Wharfedale Diamond 9.6 vloerspeaker / zwart, wit, beige, bruin, geel, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Wharfedale Diamond 9.6 vloerspeaker / zwart, wit, beige, bruin, geel, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

heer 15-02-2009
Deze vloerstaanders klinken (Bi-Amp) echt geweldig! Zowel bij hoge als lage volumes en allerlei muzieksoorten. Heb deze i.c.m. de 9.1&9CS in het (zilver!) aangeschaft. Zelfs zonder subwoofer is het geluid bij films overweldigend en voelbaar!
Dit mede door de geavanceerde DENON 1908 (7x100watt)receiver die voor de aansturing zorgt. Kortom een jaar in bezit en nog geen seconde spijt gehad!

HavanA 24-02-2008
SET:
* Yamaha RX-V1700
* Wharfedale Diamond 9.6 + 9.1 + 9.CM
* Mivoc sub SW1500 (deze wordt binnenkort nog vervangen voor een REL-sub)

Over de Wharfedale algemeen: strak en helder geluid en mist geen detail. Van Emma Shapplin tot stevige trance, van Pavarotti tot loungemusic en new-age of disco. Echt alles wordt prachtig weergegeven. Een speaker moet weergeven, wat er in de studio (of concert) is opgenomen. Dat doen deze speakers perfect. Dat maakt de prijs/prestatieverhouding al helemaal goed, want ze zijn aantrekkelijk geprijsd. De 9.6 geven een volle bas (nieuwe speakers wel eerst even goed inspelen), een prachtig strak midden en een zeer mooi gedetailleerd hoog. Niets klinkt te dominant of te overdreven. Het is mooi in balans.

Wat speakers sowieso moeten hebben: bi-wiring (zodat je bi-amp kan aansluiten), magnetische afscherming, spikes voor de vloerstaanders en een afgeronde kast zodat staande golven tot een minimum beperkt worden. De speakers van de Diamond serie bieden het allemaal! Ik had getwijfeld tussen KEF IQ7 en deze Wharfedale's. Ik vind de bas van Wharfedale's beter klinken. Alhoewel ik vaak moeite heb met waarderingen met het cijfer 10, kan ik hier zelf niet anders doen. Het zou de speakers onrecht aandoen.

jimbob 03-02-2007
ik heb ze nu al bijna anderhalf jaar in bezit,en sta nog steeds versteld van de mooie strakke ,zuivere geluidsweergave.
ik denk dat ik een zeer goede keuze heb gedaan met deze diamond 9.6 ,zeker gezien de prijs.
het zijn kevlar speakers,dus naar ik aanneem zeer duurzaam.

Yorrick2 21-04-2006
Ik wilde goede stereo vloerspeakers en goede Surround mogelijkheden. Heb de 9.6
als front-, de 9.1 als rear-, de 9cs als center- en de 10DX als subwoofer
aangeschaft. Dit alles op een Marantz SR7000. Nu al (zelfs tijdens het
inspelen) geweldig. Be-wiren ga ik pas na het inspelen doen.
Vloerspeakers op spikes geven een erg getrouw en warm geluid. Er treed geen
luistermoeheid op.
Super tevreden!

andor2 28-02-2006
Wauw, ze zijn groot dat is waar, maar wat een geluid!
Ik had al 16 jaar magnays en het werd tijd deze te vervangen, na veel zoekwerk
uitgekomen op de 9.6 van wharfdale. Zeer goede speaker zeker gezien de prijs,
aangestuurd door een onkyo versterker echt geweldig. in combinatie met de 9.1
als surroundspeakers een beleving met films.
muziek klinkt het best in stereoweergave, geldt ook voor muziek dvd's zonder
dts.
Bij twijfel gewoon doen!

eaz 27-12-2005
Ze zijn groot..
Maar klinken fantastisch!
Ik wilde perse geen hard klinkende titanium speakers, maar houten, mooi vol
klinkende speakers. Na lezen van een aantal tests en luisterproefjes uitgekomen
op de combinatie van een yamaha tuner en deze boxen voor. Achter zitten twee
9.1 speakers. geweldige combinatie.

gekocht via een van de adverteerders hier. Let op: de prijs bij sommige is per
paar, en dat is dan toch een stuk goedkoper dan andere aanbieders.