Canton CD 100 vloerspeaker / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canton CD 100 vloerspeaker / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

marton90 26-11-2007

Sinds een week in bezit, samen met de CD101 set (CD20+2x CD10 en sub) op een Onkyo 505. Verbazend volwassen geluid!! Ik heb er lang over gedaan voor ik m'n topset van Cybernet CR110 en Magnat MSP300 wilde vervangen, maar het zijn bakbeesten en dus moest er wat kleiners/fraaiers komen. Bij TV doen de meeste kleintjes het wel aardig, maar voor muziek vallen ze meestal door de mand. De Canton CD100 klinkt verbazend goed voor zo'n skinny dingen. De Magnat Alu tower had ik al afgeschreven (te iel laagmidden en scherp hoog) dus had ik geen goede verwachting bij de CD100. Maar dat bleek onterecht. Het hoog is goed gedoseerd en hele midden/laag is goed (m.u.v. het echte laag). Hij zet instrumenten goed neer. De CD 101 set maakt het verhaaltje af, omdat ze gebruik maakt van dezelfde aluminium drivers. Gekocht in duitsland, scheelde namelijk erg veel. OK ze kunnen niet tegen de MSP 300 op, maar daarvoor hebben we nu meer leeftruimte in de woonkamer en een zeer fraaie set met toch een heel volwassen geluid.
Vergeleken met Harmon 7+11, Inf. Oreus, Magnat alu, Kef 2005, maar deze zijn allen voor muziek geen match.

evdi 05-04-2007

Prachtige luidsprekers. Mooi om te zien en zeer goed geluid, met met inachtneming van het kleine volume. Ook bij meer vermogen geen vervorming. Heb er vier. Samen met Rel Quake en CD 50 een goed combi. De boxen kunnen wel wat vermogen gebruiken. De set doet niet onder voor grote zuilen, zolang je een goede sub hebt. Ik krijg het beste resultaat met de crossover van de sub rond 40 HZ.

GentleJan 16-09-2005

Uitstekende frontspeakers, in combi met Yamaha 750 (7.1) ASC220 sub, CD 50 als
center en 4 keer CD 10. schitterend zuiver geluid. Vooral met muziek DVD's
(EAGLES eens proberen!!)

ASC23 31-08-2005

Deze zeer fraaie speaker van Canton geeft net zo'n mooi geluid als hij eruit
ziet. Helemaal geweldig. Zelfs laag komt nog redelijk goed uit de kleine
baspoort. De rest van de Canton LE speakers zijn eveneens zeer goed. Prima
materiaal voor een thuisbioscoop. Voor echt laag heb ik wel de AS25 sub van
Canton om alles te ondersteunen. Mijn speakers worden aangestuurd door de 1905
receiver van Denon.
TIP! Bezuinig niet op de bedrading.

Richi 10-11-2003

Gewoon een perfecte speaker. Strak, mooie design en zonder meer super geluid.
CANTON weet hoe ze de speakers moeten maken. Gebruik ze i.c.m. PIONEER
receiver VSX-D811 en PIONEER dvd speler DV-350. Staan bij me als surround, maar
kunnen makkelijk ook als fronts gebuikt worden. Echte aanrader, zeker voor dat
prijs, alleen moet je wel op internet kopen dan bespaar je je centen wel. Ga
vanuit dat ze tijdje mee zullen gaan. Moeilijk te zeggen, maar wetende van
Duits kwaliteit heb ik toch een 10 gegeven.