Boston Acoustics A 250 vloerspeaker

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boston Acoustics A 250 vloerspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ger 29-12-2021

A250 prima speaker maar A26 echt beter

Deze A250 klinkt op zich ok maar vergeleken met de set A26 die ik ook heb is het geluid een stuk minder helder en zuiver. De klank is een beetje nasaal. Ook komt het geluid meer echt uit de box. Net als een aantal duitse en amerikaanse websites kom ik tot de conclusie dat de de A26 echt top is en klinkt alsof je er life bij bent maar dat de de A250 dat minder heeft. De A25 die ik op zolder heb zit daar tussen in. Iets minder dan de A26 en minder bas maar zuiverder dan de A260.

Technisch denk ik dat het komt doordat de 2 grote speakers beide zowel midden als laag weergeven. Voor het midden krijg je zo een te grote speaker en de middentonen worden nogal gericht naar voren. Die bundeling kan je horen als je je hoofd omhoog beweegt. BA had beter een 2.5 filter kunnen toepassen dat de laagste speaker alleen lage bassen had gegeven. Het zo ombouwen leek mij te veel gedoe dus ik heb de speakers weer doorverkocht.

Pluspunten

• Redelijkk zuiver
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Middentonen te veel gebundeld

djdrie 22-10-2014

Ik moet zeggen dat mijn oordeel toch iets gewijzigd is. De luidsprekers heb ik op dit maar weinig aanstaan omdat het geluid me toch wat tegenvalt. Ik mis helderheid, levendigheid en de nadruk van de speakers ligt teveel op een bepaald gebied, de lage tonen zijn teveel aanwezig tot het bonkerige toe. Maar echte lage tonen ontbreken dan weer. Het middengebied wordt ook wat onderbelicht. Stemmen klinken meer op de achtergrond dan je zou willen. Ik heb het idee dat de overige apparatuur, versteker etc aan de heldere kant moet zijn (wat nu niet het geval is). Mijn Onkyo receiver benadrukt teveel de lage tonen (bij andere kleine speakers is het beter in balans). De luidspreker had wat feller en helderder mogen zijn. Nu verzand het geluid in een ongewild in een te gemakkelijk en te warm geluidsbeeld zonder veel levendigheid.
Peer 17-01-2017

Het is al even geleden dat bovenstaande review is geplaatst, maar ik wil er toch graag op inhaken. Ik heb ook sinds 2014 een set A250s in mijn bezit en ik kan me erg herkennen in het bovenstaande. Ook ik vond het geluid in eerst instantie indrukwekkend, maar ging me toch steeds meer ergeren aan het bonkerige en veel te wollige geluid wat vooral in de vrij lage tonen naar voren kwam (ik schat zo rond de 200Hz) terwijl de diepte en helderheid juist wat achterwege bleef. Ik ben al vrij snel het geluid via mijn Marantz versterker aan gaan passen door de bass flink terug te draaien, mezelf voorhoudend dat het vooral met de plaatsing en de houten vloer te maken had. Het bonkerige verdween dan wel, maar het geluid wordt er natuurlijk wel ieler van en dat kan dus eigenlijk nooit de bedoeling zijn. Wat teleurstellend dus zoals jij ook aangeeft.
Maar: ik ben toch nog eens verder wat gaan proberen. Bijvoorbeeld de plaatsing aangepast door de speakers wat meer in te draaien, maar ik heb ook bij wijze van experiment de bassreflexpoorten aan de achterkant afgesloten. Het verschil is immens, en dan in positieve zin. De bonkerigheid is weg, het laag klinkt veel strakker en de echte lage tonen zijn beter hoorbaar. Muziek is veel helderder en levendiger, midden en hoog komen veel beter tot hun recht. Ik ben sindsdien weer ontzettend blij met het geluid uit de boxen en heb veel vaker er muziek over aanstaan. Absoluut een aanrader om eens te proberen.

