Canton Plus X satelliet / zwart, wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canton Plus X satelliet / zwart, wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Rowie 31-08-2019

Canton Plus X (mk I)

Deze wat oudere Canton speakertjes zijn echte wondertjes. Vooral gezien de lage tweedehands prijs en de te verwaarlozen verschillen met de nieuwe mkIII. Deze eerste generatie heeft nog gewone papieren midwoofertjes wat resulteert in een prettig niet vermoeiend geluid. De mkII kan soms wat slechter klinken zelfs omdat deze aluminium woofertjes heeft die soms een schelle blikkerige bijklank kunnen hebben. Een subwoofer is wel onontbeerlijk. Maar in vergelijk met kleinere minder gevoelige sattelietjes een wereld van verschil. De tweeters zijn echt high-end en laten elke nuance en overtoon horen. Ik raadt de Canton as 22 sc sub aan omdat deze nog goed zelf afstelbaar is wat betreft volume en crossover. Maar natuurlijk hoeft dat niet met een moderne receiver waar alles digitaal te regelen is. De Plus X is echt goed geschikt voor stereo muziek in tegenstelling tot heel veel andere surround systemen.

Pluspunten

• Helder gedetailleerd geluid
  • groot frequentie bereik
  • Imaging soundstage

Eric_R 17-06-2005

Een set Plus X aangeschaft als vervanger van een paar grotere B&W 203i
speakers. Gekocht op aanraden van een kenner: goed geluid voor zo'n kleine
speaker. Misschien mist er iets in het mid, maar verder is het voldoende. Ze
zijn in ieder geval klein. Een subwoofer is onontbeerlijk. Ik heb de SC 22 van
Canton erbij en die bevalt uitstekend. Wellicht zelfs iets te bij deze kleine
speakers. Er zit duidelijk een bodem onder de muziek. Kwaliteit van speakers is
uitmuntend (duits). Bijpassende muurbeugels zijn een aanrader.

Hayo 06-08-2003

Ik heb drie Cantons GX PLus satellieten. Mooi neutraal midden+hoog. Ideaal voor