KEF iQ7SE vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KEF iQ7SE vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

willemtevreden 16-01-2009

De iq7 se staan als frontspeakers in een 5.1 opstelling. De iq5 die eerder als frontspeakers zijn verhuisd naar achteren. Alvorens je een oordeel geeft over speakers is het echt noodzaak de speakers de tijd te geven om ingespeeld te raken. De iq7 se is na te zijn ingespeeld een erg goede speaker die in alle opzichten de iq5 overtreft. Laag en midden is meer aanwezig. Daar waar de iq5 de neiging heeft de middentonen geknepen weer te geven doet de iq7 se dat niet. Bassen moesten ook duidelijk worden ingespeeld. Klonk de eerste tijd niet echt mooi. Nu ben ik zeer enthousiast. Een goede subwoofer is wel een aanvulling in het klankbeeld, zowel in stereogeluid als in een surroundopstelling. Alhoewel naarmate de tijd vordert bij de iq7 se's de bassen dieper komen en meer balans (goed gedoseerd) daarin laten horen. Al met al een fijne speaker die de tijd gegund moet worden. Tja, en qua uiterlijk. Smaken verschillen maar ik vind de Uit-stekende speaker aan de bovenzijde en het ovaal weglopen achterkantje mooi. Geen vierkante kasten in huis. Designspeaker voor een zeer aanvaardbare prijs.

markhink 16-01-2009

Heel wat refs. gelezen over speakers, maar continue werd mij verwezen naar de KEF IQ serie. Toch maar is wat gaan beluisteren en dan kom je er achter dat echt ieder speakermerk zijn eigen sound heeft.

Als je iets in je mond stopt zeggen je hersenen direct of je het lekker vindt of niet, met sound in je oren is dat een ander verhaal. Het lijkt wel of je dat moeilijker kan beoordelen en vergt enige oefening om te beoordelen wat je mooi vind. Er is momenteel heel veel te koop in de markt en de enige manier om te onderzoeken of je iets mooi vind is veel beluisteren. Ga naar de winkel en vraag of ze verschillende merken speakers willen aanzetten. Kijk vooral niet naar merken en prijzen. Laat het eerst over je heen komen. Je zult zien hoe veel klankverschil er in speakers zit. Zo houdt de een van kristalclear geluid terwijl de ander warme klanken meer kan waarderen. Het hangt er dan ook vaak vanaf wat je thuis draait. Klassiek of liever ACDC? Zelf heb ik als front-end zuilen voor de Kef IQ7se gekozen. Erg helder geluid, ieder instrument in nummers wordt appart weergegeven en geeft een goede dosis warmte. Ik heb ze nog niet lang in huis en ze zullen nog wel wat uurtjes nodig hebben om echt warm te draaien, maar tot nu toe is het al TOP! Mocht je geen zin hebben om veel tijd te investeren in wat je gaat kopen, geen punt, koop dan maar een setje IQ7se's, daar zul je geen spijt van krijgen.

PS: Wat heerlijk om die TV is uit te laten en weer is ouderwets een CD op te zetten....