Magnat Quantum 506 vloerspeaker / zwart, beige, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magnat Quantum 506 vloerspeaker / zwart, beige, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Th.J.Hendriksen 28-11-2008

Verschillende reviews gelezen en andere speakers van de Quantoum serie gehoord. Ik heb deze 506 via een 2e hands kanaal deze kunnen kopen en ben eens gaan luisteren. Nu heeft één ieder zijn smaak en voorkeur maar ondanks dit gegeven hoop ik hiermee een neutrale indruk te kunnen geven. Ze staan aangesloten op een Sony STR-DA1200ES reciever(7.1)en de dvd is een Sony DVP-NS78H HDMI player. Woonkamer volledig ingericht met een parket vloer. De gebruikte cd's zijn: Tony Joe White-Closer to the truth(blues), St.Germain-Toerist(jazz-lounge), Dire Straits live, Simple Minds - New Gold Dream. Op valt is het open geluid dat goed gedetailleerd is. Mid en high is meer dan voldoende aanwezig en bijregelen is er nagenoeg niet bij. Het beste klinken ze met de cd van Tony Joe White en de Dire Straits. St.Germain met zijn lounge-jazz muziek komt hier totaal niet tot zijn recht en ik heb 'm zelfs vroegtijdig afgezet vond het niet om aan te horen wel opgemerkt dat dit is naar mijn beleving.
Conclusie naar mijn bescheiden mening is dat je voor het geld een mooi uitziende en goed klinkende speakers krijgt die met doorsnee populaire muziek met echte instrumenten hun mannetje zeker staan ook bij een hoger volume. Als ik ze een cijfer zou mogen geven tussen de 1 en 10 zouden een 8 krijgen. Wie dit soort speakers zoekt kan deze voor weinig geld al nieuw aanschaffen via internet dit behoorlijk scheelt in prijs t.o.v. de gemiddelde Hifi zaak. Voorlopig is deze 506 set een set die wel even zal blijven staan ofschoon ik een liefhebber ben van het merk Elac en deze zullen er ooit wel eens gaan komen. Veel luister plezier toegewenst.

Mr. Rinus 24-02-2007

Na een selectieproces, bleven er op het eind hiervan modellen luidsprekers over van JBL, Warfedale, KEF, B&W en Magnat. Na beluistering in een audio zaak, waar alle door mij geselecteerde modellen aanwezig waren, staken de Magnats Quantum 506 zuilen er met kop en schouders boven uit, met hun transperante, open en heldere geluid, met strakke bassen als fundament (zonder boemerig te worden). De andere merken kwamen in vergelijk met de Magnats wollig en gedempt over.

Het zijn mooi afgewerkte, solide gebouwde slanke, zuilen (die echter wel diep zijn), met een behoorlijk gewicht, op een mooie stevige voet. Vergulde aansluitterminals, geschikt voor bi-wiring en amping, geschikt voor dikke kabels, meegeleverde stalen en rubberen spikes maken het geheel af.

Ik verwacht, dat ze na de inspeelperiode nog losser gaan klinken dan dat ze nu al doen.

Dan1972 22-01-2007

Geweldige sound in combinatie met mijn Yamaha versterker. Zeer strak, vol en gedetailleerd geluid.

Edje2006_nl 18-07-2006

Na zo ongeveer alle tests gelezen te hebben werd ik niet veel wijzer. Dus hier
en daar wat geluisterd bij vrienden. Kef klonk mooi. Dus in de winkel
geluisterd naar een hele serie Kefs. Q4-iQ5-iQ7-Q11. Allemaal op een Yamaha
receiver. Klonk mooi en na een uurtje keus bepaald op de iQ7. In een andere
vestiging stond de iQ7 en de Magnat Quantum 506 naast elkaar. De Magnat had ik
al gehoord en daarbij viel mij het mooie stereo beeld op en de strakke bassen.
Bijvoorbeeld die van de Red Hot Chilipeppers. Toch nog even mijn toen nog keus
met de 506 vergeleken. De 506 wist mij veel meer te raken. De Magnats klonken
voor mij nog veel mooier dan de Kefs. Welke termen moet je daar aan hangen.
Voor mij klonk het warme,, ruimtelijker en raakte meer aan mijn gevoel. De
volgende ochtend ben ik nog terug gegaan met een setje nummers van mezelf. Ook
daar werd het weer bevestigd. Deze zijn het.
Thuis klinken ze nog steeds mooi. Ik luister stereo. Ook dat verschilt met
luisteren in de winkel. De hoge en lage tonen zijn mooi in balans. Ik hoef niet
met stoel en al in de tuin te belanden aan het einde van een nummer. Ik lees
nogal eens dat de bassen niet diep genoeg gaan. En in de muziek die ik goed ken
zijn weer instrumenten te horen die ik nog niet heb gehoord. Ik geniet. En dat
was ik bijna vergeten tijdens de zoektocht en het lezen van allerlei testen.

henkrond 20-11-2005

ik heb deze magnat 506 beluisterd in een studio en was gelyk verkocht wat een
mooie strakke bas en de midden en hoge tonen zeer zuiver ik heb ze beluisterd
met een keuze uit zeker 15 luidsprekers ook veel meer kostende luidsprekers en
deze sprong er echt uit de verkoper zy het al en had helemaal gelyk ze zyn
makkelyk aan te sturen ivm 92 db per m ik gebruik ze icm een onkyo receiver
502 een klasse product en 5jr garantie