Canton GLE 409 vloerspeaker / zwart, bruin, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canton GLE 409 vloerspeaker / zwart, bruin, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s******@l****** 14-04-2023

Kwaliteitsproduct

Ik heb de canton 409i geplaatst thuis zeer goed geluid mooie bassen kwalitatief erg goed 20kg p/'s zeer goed goede kwaliteit top product.

Pluspunten

• Zeer goede spreiding geluid
  • Mooie bassen en kunnen veel hebben

Johan1400 05-01-2012

Geweldige speakers als je van laag houd. Je mist absoluut geen subwoofer.
Ze gaan echt tot 25 hz en blijven gecontroleerd spelen.
In deze prijsklasse (nieuwpr 800,-) nog geen betere gehoord.
Zien er ook erg modern uit met de alluminium look.
Degelijk gebouwde kast die weinig resoneert.
Zeer goede speaker die er ook nog degelijk en goed uitziet.
Topper!

nathan1 12-09-2008

zeer kwalitatieve luidsprekers, zeker een aanrader,
mooie vormgeving en zeer zuivere klankweergave zowel hoog als laag zijn voor deze luidsprekers geen probleem.

Passiewassie 25-04-2008

Na mijn eerdere goede ervaring met Canton toch maar weer een set gekocht ter vervanging van mij subwoofer en boekenplank speakers. Ik had hiervoor een oudere set van Canton, de LE102 en een AS 40SC sub. Ik wilde af van de kleine speakers en de sub en heb daarom maar voor het grootste model gekozen uit de GLE serie. Had er alleen maar lof over gehoord en ze klinken werkelijk super. Als ik toch een negatief punt moet noemen dan vind ik het de basweergave. Er wordt namelijk geadverteerd met een frequentiebereik van 20hz waar de speaker nog zou kunnen spelen, echter niets is minder waar. Vooral met de muziek die ik veel luister mis ik toch wel het sublaag van mijn vorige subwoofer. De GLE's kunnen het wel, maar ze missen echt veel volume in de onderste regionen. Een gemiste kans vind ik! Zo kom je toch weer bij het aanschaffen van een subwoofer uit en wanneer je een subwoofer van canton wilt in de kleur noten, dan is er enkel de keuze uit de AS85SC, welke net weer wat aan de lichte kant is voor de 409's.

Verder super speakers en perfect in balans!

Turbobooster 07-03-2008

Goede vloerluidspreker voor weinig geld.
Klinken zeer helder, het geluid blijft zuiver ook bij hoge vermogens.
Ze staan bij mij als front L/R bij een 5.1 opstelling.
De andere speakers zijn van HarmanKardon.
Heb de zilveren uitvoering.

peter.arnoldus 19-02-2008

Net de 816W versie in bezit. Dali Ikon 6 verkocht. Vond deze in het hoog vaak schel klinken misschien door mijn combinatie met NAD C352 versterker.
Nu hele mooie ronde bas en wat rustiger in het laag.
Ikon's hadden soms een wel wat opener geluid. Nu is de combinatie wat meer in balans.

Polo Cwolde 26-01-2008

Wat een sublieme speakers; werkelijk prachtig balans. Mijn boxen staan redelijk dicht tegen de muur, maar van een overload aan bas merk ik niks. Deze speakers zonder meer kunnen alle muzieksoorten aan en ik overdrijf niet. Zelden speakers gehoord (in deze prijsklasse) die dit zo bijna perfect in balans kunnen produceren.

Ik heb een Denon PMA 925 versterker, 10 jaar oud, maar geen enkele vervorming, staat op source direct. Heerlijk genieten. Had in het verleden Quadral speakers, welke ook mooi geluid gaven, echter alleen bij klassiek muziek. Ben zeer tevreden.

Bedankt Henk!

Henk1963 12-01-2008

Deze boxen nu 4 weken in bezit. Samen aangeschaft met Onkyo 605. Deze luidsprekers geven zeer volle klank. Hoge en lage tonen perfect. Zeer veel bas in deze boxen, maar dat ligt natuurlijk aan wat je versterker leveren kan. Ik luister echt allerlei stijlen muziek; disco, heavy tot orgelconcerten toe. Totaal geen vervorming hoorbaar bij hoog volume. Geen moment spijt gehad, iedere dag genieten! Afwerking is ook perfect!

jaap1960 23-12-2007

Hoi, na beluistering van diverse kefs en JBL ,etc (prijsklasse tot 600€) heb ik de 409 gle aangeschaft(zwart).Speakers klinken perfect vooral midden en hoog.Bas wat minder tevreden over.Probleem hiebij is waarschijnlijk mij tevens nieuw aangeschafte receiver Onkyo 505.Speakers kunnen meer aan dat de Onkyo kan leveren.Met oude receiver en met gebruik van een equil. is het geleuid perfect.

hubairke 22-09-2007

Ik heb naar veel luidsprekers geluisterd in verschillende prijsklasse en moet eerlijk toegeven dat de Cantons gle 409 het meeste bieden voor hun prijs en ik ben nu de trotse bezitter van 2 Cantons.
Ze zijn schitterend afgewerkt en trouwens het oog wil ook wat. In stereo en ook meerkanaals gewoon geweldig mooi. Aangesloten via een Denon AVR 3803.
Ben uiterst tevreden.

gerard2004 01-09-2007

heb deze speakers gekocht na enkele luister sessies kwammen ze er mooier kwa klank zuiverheid en warmte uit heb ze vergeleken met de kef iq 9 en jbl 100 en ook een paar elacs maar vond deze in die prijs klasse toch wel kwa zuiverheid het beste uit komen dus met andere woorden een subliem geluid voor die prijs koop je geen betere(ik draai ze op de niewe onkyo 605) en is wel leuk klopt wat budje zegt ze komen er erg goed uit in de tests kijk op canton.de kun je ze zien
maar iedereen die twijfeld niet doen het zijn super luidsprekers dus ga ervoor zou ik zeggen

( nu zoek ik nog een bijpassende subwoofer voor de films

budje2007 02-08-2007

heb hem inmiddels een paar maand en kan niks anders dan lof over deze speaker absoluut waar voor je geld heb ze vergeleken met mordauhn short kef iq9en nog een paar maar kwam er gewoon kwa klank en zuiverheid met kop en schouders boven uit en ben het met de vorige revieuw dan ook meer dan eens
en ja ze staan natuurlijk niet voor niks in de top 3 van beste luidspreker tot de prijs klasse 1000 euro
en winnen niet voor niks ook vaak in de blade dus ja canton weet wat en hoe ze luidsprekers moeten maken