Epos M12.2 zwart, beige, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epos M12.2 zwart, beige, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

bert 26-01-2008

Ongeveer een maand geleden de M12.2 van Epos aangekocht.
Deze worden aangestuurd door een NAD C 352 versterker
Resultaat is indrukwekkend
De -aanvankelijk met enige scepsis bekeken- lovende recensies in de duitse (!) ( Stereoplay) en engelse (What Hi FI/Stereophile) bladen blijken volkomen terecht.
Ik heb bij verschillende audio zaken de proef op de som genomen; steeds viel op, transparantie, detail en een ongelooflijke muzikaliteit van deze speakers
Wel is aan te raden om goede randappratuur en bekabeling te gebruiken.
Teneinde e.e.a enigszins betaalbaar te houden heb ik
-tot volle tevredenheid- de volgende keten in gebruik:
- NAD C 352 versterker
- cd speler Marantz 5001
- luisprekerkabel Qed Original MK2 Bi Wire (aanrader)
- interlink (kabel versterker >cd speler): van den Hul
The Name

igmar de haan 19-01-2008

Op advies van een goede vriend die een opleiding in sound engineering heeft gedaan heb ik deze boxen aangeschaft.
Ik heb echter geruime tijd zitten twijfelen, omdat je toch aardig in de buidel moet tasten. maar goed, in die winkel kun je middels een handig systeem alle speakers ter plekke testen, en toen na een aantal goedkopere modellen deze aan de beurt was, konden we eenvoudigweg niet meer terug. Als test beluisterden we een klassieke cd, en bij de epos-speakers was het alsof er een orkest voor je stond te spelen, waarbij je de strijkersessie als het ware kon aanwijzen, als ook de paukenist, en de klarinetspeler, etc. Weer terug bij de andere speakers bleef een ondefinieerbare muur instrumentaal geluid over.
Nadelen? Ja: de gebruiksaanwijzing is uiterst summier, geen plaatjes, niks. Ik ben zelf nu eenmaal niet erg technisch aangelegd, en kon niks daar werkelijk helemaal niks mee. Heb bovengenoemde vriend weer moeten bellen ter assistentie. Vraag dus in de winkel hoe de aansluiting exact moet worden uitgevoerd, tenzij je gewoon erg handig bent.
Uiteraard moet er wel een stevige versterker tegenover staan - in mijn geval een NAD C52 - want ze lusten wel een goeie mep power.
De speakers moeten een uurtje of 40 'inspelen', en daar zijn ze nu nog druk mee bezig. Maar omdat ik ze in de winkel al heb beluisterd, ze al veelvuldig bij een ander heb gehoord, en nu al enorm geniet van het loepzuivere geluid hier thuis, durf ik al een 9 uit te delen. Het beluisteren van bijvoorbeeld In Rainbows van Radiohead is een ware traktatie; elke inademing, elke 'slide' over een gitaarsnaar is haarscherp te horen.
Het design laat al helemaal niks te wensen over, zeker niet met de antracietkleurige Atacama-stands die ik erbij heb gekocht.

MusicLover 12-08-2007

Vóór de koop diverse merken in huis gehad, o.a ; B&W CM-1 en 705, Focal Chorus 806V, Dali Ikon 2, Monitor Audio, Dynaudio, ELAC en KEF.
Alle speakers zijn, NA eerst een selectie in diverse HI-FI zaken te hebben gedaan dus, bij mij thuis beluisterd op de Arcam Solo.
CONCLUSIE : De EPOS 12.2 is ZÉÉR goed en onverslaanbaar in prijs.
Pas bij ruim het dubbele geld verliest hij, gek hé !
Kenmerken zijn o.a ; Heel natuurlijke stemmen, Niet aggresief en mooi vol en toch ruimtelijk geluid.
Dus op na de dealer, thuis proberen en je zal net als ik VERKOCHT zijn.

Ekin 22-12-2006

Top speaker! Vergeet Kef & co.
In combinatie met eenvoudige Denon versterker en Tuner klingt ze goed, met
een Arcam Alpha 7 CD speler top!
Blinken uit bij slagwerk, acoustische gitaar en zang.
Clapton, Police, Eagles, Tracy Chapman, Susan Vega in je woonkamer!
Maar ook bij U2, INXS, M.J. Blidge, Springsteen en Klassiek een strak, eerlijk
en gedetailleerd geluid.
Zonder sub voor mij voldoemde bas. Voordeel, je kunt vrij hard draaien zonder
dat de buren gaan klagen. Door plaatsing op zandgevulde Atacama stands nooit
vermoeiend.
Opm.:
- Niet te dicht bij de muur te plaatsen (ca 0,5 M ) door basreflexpoort aan
achterzijde.
- Veel grotere speakers voor de meeste woonkamers niet zinvol. Zonde van
muziekaliteit.
Nu sparen voor een betere versterker...