Jamo A 402 HCS 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo A 402 HCS 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

SalimRMAF 12-02-2010
Geschreven voor: Jamo A 402 HCS 5

Wilde eerst een Canton CX80 Movie halen, maar ik heb toch voor de Jamo's gekozen. De afwerking is zowel bij de Canton alsook de Jamo vrijwel perfect; Hele degelijke mountingsysteem en de onderdelen zijn gemaakt van hoogwaardige kwaliteit. Toen ik de center-speaker zag moest ik wel even schrikken.. ik had niet verwacht dat ie zo groot was. De L,R,SR,SR satellieten zijn van een goed formaat, en er komt natuurlijk ook heel helder/scherp geluid uit! De Subwoofer heeft verschillende instelmogelijkheden. Je kunt de Phase, Cross-Over frequentie en de BASS-sterkte instellen. Ik heb geen verschil gemerkt wanneer ik de Phase heb veranderd of iets dergelijks.

In de doos zitten GEEN kabels! Die moet je zelf kopen. Ik heb 15 meter 1.5mm2 A-merk kabel gekocht voor de SR en SL. Voor C,L,R heb ik 2.5mm2 A-merk speakerkabel gebruikt. Let wel op dat, als je niet handig bent in het doe het zelven je de 2.5mm kabels niet in de speaker krijgt. Met wikken en wegen kom je er wel. 1.5mm is zeker genoeg.

Ik heb de receiver aangesloten op een Pioneer VSX-919. De SUBwoofer werd wel geleverd met een 10 Meter lange Subwooferkabel (coax). Die sluit je aan op de "Left"-channel input op je receiver.

De speakers zijn goed verpakt (veel schuurpapier) en de doos is extra versterkt. De chauffeur kon hem niet zelf optillen. :|

Phase heb ik maar op 180 graden gezet; Bass-niveau houd ik op 3 tot 4, en de Cross-Over heb ik op 150 gezet (fronts gaan vanaf 150hz).

Over de duurzaamheid kan ik niet veel zeggen, maar aangezien Jamo's vandaag de dag gemaakt worden door Klipsch.. is genoeg gezegd; daar hoef ik niet bang voor te worden.

Piairtje 13-11-2009
Geschreven voor: Jamo A 402 HCS 5

Nog niets kunnen vinden op de vergelijkingsites over dit setje.
Heb hem zelf deze week binnen gekregen (dagaanbieding week terug op IBood)

Heb er pas een paar dagen ervaring mee, maar kan nu al zeggen dat dit setje me zeer bevalt.
Zit goed 'vol' geluid in en zeker bij films weet je soms niet wat je meemaakt.
Heb ze aangesloten op een Onkyo TX SR507 versterker.

Zal over een tijdje een uitgebreidere motivering plaatsen.