Klipsch RF-82 vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch RF-82 vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

van den Hoogen 23-07-2012

De beoordelingen van sommige websites zijn niet zo goed omdat deze luidsprekers wat gedateerd zijn.
Ik zelf heb er geen probleem mee want wat een geluid!!!
De subwoofer van KEF heb ik er nog wel naast staan maar het is eigenlijk overbodig.
Ze zijn wel vrij groot en lomp zwaar, maar dat mag de pret niet drukken.

BOB NL26 30-04-2012

wat een geweldige boxen niet normaal
ben 6 maanden bezig geweest om een keuzen te maken

wat een kracht zit in deze speakers zo mooi hard en zuiver een diepe bas je hebt geen sub meer nodig

ik heb hem aangeslote op een denon 3310 160 wat per kanaal

dat hoor je wel en zeker met de restore functie van denon die zorgt ervoor dat mp3 en oudere nummers op orginelen kwaliteit wordt afgespeeld

ik heb deze speaker ook vergeleken met veel duurdere
B&W 683 800 euro per st kan niet tippen en deze klisch

wat ook goed is om te weten is dat de gevoeligheid van deze speakers hoog ligt dat komt omdat ze groot en diep zijn en dus mooie klanken kan realiseren uit de klank kast

de goevoeligheid is hoog dat betekend dat deze boxen met weinig vermogen toch alles heel mooi kan weer geven

een tip is om de beugels die bij de speaker aansluiting zit( dat ijzeren) te verwijderen en dan stukje speaker draad gebruiken je hoort het gelijk

willen mensen nog meer weten ik weet er alles van

Gr Bjorn

Ed in den Berken 02-03-2012

Heb de speakers nu een aantal dagen in huis, gekocht bij best home cinema in Amersfoort voor €299 p/st en ben zeer tevreden over de speakers.
Ze produceren een krachtig/warm laag en sprankelend hoog.
Aangesloten in mijn surround opstelling op de Marantz sr7005.
Center speaker is eveneens van Klipsch, RC64.
Sub+surround zijn van Monitor Audio.

Ben zeer tevreden en kan deze speakers dus warm aanbevelen.

E.in den Berken

Piet ter Beek 14-02-2011

Afgelopen donderdag in de winkel beluisterd en vandaag in huis, deze joekels van boxen, want dat zijn het. In de winkel vielen ze op door een vooral volle en diepe klank in vergelijking met andere speakers in hetzelfde prijssegment,(hoewel de Mordaunt Short Mezzo 6 zeker mijn goedkeuring kon wegdragen, voor mij nr. 2). Nu thuis blijken de RF-82's het vooral goed te doen in het klassieke genre, Sjostakovitsj Nr. 10 (Berliner Karajan Gold), Mozart Nr. 29 en 34 (Wiener, Levine). Hoewel rock en jazz niet slecht klinken, vind ik ze daarin minder, de bassen zijn te prominent aanwezig, maar dat kan een kwestie van aansturing zijn, er zijn versterkers die de lage tonen strakker weergeven dan Marantz, zeker dan de versterker die ik gebruik. Toch is het vreemd met deze boxen -en mijn beleving ervan-, hoor ik een symfonieorkest dan ontgaat me geen instrument, ik ervaar de ruimte en de dynamiek van de concertzaal, maar zet ik Sting op dan verdwijnt er toch een en ander naar de achtergrond. Ik heb mijn boxen aangesloten op een Marantz PM 17-Mk II versterker en cd-speler, ooit gekocht vanwege mijn voorkeur voor klassiek. Als laatste de prijs: € 598,00 voor beide speakers incl. transport Rotterdam-Enschede is beslist niet te veel. Zeker voor liefhebbers van klassiek een aanrader. De 8 voor het geluid is het midden van een 9 en een 7. Het design op zich is niet bijzonder, maar de afwerking wel! De 8 voor duurzaamheid is om naar het volgende scherm te komen.

remmes80 04-01-2011

Ik heb deze speakers al een maand in bezit, ik heb deze speakers gekocht om dat klipsch de reference serie goedkoper aanbied ivm met reference 2 serie dus heb deze speakers van 499 voor 299 p/st
en moet zeggen dat ze elke cent waard zijn voor dat geld!!
mijn voorkeur ging eerst uit naar de RF 62 maar toen deze nog goedkoper werden ging ik toch maar voor deze,
En dan nu het geluid... de midden tonen zijn zuiver en klinken helder en de lage tonen
de bas... die zit er zekerss in :) mooi strak en puur
en de hoge tonen raaktje zo dat het net lijkt of ik de surround speakers erbij aan heb staan, als of ik in de piano zit :P maar ik luister deze speakers in stereo voor muziek dan,
voor films homecinema zijn ze ook perfect heb deze incombinatie met de RB 51 en center RC 52II (nog geen sub wat nog niet echt nodig is maar komt er wel RSW-10D)
en wat betreft de omvang zijn ze wel groot maar zijn al een meubelstuk opzich ja 2 dikke torens :)
dus als je ruimte hebt kan ik je deze wel aanbevelen.
Deze boxen worden aangestuurd door een Sony reciever uit de QS serie
Conclusie : een top luidspreker voor weinig geld zolang ze nog op vooraad zijn :)

Pat70 08-07-2007

Ik heb deze boxen een paar dagen thuis gehad. Ze zijn alleen gebruikt voor het luisteren naar muziek via een stereo versterker.

Deze speaker heeft een uitgesproken klank. Nadruk ligt op het middengebied. Het midden wordt wel mooi en zuiver weergegeven maar het hele spectrum is net niet in evenwicht. Het hoog is aanwezig maar het mist iets aan zuiverheid. Het hoog ligt een beetje bovenop de muziek.
Het laag is een apart verhaal. Het kwam bij mij thuis helemaal niet uit de verf. Rommelig en wollig. In de winkel klonk dit echt veel beter. Dat was ook een hele grote ruimte. Voor het laag had ik nog kunnen proberen met opstelling of afdichting van de basreflex poorten, maar dat niet gedaan.

Voor mijn gevoel is dit een veel betere Home Theatre speaker dan een pure muziek luidspreker.
Maar zoals gezegd, als HT heb ik ze niet getest.

De afwerking is netjes. Frontje zit mooi vast met magneetjes. De voeten hebben een rubber matje aan de onderkant en spikes worden meegeleverd.

In de winkel heb ik deze speakers ook nog kunnen luisteren naast de RF-35 en de RF-83.
De RF-35 heeft wat minder detail in het midden. In een A/B test valt het op maar het verschil is niet groot.
De RF-83 heeft juist wat meer detail in het midden en een wat strakker en lager laag. Ook hier geldt dat het verschil niet zo heel groot is.