Teufel System 5 '5.1 Set Cinema'

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel System 5 '5.1 Set Cinema' op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

vlotski 10-11-2011

het is een mooi set geluid is zeer goed.
je moet er wel de ruimte voor hebben is vrij groot allemaal.
het systeem is thx dus real bios geluid.
teufel is een zeer goed speaker merk.
duitse kwaliteit altijd goed.

ZeerTevredenTeufelKlant 04-11-2011

Enkele weken geleden heb ik een System 5 set van Teufel besteld via de Nederlandstalige webshop. Ik heb ook telefonisch contact waarbij ik ook in het Nederlands te woord werd gestaan. Over de set zelf kan ik nog niet heel veel zeggen, behalve dat ik in eerste instantie zeer tevreden ben met het geluid. Ik heb de set echter nog te kort in huis om daar een goed oordeel over te kunnen geven.

Waar ik wel een goed oordeel over kan geven is de goede kwaliteit van de aftersales. Vlak nadat ik de speakerset besteld had, zag ik dat deze in de aanbieding waren voor 899,= in plaats van de 1099,= waarvoor ik ze gekocht had. Ik heb een mail gestuurd en een paar uur later had ik een mail dat de 200 euro teruggestort zou worden.

Toen de speakers eenmaal geleverd waren, zagen twee dozen er erg beschadigd uit (sub en center) en bij het uitpakken bleek dat de twee speakers uit de beschadigde dozen behoorlijk beschadigd waren. Deze beschadigingen waren duidelijk het gevolg van ruwe behandeling tijdens het transport (de sub weegt bijna 25 kilo, dus het is wel een zwaar pakket). Ik heb toen direct contact opgenomen met Teufel waar ik keurig te woord werd gestaan en het verzoek kreeg om foto's te sturen van de beschadigingen. Een dag later kreeg ik een verzendbevestiging van twee nieuwe speakers en informatie over hoe ik de beschadigde speakers terug kon sturen. Nog een dag later werden de twee nieuwe speakers afgeleverd, maar helaas was de sub wederom beschadigd. Ik heb dus weer contact opgenomen met Teufel en het voorstel was om de sub dit keer met een vrachtdienst op een pallet te versturen. De reden dat dit niet standaard gebeurt is dat de dienstverlening door deze transporteur een stuk minder is, oa geen trackingnummers en aflevering tot aan de oprit ipv tot in de woonkamer. Door een intern misverstand is de sub toch weer met de gewone pakketdienst verstuurd en dit keer was de sub wel in goede staat afgeleverd.

Het was erg vervelend om een paar keer te moeten constateren dat de speakers beschadigd waren, maar ik ben zeer tevreden over hoe men hier mee omging. Teufel handelde correct en vooral ook erg snel en na een dikke week had ik de set compleet in huis.