. Je moet ze wel echt hoog genoeg plaatsen anders gaat
het geluid weg. Misschien voor de echte HiFI- freak kan er nog een subwoofer
bij voor beter basgeluid. Voor mij is dat niet zo belangrijk.

wesley33 13-03-2005

ik heb de jbl e 20 nu een week
ben er zeer tevreden mee
ik gebruik ze als achter speakers
ik vin ze wel wat groot!!
maar ik dat moeten voor de bas