DALI Mentor 1 zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de DALI Mentor 1 zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eeuwijc 14-10-2010
Geschreven voor: DALI Mentor 1 zwart, bruin

Als geluidsfreak van het eerste uur, ben ik vanaf mijn 14e jaar verwend met goede installaties om mij heen. Luxman met B&W, Quad met Keesonic, Onkyo met 802's; groot en duur. Inmiddels getrouwd en 3 kinderen, plus een hond, passen opeens de boxen niet meer in huis. Wat dan? Deze Dali’s met Roksan. Ik heb nog nooit zo'n groots geluid gehoord uit zulke kleine speakers. Met nog eens de plaatsing, waar ik ze neer moest zetten voor het geluid; in de kast. Iedereen gelukkig. Het geluid van deze Mentor 1 is zo ruimtelijk, zo helder, zo los van de speaker, dat ik bij anderen de box hoor en niet het geluid. Een aanrader, met een goede zware versterker, krachtig in het laag, zoals een Roksan Kandy III of een Cyrus.

steuwissen 28-03-2014

Ik teer nu op de Concept-1. Ik wil graag een dieper en zuiverder laag dan de concept 1 heeft. Liefst het laag van een zuil zoals de ikon serie. De mentor zit een stapje hoger dan de ikon, ik vroeg mij af hoe diep deze mentor-1 nu echt gaat? 45HZ is de fabrieks spec, qwa cijfer is dat niet echt laag.