Mordaunt-Short Avant 906i vloerspeaker / zwart, beige, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mordaunt-Short Avant 906i vloerspeaker / zwart, beige, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hvis 02-07-2012
Was op zoek naar goede en betaalbare boxen om n oud denonsetje weer aan te sluiten. De MS906i is slank en relatief compact en wordt geleverd met spikes. Maar t geluid is waar t om gaat: geweldig, helder, sprankelend met goede balans tussen hoog, mid en laag. Details in de muziek komen goed uit de verf. Overigens: duidelijk beter dan de grotere 908i (met subwoofers in de zijkant), waarvan t geluid veel minder in balans is. O ja, nog n compliment voor Correct Electronics, waar (zelfs in de "koopjeskelder" waar deze boxen voor 99 euro staan) de verkoper alle tijd deed om de 906i en 908i aan te sluiten en te laten luisteren, nadat hij ook al eerlijk had gehint: de 906i is beter!

Bart Schouten 03-07-2012

Tof dat ze nog steeds te koop zijn. Ik ben er ook nog steeds zeer tevreden over, alleen bij sommige muziek klinken ze wat schel. Daar luister ik alleen zo weinig van dat het me niet boeit. Eigenlijk zijn ze mijn meest waardevolle bezit :) (kwa gevoelswaarde) ook al heb ik duurdere dingen in huis.

Erwin01046 24-04-2012
Wou eigenlijk voor de Wharfedale diamond 10-1 gaan, maar na het luisteren van deze weergevers was ik verkocht. Buiten het fraaie design, klinken ze geweldig.
Mooie vlakke bassen, en goede spreiding van midden en hoog. Na het inspelen werd de kwaliteit er alleen maar beter op. Met name zang is erg helder en duidelijk.
Worden bij mij aangestuurd door een 14 jaar oude Yamaha RX-396 reciever.
Voor die prijs een absoluut toppertje, met 60 maanden garantie. Dus wat wil je meer,

limlander 03-07-2011
Het geluid wat deze speakers produceren is heel erg goed. Bas klinkt mooi strak en niet overheersend, hoog niet te schel en het geluid wordt mooi de ruimte in geprojecteerd (Instrumenten blijven niet plakken aan de luidsprekers, maar worden mooi geplaatst in de ruimte). Ze klinken heel erg warm en dus niet koud en kil.
Dit alles is natuurlijk afhankelijk van hoe jij je speakers hebt staan en waar ze staan en natuurlijk jouw geluidsbron ( merk versterker , muziek soort ,etc.).
Speakers zijn mooi afgewerkt.

Bart Schouten 24-07-2010
Ik heb de 906i nu 2 jaar in bezit en ben nog steeds zeer tevreden over de geluidskwaliteit. In combinatie met de Onkyo TX-SR507 AV-receiver. Helaas kunnen de hoge tonen erg schel klinken met name wanneer het volume omhoog gaat, maar dit schijnt een kenmerk te zijn van MS luidsprekers.. en ik heb geen Marantz apparatuur.

Ik heb de 906i in combinatie met de MS Premiere 5.1 set, maar dat kan ik niemand aanraden. Als ik een Dolby Digital film kijk (5.1) met alleen de twee 906i front zuilen (2.0), dan klinkt dit veel mooier dan wanneer ik de volledige 5.1 set laat horen.

Maar van het stereo geluid van de 906i kan ik onwijs genieten!

Bart Schouten 04-08-2012

Ah, dat is goed om te horen. Dat Marantz geen verbetering gaat geven. Ja, ze zijn zeker erg schel bij muziek zoals Muse en Gossip, met name als je het hard wilt zetten, echt hard. Dat moet je dus niet doen.

Over de combinatie 906i + Premiere 3.1 ben ik veel meer te spreken nu. Ik moet zeggen dat ik al eeuwen geen DD5.1 heb gebruikt. Maar Dolby Pro Logic II werkt uitstekend met deze combinatie. Het surround geluid vanaf een stereo bron werkt erg goed.

