Focal Chorus 714 V vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Chorus 714 V vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Roel 01-11-2019

Focal 714V

Geweldige luidsprekers!

Speel ze zelf samen met een marantz sr7008
klinkt echt heerlijk! Film alswel audio klinkt er mooi en voor een kleinere tot middel grote ruimte meer dan genoeg power.

Genoeg bass zit er ook in ondanks dat ze lekker compact zijn. Speel ze zelf wel samen met een subwoofer van b&w maar deze is niet persé nodig. Vind het vooral zelf erg fijn om net wat meer extra punch erbij te ervaren. Vooral bij film!

Perfecte allround speaker. Kunt u er een kopen zeker doen, ze zijn ook helemaal niet duur meer dus een dikke aanrader vanuit mijn kant!

Prijs/kwaliteit beoordeel ik deze dan
ook met een 10!

Pluspunten

• Allround speaker

WME 18-04-2011

Deze fabrikant is, zo begrijp ik, vermaard om zijn tweeters. Dat heeft voor- en nadelen. Hoge tonen zijn net zo inmisbaar voor het contrast in het geluid als lage. Misschien zijn ze belangrijker. Als de soundmix niet goed is, kan dat in dit geval tot een dominantie van hoge tonen leiden. De eigenschappen van deze speakers (breed spectrum, klankrijk, dynamiek) komen vooral tot uiting bij grote orkestrale werken. De surround kwaliteiten zijn zeer goed. Ik gebruik de speakers in combinatie met een digitale versterker (Sony TA-FA1200ES) die over 2 decoders (DD/DTS tweekanaals) en een autocalibratiesysteem beschikt. Speel voornamelijk eigen DVD-opnames (in DD). Als de opnametechniek geslaagd is, dan is het resultaat een perfect (levensecht)geluid. Stemgeluid is daarbij de kritische factor. Voor TV-geluid perfect.

tfr 24-07-2008

lang gezocht, veel geluisterd en uiteindelijk zijn het de focals 714 geworden.
Prima prijs kwaliteit, uitstekend geluid icm yamaha receiver.
het uiterlijk bevalt ons ook enorm, ze stralen zelfs iets uit wanneer ze zwijgen.
zeker voldoende volume voor een woonkamer van
36 m2.

kortom een aanrader.

Herman-spirit 06-02-2008

Prachtige set speakers i.c.m. Marantz SR 4021 .
Geluid komt mooi los van de speakers .
Heel helder van toon.
Mooi hoog en midden.Bassen in neutraal sterk en niet overdreven .
Plaatsing van de speakers is niet echt kritisch en kan ruimschoots mee geexperimenteerd worden .
Ben er erg blij mee.