Monitor Audio RS8 vloerspeaker / zwart, bruin, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio RS8 vloerspeaker / zwart, bruin, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Bram66 08-08-2021

Teleurstellend !

Muzikale luidsprekers met een gebrekkige soundstage, te veel laag ivm het midden hoog. Het hoog is te sterk aanwezig, waardoor het luisterplezier snel afneemt. Mooie constructie, maar een basis klasse luidspreker.

Pluspunten

• Muzikaal
  • Mooi en natuurlijk midden
  • Bouw

Minpunten

• Te veel laag
  • Hoog te scherp
  • Soundstage
  • ruimtelijkheid en openheid

Bram66 12-08-2021

Willen jullie svp de review van de monitor audio silver RS 8 verwijderen. Hij was niet terecht !

Mvgr, Bram van den Heuvel

Bassiebas2010 28-11-2010

Deze speakers heb ik nu ongeveer een half jaar in huis. Nog steeds ELKE dag genieten!! Ik heb ze aangesloten op een Onkyo 607, samen fantastisch, heb de buren nog niet over de vloer gehad maar ik verwacht ze ieder moment ;-) De Onkyo is geen kleine versterker maar deze speakers kunnen nog veel meer power hebben. Ik heb deze speakers bij een hifi-speciaalzaak gekocht en heb meerdere dagen geluisterd naar een heleboel speakers. De RS 8 kwam keer op keer als winnaar naar boven drijven met vooral een heel VOL geluid.
Absolute aanrader.

ps: als je speakers koopt ga dan echt vooral heel veel luisteren en vergelijken.

Succes, groet Bas

Franseman 01-05-2010

Sinds 3 maanden in mijn bezit in de kleur walnoten. Wat een beauty`s! Geluid is top. Hoge tonen zijn niet al te aanwezig at heel vermoeiend kan zijn namelijk. Ik heb verschillende speakers beluisterd bij een goede hifi winkel. Waaronder Dali Ikon 6. Die is welliswaar voorzien van de beroemde bandtweeter (veel en spatzuiver hoog). Alleen zoveel hoge tonen gaan op den duur best vermoeiend worden. De Monitor Audio RS8 blijven mooi rustig en worden daardoor niet vermoeiend. Lage tonen zijn heel erg in balans, ze kunnen erg diep. (arme buren...). Ik speel ze in combinatie met een Onkyo A9555. Als je voornemens hebt....er is al een opvolger. Benieuwd hoe die klinken..

koarta 14-02-2010

Ik heb deze speakers inmiddels enkele weken
Ik kan alleen maar zeggen als je van plan bent om deze speakers te kopen
Koop deze beauty,s?
Een subwoofer heb je helemaal niet nodig
Bijvoorbeeld als je muziek beluister van Venice
Dan hoor je goed de lage gedempte tonen
Dus laag wordt niet dominant
Succes met de koop

Eemhuus 10-02-2010

Supergeweldige speakers!!!

Ook ik heb deze samen met de RS1 en de RSC center speaker. Allemaal aangesloten op een Pioneer LX70 reciever.

Idd ik mis eigenlijk nooit de Sub. Tijdens een mooie speelfilm is het een genot om het geluid ff wat harder te zetten en te genieten van de overdonderende actie!!!
Of even lekker op standje stereo een cdtje luisteren. HEERLIJK!!!!

Naar mijn mening echt het geld meer dan waard!!!

Groeten Eemhuus.

jw1971 12-08-2008

Geweldige speaker. Helder transparant geluid. Speaker wordt gebruikt in combinatie met marantz dv7001 dvd speler en een marantz sr8001 receiver. Voldoende laag bij geluidseffecten in films en weinig kleuring bij het afspelen van cd's. De rs8 wordt gecobineerd met rs1 en de centerspeaker. Subwoofer mis ik zelden. Kamer is 6*5. De speakers vullen de hele ruimte. Voor de aanschaf naaf Kef Q5 en Q7 geluisterd.
Het was direkt duidelijk dat het geluid bij de rs8 losser van de speaker komt. De Kef's vind ik wel mooier om te zien. Hoewel de afwerking van Monitor Audio prachtig is. Ik speel van klassiek tot hardrock en verwonder me steeds over de manier waarop het geluid weergegven wordt. Speakers moeten na aanschaf periode ingespeeld worden. Via de reicerver met audissey ingeregeld en deze na enkele maanden opnieuw uitgevoerd verder geen aanpassingen gedaan in de instellingen.

A.G. Ton 14-05-2008

Jaar geleden aangeschat in combinatie met een Cambridge Audio 540 V2 reciever.

Mijn ervaring is dat dit mooi spelende luidsprekers zijn. Soms wel het gevoel dat ze even moeten warm spelen voordat ze helemaal goed klinken, maar dit is een kwestie van een aantal minuten.

Laag is erg goed, vriend vroeg of ik een subwoofer had, maar dit is niet nodig met deze luidsprekers. Midden mis ik iets, maar dit alles kan aan de instelling van de reciever liggen.

al met al een mooie luidspreker, die aangevuld gaat worden met de rest van de RS range