Focal Chorus 726 V vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focal Chorus 726 V vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

schmits 14-11-2014

Nu een half jaar in bezit, gekoppeld aan Marantz SR6005 perfect in mijn beleving. Ieder z'n smaak maar ik ben er bijzonder content mee. Alleen jammer dat bij de boven aansluiting van de frontjs deze iets van de body afwijken. Plastic frontjes zijn dus niet helemaal perfect recht, jammer.

Geerts 07-05-2011

Na eens serieus rond te hebben gekeken kwam ik bij focal terecht. Heb destijds meerdere speakers getest op mijn eigen versterker oa. B&W van dezelfde prijsklasse (type ben ik vergeten) en ook Dali mentor enz. en vond deze focal's ronduit de beste! Wat ik zo geweldig vind aan deze speakers is dat deze een goeie dynamiek hebben, zodat je muziek ook echt beleefd!
Mijn mening is dat muziek altijd zo levendig en "echt" moet klinken (alsof je er zelf bij bent). Daardoor vallen bij mij de veel duurdere speakers daarbij af, want het geluid kan ook "te" perfect zijn zodat het "dood" slaat. Daarom zijn deze focal's echt een genot om naar te luisteren. Het geeft een mooie en heldere klankbeeld weer zowel in het hele spectrum van hoog tot laag! Laten we vooral ook het mid even benadrukken, want het mid is toch wel het meest bepalend, omdat de meeste instrumenten en ook spraak zich daar afspelen en dat is ook erg fantastisch bij deze focal's! Omdat geluid natuurlijk altijd beter kan krijgt deze speaker van mij een 9 (helemaal voor deze prijs is dit echt een pakker!)
Dan het design! Speels en afwijkend van veel merken en naar mijn mening vrij tijdloos wat voor mij erg belangrijk is, omdat je zulke uitgaves niet te vaak wilt doen en graag lang wilt genieten van duurzame speakers wat zowel qua design lang mee gaat, maar ook jarenlang zorgeloos luister genot!
Wat mij wel een beetje stoort aan het design zijn de looks van de speakerunits zelf..lijkt een beetje goedkoop met dat grijs. Ikzelf had deze liever zwart willen hebben. Maar met doek ervoor lijken ze toch het mooist!
Dan de duurzaamheid. Wat mij meteen opviel was hoe het doek was gemaakt! Een degelijk metalen frame met doek eromheen gespannen? Dat had ik nog niet eerder gezien! Meestal zijn de frames van plastic en goedkoop gemaakt..zelfs bij duurdere merken! Dat vond ik echt klasse! super degelijk materiaal gebruikt!
Ook de speakerunits zijn opgebouwd uit gietijzer! Geen geperst aluminium of andere pisbakken metaal!
Ook hebben ze linnen randen gebruikt i.p.v. de gevreesde foamranden. Dit beloofd echt een speaker voor het leven te worden, want als je de degelijkheid bekijkt en de zorg die ze hier in hebben gestopt..kan het alleen maar een lange relatie worden!
Kortom, de Franse toppers voor een fatsoenlijke prijs is een echte must voor "hen" die muziek echt beleven!
Eigenlijk zouden het allemaal 10en moeten zijn, maar ik vind dat je wel opjectief moet blijven en alleen 10en zou ongeloofwaardig worden. Veel luister plezie gewenst met deze focal 726 V!

Henk 726V 14-04-2011

Klink prefect icm yamaha as-700
Mooi en warm geluid.Goede bas mid en hoog.
Ging luisteren naar B&W 683 en Dali 6 MKII en Canton 770DC icm Yamaha as-700.Toen ik een paar mooie speakers staan en ging die beluisteren en dat waren de
Focal's 726V.

B-Stoof 29-03-2011

Ik ben zeer tevreden over deze speakers, er komt mooi diep en warm geluid uit, perfect voor de film fanaten en pop jpop en rock muziek fans, ook klinkt claies erg mooi maar dat ligt groots deels aan de versterker die u er aan heeft gekoppeld ik heb zelf een Denon AVR1911 en hiermee komen in mijn oren de speakers egt tot hun recht ik heb ze op een marantz beluisterd in de HIFI winkel maar via een marantz klinken deze speakers veel te direct en niet natuurlijk meer,

overall
top speakers
veel bass indien gewenst
mooie afwerking
solide constructie
in 3 kleuren verkrijgbaar
1 licht hout gekleurd
2 amati de kleur als op de foto (heb ik zelf ook mooie tint valt niet te veel op bij een wite agtergrond)
3 zwart bruin