Rinse 14-09-2017

Dat gij de bas een flink eind moest terugdraaien geeft al aan dat er met uw vorige luidsprekers ook al iets niet goed was, of misschien zelfs wel met heel uw combinatie, een goede amp en goede weergevers klinken zonder toonregeling nog altijd het beste, een versterker dient er alleen voor het aangeboden signaal te versterken en niet om klankleuren toe te voegen....

djdrie 04-07-2014

Geweldige speakers, vandaag binnengekregen maar na het aansluiten klinken ze al vrij goed. Eigenlijk moet je speakers na een tijd pas beoordelen. Maar er zit nu al een heel mooi geluid in deze speakers. Had ze al eerder beluisterd, maar twijfelde nog. Kon eigenlijk geen andere speaker vinden die er uiterlijk goed uitzag en waar ik tevreden kan zijn qua geluid. Toch de knoop maar doorgehakt, geen enkele spijt dat ik dat gedaan heb. Redelijk mooi vol en ik hoor nu geluiden die me eerst niet opvielen. Hiervoor kleine boekenkast luidsprekers maar deze vulde nooit echt de ruimte, dat deze Bostons dus wel. Zeer tevreden met deze aankoop. De speaker is helaas hier en daar nog maar schaars verkrijgbaar. Dus ik denk dat je snel moet zijn.

Brandevoort53 06-03-2012

GEWELDIG !!! Ik heb deze speakers sinds begin Februari en had daarvoor de Harman Kardon HKS4 nou ik ben blij dat ik deze overstap heb gemaakt.
Er zit veel meer power in deze speakers echt gewoon sprankelend , er gaat een wereld voor me open.
Ik zou hierbij wel gewoon de subwoofer gebruiken dat geeft de combinatie nog een extra boost.
Wie nog een goede keuze wil maken en kies voor kwaliteit tegen een goede prijs , dan zeg ik koop de Boston A250 !!

Succes allemaal hier staan ze al !!

lord_fornax 20-11-2011

Na lang zoeken voor vrij compacte zuil-speakers in de prijsklasse tot €300,- per stuk bij deze uitgekomen, voornamelijk door erg positieve reviews van professionals.
Eerst een luisterafspraak gemaakt bij Poulissen in Roermond, maar werd niet echt overtuigd door het geluid. De versterker stond neutraal afgesteld, de ruimte was erg groot, en stonden niet erg goed opgesteld voor het stereobeeld. Het hoog klonk wel erg sprankelend. Icm de ASW-250 Subwoofer, eveneens van BA, klonk het een stuk voller, maar miste toch vrij veel in het lage-midden bereik.
De subwoofer even uitgeschakeld en alleen de twee A-250 speakers laten klinken. In het sublaag klonk ergens verder weg een zeer aangename klank. Deze speakers hebben potentieel, was mijn gedachte.
De knoop doorgehakt en de speakers gekocht.
Thuis aangesloten op een Onkyo TX-NR509, welke ik eerst ook geheel neutraal weer had afgesteld.
Hier klonken ze al een stuk voller. Mede door de opstelling en de veel kleinere ruimte. Na wat gespeeld te hebben met de instellingen, werd ik volledig weggeblazen. Wat een mooi zuiver en vol geluid. In het hoog erg sprankelend en zuiver. Het laag erg vol, vooral vanwege de relatief kleine afmetingen van deze zuilspeakers en het gemis van een "grotere volwaardige" basspeaker.

Het design vind ik erg mooi, de zijkanten in zwart pianolak, wat een sjieke, duurdere uitstraling aan de speakers geeft.
De stoffen frontjes klemmen vast met magneetjes, waardoor ze makkelijk te plaatsen of te verwijderen zijn.
Er worden verder spikes meegeleverd, deze heb ik niet eronder geplaatst.
De set wordt zoals aangegeven aangevuld met een ASW-250 subwoofer, voor het echte diepe laag wel noodzakelijk.

Erg onder de indruk van deze speakers! In deze prijsklasse onovertroffen. Aanrader!