Heco VICTA 301 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heco VICTA 301 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Rainold 24-10-2013

Ik speel nu een jaar met deze luidsprekers

Tot nu toe bevallen ze nog erg goed! zeker voor zijn prijs kwaliteit is het een aanrader,

ik draai er Yamaha 130w 8ohm op leuk voor een kamer van CA 25m
komen wel pas tot zijn recht in het lager met een actieve woofer met een een crossover van ong 120 hz

maar fullrange en aanwezige bassen verwacht dat niet in 2.0
laag weergave is warm aanwezig,

voor 2.0 setup kan je denk ik wel tot een kamergroote van 15m

ik denk alweer aan andere speakers aan te schaffen

en als front beeld Teufel te denken. mooi en dynamisch, volle sound. google maar voor verdere info

all met al voor dit geld

leuk niet te rommelig laag, en ja in hoog is het zeker goed maar deze speaker kan de echte zangers(onder de speakers) niet evenaren als volume wet hoger staat

Erwin45 31-01-2013

Heb deze Speakers nu een maandje in een 2.0 setup (Stereo).
Zijn ingespeeld en geven een natuurlijk en warm geluid.
1 minpuntje.

De units zijn wat slordig in de kasten geschroefd.
Scheve schroefjes, steekt allemaal wat uit..dat had wel wat netter gemogen.
Maar het geluid...meer dan goed voor so'n voordelige speaker.

Erwin45 07-01-2013

Vandaag aangeschaft.
Fijne Bookshelf, en best nog wel flink. Wat mij opvalt is de spreiding en het sprankelende geluid. Voor die prijs moet je ook niet klagen. Degelijke speaker die in combinatie met een stevige floorstand en plaatsing zeer goede prestatie afleverd.
Ik gebruik deze speaker alleen voor stereo 2.0.
En ben daar dik tevreden over.
Ze spelen bij mij over een bijna "vintage" Yamaha RX396 receiver.
Oke...ze moeten nog "inspelen" maar het geluid kan er alleen maar beter van worden lijkt me. Ik ben een Metal liefhebber, maar kan ook naar klassiek luisteren.
Voorlopig bevallen ze me prima. En voor die 150,- euro voor een setje vind ik dat Heco een leuk speakertje op de markt zet. Dat ook zijn werk eens doet als Hifi unit.

Anoniem 10-05-2012

Ik heb deze Heco Victa 301's in de kleur ebony black nu een goede maand in huis en naar volle tevredenheid kan ik zeggen. Een neutrale look in combinatie met solide materialen en dat voor een hele schappelijke prijs. Deze luidsprekers maken onderdeel uit van mijn thuisbioscoop als surround speakers en doen precies wat ze moeten. Omdat deze zogenaamde boekenplank luidsprekers toch flink aan de maat zijn kan men ze uiteraard ook gebruiken als "normale" luidsprekers. Het bassreflex gedeelte zorgt voor een stevig laag die perfect ondersteund worden door kristalheldere hoge tonen, een goede balans dus.

eleemr 20-02-2012

Deze speakers heb ik nu een aantal maanden in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ook het design en de kleur espresso vind ik zeer mooi. Ik heb ze bij mijn nieuwe receiver (pioneer vsx-921) gekocht als frontspeakers. De reden dat ik deze speakers (en de receiver) heb gekocht, was dat ik het luisteren naar muziek via mijn oude surroundset erg tegen vond vallen. Als overige surround speakers (fronts, rear en sub) gebruik ik nog wel de sateliet speakers en sub van mijn oude set.

Samen met de receiver geven deze speakers zeer goed geluid. Bij het luisteren naar muziek stel ik de versterker in op stereo. Ik moet zeggen dat dit een verademing is t.o.v. mijn oude set. Ook bij het kijken naar films in de surround-mode, geven de speakers en de versterker zeer goed geluid. De versterker zorgt er trouwens ook voor dat mijn oude sateliet-speakers veel beter geluid leveren dan voorheen (maar dat is niet van toepassing op deze review).

Hoewel de spreakers zelf ook goed zijn in de lage tonen, heb ik op de versterker ingesteld dat de sub-woofer ook ook in stereo aan staat. Dat is dan een 2.1 opstelling. Ik hou namelijk van een goede bass in het geluidsbeeld. Dit is vooral een kwestie van smaak.