Miele CVA 4085

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CVA 4085 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Gaby1969 28-02-2013
Geschreven voor: Miele CVA 4085

Ik ben altijd fan van Miele geweest en heb ook alles in huis van Miele, qua keukenappartuur, wasmachine, droger en stofzuiger. In mijn vorige huis ook Miele gehad, nooit wat aangehad, maar sind 5 jaar nieuwe keuken met nieuwe Miele apperatuur en al bijna overal wat aan gehad, maar het koffiezetapparaat spant de kroon.

Eerste storing:Na 8 maanden. Na het ontkalken bleef het apparaat in het ontkalkingprogramma vasthangen. Miele monteur geweest, gereset en toen deed hij het weer..... voor 1 dag. Volgende dag weer verlof genomen en monteur opnieuw geweest, Besturing vervangen.

Tweede storing: na 9 maanden bleef weer in ontkalkingsprogramma vasthangen, schakelprint vervangen.

Derde storing: na 2.5 jaar, unit gebroken, vervangen.

Vierde Storing : 4,5 jaar: aandrijving verwarmingsunit vervangen en nieuwe verwarmingsunit gemonteerd.

En nu na 5 jaar net nu de garantie verlopen is krijgen we de storingsmelding dat de opvangschaal geleegd moet worden terwijl er geen water in zit. En nu gaat het geld kosten!

Dus alles bij elkaar een en al elende dit apparaat.
Durf niet naar Miele te bellen want reapratiekosten reizen bij hun de pan uit!

Dirk1999 14-11-2009
Geschreven voor: Miele CVA 4085

Mooi apparaat, geeft lekkere koffie en de cappuccino functie is erg handig. Design is super en past in een moderne keuken.

Echter, het is onverstandig dit apparaat te kopen. Zoals met bijna alle keuken producten die ik in gebruik heb van Miele is de kwaliteit ver onder de maat vergeleken met de prijs. Ik heb dit apparaat nog geen drie jaar in gebruik en heb nu een reparatie van meer dan 350 euro te pakken omdat er iets niet meer werkt. Op basis van coulance is dat bedrag gehalveerd. Het feit dat zo kort na de garantie een dergelijk dure reparatie zich voordoet maakt Miele verder niks uit. Uiteindelijke resultaat van de correspondentie is dat Miele zonder blikken of blozen durft te stellen dat ze coulance hebben toegepast dus dat ik niet moet zeuren. Als leverancier zou ik me diep schamen! Dus een wel erg duur kopje koffie. Ook als ik kijk naar andere keuken apparatuur die ik heb van Miele is er eigenlijk geen apparaat zonder technische problemen geweest. Het lijkt er dus op dat Miele voor een Mercedes prijs een Trabant verkoopt. Kortom, mijn advies: blijf ver weg van Miele indien je op zoek bent naar keuken apparatuur.

Matthijs 07-03-2009
Geschreven voor: Miele CVA 4085

Tot voor kort was ik zeer blij met dit apparaat: Heerlijke koffie, schitterend om te zien en voorzien van vaste wateraansluiting.
Naarmate de tijd vordert echter, nu na 2 1/2 jaar, begint er steeds meer te mankeren aan dit apparaat:Een maand geleden kwam er ineens vrijwel geen koffie meer uit en moest er een monteur komen die niets constateerde (apparaat was weer begonnen met functioneren) en op dit moment maalt hij geen koffie meer.
De monteur wist wel te melden dat dit apparaat van binnen helemaal geen Miele is maar een Saeco, misschien dat dit de beroerde duurzaamheid verklaart maar ik had van Miele wel erg veel meer verwacht, mijn vorige (Siemens) apparaat vertoonde aanzienlijk minder problemen...

Dolph 03-01-2009
Geschreven voor: Miele CVA 4085

Sinds 10 maanden hebben we een Miele koffieautomaat 4085 met vaste wateraansluiting.
De smaak van de koffie is perfect.
Ons bezwaar is dat de temperatuur van de koffie veel en veel te laag is.
Ook de tijd voor het opwarmen is te groot. Soms gaat hij twee keer spoelen en duurt het wel 8 minuten voordat ik een kopje koffie heb.
Je kunt twee kopjes tegelijk zetten, daarna duurt het ca 4 minuten voor het volgende kopje kan worden gezet.
Als je het kopje voorwarmt is de koffie warmer maar nog steeds niet heet genoeg.
De capucino is absoluut te koud.
De temperatuurinstelling hebben we maximaal gezet, maar dat gaf geen beter resultaat.

N.Kampert 21-05-2007
Geschreven voor: Miele CVA 4085

Koffieautomaat met vaste water aansluiting (anders is het de CVA 4080). Geweldig apparaat, volledig instelbaar voor een perfect bakje koffie. Losse koffie is in verhouding duurdere dan gemalen uit de supermarkt, variërend vanaf ongeveer 18 euro de kilo, Gebruikt +/_ 7 gr per kopje. Maar kwalitatief beter en je gooit geen halve pot meer weg.

Ik zelf vind de temperatuur niet te laag, de thee zit tegen het kookpunt aan (niet gemeten). Omdat het niet gekookt heeft krijg je een beetje schuim op de thee.
Om de 200 kopjes ontkalken met twee kalktabletten via miele te bestellen, ook moet je hem reinigen met een tablet. Op zich niet veel werk.

De snelheid van koffie maken is prima maar met veel visite kan het wat ophouden omdat het per kopje gaat. Voordeel; ze hebben wel een perfect, vers gezet bakje koffie, vooral de cappuccino doet het goed.
En krijg je eens onverwacht visite dan hoeven die niet te wachten tot je een pot gezet hebt, Altijd snel een vers bakje koffie (ook als het apparaat nog uitstond, snel bedrijfklaar).

Omdat ik de enige koffiedrinker in huis ben dronk ik oplos koffie maar dit is vele malen beter en staat het ook mooi ook in je keuken. En.. je kan ten alle tijden iemand een vers bakje koffie aanbieden.

Han2004 19-01-2007

Eerste indruk: hightech machine,
mits de juiste bonen goede koffie en cremelaag
Wel om de 2/3 dagen bijvullen water, koffieafval verwijderen en de leklade leegmaken
De maalmolen maakt een redelijk lawaai, kortstondig maar niet storend
Snelheid is matig als je 2 bakjes tegelijk wilt maken, dat wil zeggen:hij maakt eerst de ene kopje, (niet 2 kopjes naast elkaar) dan de andere en dat is wel even wachten
Kortom een mooie machine, wel met onderhoud maar daar krijg je dan ook echte verse koffie voor terug

Alleen de temp . is nu 85 graden (gemeten door miele monteur) en dat is helaas aan de lage kant......
Nu is het nog niet mogelijk om dit te verhogen, maar er schijnen meer mensen dit een probleem vinden,
en hier gaat aan gewerkt worden volgens de monteur.....

zodra meer bekend hierover word ik verder geholpen met dit probleem

afwachten maar.......
Miele kende komen ze wel met een oplossing of update hiervoor!