JBL CS 1500 (5.1 Home Cinema System)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL CS 1500 (5.1 Home Cinema System) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2Wim 15-09-2009

Heb deze prachtige set gekocht samen met de onkyo tx-sr607 receiver en ik moet zeggen klasse geluid en een mooi uiterlijk. Het voordeel van de zuilen is dat je niks hoeft op te hangen en dus geen kabels over de muur hebt lopen. Woofer met aparte volume regeling. Ik ben wel op een aantal plaatsen naar diverse sets gaan luisteren, uiteindelijk voor deze JBL set gekozen. Prijs kwaliteit verhouding zéér goed. Drie weken in bezit en nog steeds geen spijt. Een aanrader.

EHAM 23-12-2008

Ik heb deze set een paar dagen i.c.m. een Marantz sr6003 receiver.
Een geweldige set!
Ik ben zeer te spreken over de mooie neutrale klank van deze set. Pluspunt (voor de buren) is dat de subwoofer aparte volumeregeling heeft.
De zuilen zijn niet zwaar maar geven een uitstekend geluid. Ik heb het idee dat het middenbereik nu ook tot zijn recht komt. Verbazingwekken dat je deze set weinig tegenkomt. Over de duurzaamheid kan ik nog geen uitspraak doen.

vinne7371 17-12-2008

Gekocht ter vervanging van een eenvoudige JBL surround set van enkele jaren oud.

Als je de specificaties van deze set vergelijkt met andere sets dan ziet het er op papier zeer goed uit. Ook professionele reviews op het internet zijn zeer lovend. In combinatie met een RX-V596RDS is het geluid zeer goed: helder, neutraal en vol. De subwoofer is een must, ook voor het spelen van muziek. (spreekt voor zich) De subwoofer complementeert mooi (lees: je hoort hem niet). Dit heb je wel eens voor bij andere sets: eens je de subwoofer opzet is het geheel zoek.

Mijn Infinity Reference mkII speakers klinken nog steeds iets beter, maar deze zijn dan ook van een andere klasse.

Pluspunten:

* 5 dezelfde, volwaardige speakers als front, surround en center
* instelbare, actieve subwoofer (sterkte instelbaar, fase)
* strakke styling, past goed bij moderne tv/interieur
* prijs (gekocht bij goedkoopste op kieskeurig, is geen geld meer voor deze set)

Minpunten:

* de lak van de speakers is volgens mij erg fragiel en snel bekrast/beschadigd
* in de verpakking bijna niet thuis te krijgen in een Renault Clio ;) (ging maar net)

Kortom, beter geluid dan waar je voor betaalt.

Robby_zwole 17-11-2008

sins vorige week heb ik deze set in mijn bezit icm de yamaha rx-v663. Ik zocht iest waar een goed stereo en 5.1 geluid in zat en ook het disign was niet onbelangrijk. na veel rewievs gelezen te hebben van andere 5.1 sets ben ik maar eens gaan luisteren in verschillende audio zaken. heb onderandere geluisterd naar Harman/kardon 11H ,kef 2005.2 maar deze set steelde bij mij de show. voor al bij het stereo geluid klink het een stuk voller, dit is waarschijnelijk te danken aan een grotere klank kast. dit was ook te merken met het film kijken. de subwoofer bulderd lekker mee en kan een vlinke dinosaurus voet na bootsen echt indruk wekkend. ik zal deze set zeker aan raden. hij neemt wel iets meer ruimte in dan andere 5.1 sets maar dat is de ruimte wel waard. wat mij wel op viel was dat er op internet vaak verkeerde maten van de speakers zuilen bij stonden de zuilen zijn ergter maar 14cm breed terwijl op internet 28cm staat maar dat is het plato waar de zuil op rust. in het echt zijn het mooi slanke zuilen en staat mooi in ons strake intrieur.