Teufel Columa 300 Set M surround set / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Columa 300 Set M surround set / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

PJdH 27-09-2012

In december mocht ik deze set in ontvangst nemen.

verpakking: Ik was aangenaam verrast alles was goed verpakt en zag er netjes uit. Vooral de subwoofer was erg zwaar.

Installatie: De installatie is zoals je gewend bent en bestaat uit het trekken van een hele hoop draden. De draden zijn netjes meegeleverd. De kabel die de boxen van stroom voorziet vind ik persoonlijk te losjes zitten. De kabel kan gemakkelijk bewegen en er eventueel uit gaan wanneer je er iets tegen aan zou komen. Mocht je twijfelen of alles op de juiste plek staat dan kan je dit met de set controleren door na te gaan of de boxen werken het display geeft dan telkens weer welke box het zou moeten zijn.

Geluid: Het geluid is erg prettig. In het begin wilde ik nog wel eens een plop horen wanneer ik de set op mijn pc aansloot nu heb ik daar geen last meer van. Wanneer het geluid erg zacht staat en er soms alleen piano muziek te horen is dan wil de set nog wel een beetje gaan ruisen.

Opstarten: Het opstarten duurt eventjes. De set herkent helaas niet automatisch waar het geluid vandaan komt. Ik moet dus elke keer wanneer ik tv kijk of geluid via mijn pc wil horen omschakelen met de afstandsbediening.

Instellen: Verder zijn er een hele hoop instel mogelijkheden. Mocht je film kijken en je storen aan het display dan kan deze uitgezet worden terwijl je het systeem nog kunt bedienen. Verder zijn ook allemaal timings in te stellen.

Prettig vind ik persoonlijk de vele aansluitmogelijkheden aan de achterzijde. 2x digitaal en 2x coax en 2x aux.

Conclusie: Een heel fijne set waar je een hele hoop herrie en boze buren mee kunt krijgen. ;) Ik gebruik de set om mee te gamen en vooral veel muziek te luisteren. Ik vind het veel beter klinken dan bose en andere merken in deze prijs categorie.

RuudHendriks 14-07-2012

Vandaag ben ik de set uitvoerig gaan testen, helaas alleen in 2.1 configuratie omdat ik nog geen 5.1 versterker heb. In combinatie met een stereoversterker klinkt het al super. Se satellieten klinken mooi vol, en hebben ook al de lagere tonen in zich zodat de overgang tussen de sub en de satellieten goed vloeiend loopt.

Het ziet er erg mooi uit, ik heb de versie in het zilver. De speakers leken kleiner dan ze in werkelijkheid zijn op de website. Ze zien er goed afgewerkt en degelijk uit.

Ik ben enorm tevreden!

SeanDierx 05-01-2012

Ontzettend mooi geluid. Zeer mooie diepe bass die je voornamelijk voelt en niet alleen maar geluid maakt. Het design is mooi strak en tijdloos. Hij past in iedere woonkamer. Absoluut waar voor je geld.