Eymert Versteegt 03-08-2012

Ik ben het met je eens :). Ik heb de grotere broers (de 908i) en ben onder de indruk van het detail en de reproductie van met name percussie, piano, etc.

Echter, ook ik vind ze bij sommige muziek (vooral zangstem en viool) vaak iets te schel en soms ook wat 'nasaal'.

Om je opmerking over Marantz te relativeren: Ik heb ze gekocht met een Marantz SR6001 receiver en was niet over de combinatie te spreken. De SR6001 stuurde ze te 'dik' aan waardoor geluid soms wat te 'vol' en 'hard' ging klinken..... De schelheid werd er echter niet minder van. Dat komt gewoon door de tweeters.

jlease 08-10-2009
Bezit nu sinds een paar weken de 906i speakers en laat deze versterken door een Onkyo DR-S501.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een ontzettend fijne combinatie is, audio klinkt verbluffend correct, goed uitgebalanceerd hoog/midden en laag. Cd's en SACD's klinken nu tov de voorgaande 5.1 set van Panasonic weer als muziek in de oren.

Ik had ze in eerste instantie bi-wired aangesloten maar bemerkte dat een enkele aansluiting (na inspelen) geen enkel verschil uitmaakt.

Het is geen surround set maar de Onkyo beschikt over zgn Theater Dimensional Virtual Surround en de speakers gaan daar erg goed mee om, films vouwen zich toch enigszins om je heen, je mist nu wel tov de 5.1 en 2.1 sets de dreunen van de bas maar dat is geen redem om alsnog een sub er bij te plaatsen, overigens bij audio mis je de extra bas al helemaal niet.

Bij DVD en TV geluid is de spraak helder en de geluiden mooi verdeeld.

Kortom ik ben erg tevreden.

pvb 05-06-2009
Heb ze een aantal weken en zou niets anders willen, prachtig vol en warm geluid, zeker de basstone deze is krachtig en vol.
Ook de vormgeving is schitterend, kortom een geweldige set voor een zeer betaalbare prijs in vergelijking met anderen

Mike038 06-11-2008
Ik heb deze speakers inmiddels ruim twee jaar in mijn bezit. Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit. Ik heb deze speakers als front (L/R) in combinatie met een Harman/Kardon 335 receiver en een Harman/Kardon DVD31. Daarnaast heb ik de Mordaunt Short Premiere Home Cinema 5.1 set, waarvan ik dus de fronts niet gebruik.

Als ik muziek luister op stereo geven deze speakers een zeer mooi en helder geluid. Ook bij meer volume vindt er geen vervorming plaats. De speakers hebben (voor mij) precies genoeg 'laag' en dat komt bij voorbeeld ook bij het kijken van een DVD het geluid erg ten goede!

Deze speakers zijn gewoon een echte aanrader!

M1dG 11-07-2008
Luidsprekers nu ongeveer een jaar in bezit. Gebruik ze ze met een Yamaha versterker. Nog steeds erg tevreden over het prachtige geluid van deze speakers. Daarnaast mooi om te zien en ik het gelukkig helemaal geen last van bobbels op de conussen. Kortom, top speakers, en zeker voor het geld.

Mathijsm 04-05-2007
Ik heb de 906i nu bijna een jaar. Ik raak er steeds minder enthousiast over. Ik heb er een Mordaunt-short 909 sub 300watt bij gekocht. Klinkt allemaal heel mooi. Maar ik mis gewoon dat warme krachtige geluid.
Heb nu alles te koop staan, en ben van plan over te gaan naar de Mission speakers. Waarschijnlijk de m35i.
Ik gebruik een marantz SR5400 (6x90watt)

El Roberto 08-02-2007
Mooie boxen en een uitstekende geluidskwaliteit, MAAR... van de in totaal acht conussen van de 13cm speakers zijn er drie na een paar maanden wat vreemde bobbels gaan vertonen. Als het aluminium te zwak is om de draadjes aan de achterkant tegen te houden. Geen fraai gezicht. Heeft overigens geen (hoorbare) invloed op de geluidskwaliteit. Toch zou ik dezelfde boxen weer opnieuw kopen.