Liebherr IG 1624

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr IG 1624 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

diek 08-09-2022

AEG laat je NIET in de steek

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

apparaat is in de keuken ingebouwd, maar van enige gebruiksinformatie is geen sprake. Ik vind nu (drie weken na plaatsingen een zooi boekjes die ik bijna had weggegooid aangezien ze in een plasticzakje in een hoek van de kamer gemieterd waren.) Serienummers waren voor mij in eerste instantie volstrekt onvindbaar en doelgerichte aanwijzingen door verkoper afwezig.
Ik had de geplande AEG koel- en vrieskasten juist eruit gehaald om echte kwaliteit te verkrijgen, maar dat is dus niet gelukt. De diepvries is al direct een sneeuwberg bij openen en de stickers met serienummer zitten verstopt achter laden die, inmiddels ingebruikgenomen, niet eenvoudig te vinden zijn.
Waarom die niet even apart onder mijn aandacht gebrachte, met dringende aanbeveling de 7-jarige garantie te verkrijgen? En waarom moet ik dat zelf doen, bij zo'n bedrag aan keuken is het toch niet zo dat je zelf op zoek moet hoeven naar wat bij verkoper bekend geacht is? Die leverancier heeft geregeld contact met liebherr en het lijkt mij dat zij sneller dan ik terug kunnen koppelen WAAR welke apparatuur naartoe is gegaan?
Mijn teleurstelling is dus groot en ik zal niet nalaten om dat kenbaar te maken als men onze nieuwe keuken komt 'bewonderen'.

Pluspunten

• goede aanprijzing
  • koelt en vries, maar owee als je even niet oplet

Minpunten

• scharnier goed aangeven
  • sneeuwberg is eigen schuld (RTFM)

Koop maar niet! 26-07-2022

Veel en snel ijsvorming.

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

Heel veel ijsvorming. Om de 2 maanden moet ik ontdooien, de laatste keer zelfs na 6 weken al ijsvorming. Servicemonteur hier geweest van de importeur: "Klachten zijn bekend. Je hoeft hem niet steeds te ontdooien hoor, je kunt ook steeds met een houten spatel of een krabbertje het ijs weg slaan/krabben"...... Hij verwees mij naar de medewerker consumentenbelang. Die gebeld. Zelfde verhaal: "dit is wat het apparaat doet, de klachten zijn bekend, wij zijn maar importeur en hebben geen koopovereenkomst met u. Ga maar naar de verkoper".. Liebherr zou een topmerk zijn..... voor 1000 euro ergernis gekocht. Ik geef een 4 omdat het apparaat wel vriest!

Pluspunten

• vriezen doet het apparaat wel
  • niks verder

Minpunten

• veel en snel ijsvorming
  • importeur doet er niks aan, klachten bekend

Officiële reactie van Liebherr 27-07-2022

Goedemorgen, vervelend om horen dat u veel last hebt van rijpvorming. Rijpvorming in de vriezer is het bevriezen van vocht uit de lucht en is een natuurkundig verschijnsel. Hoe meer lucht er in de vriezer kan des te hoger de rijpvorming. U kunt de rijpvorming beperken door:

- de vriezer niet onnodig lang te openen
- geen warme producten in de vriezer leggen
- de vriezer zo goed mogelijk vullen minder lucht in de vriezer betekent minder rijpvorming

l*@v********** 17-05-2022

Veel ijsvorming

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

Vriezer doet wat verwacht wordt, alleen moet ik regelmatig ijsvorming weghalen omdat anders de laden niet goed open en dicht gaan.
Dit moet minimaal elke 3 maanden en dat had ik niet verwacht. Oorzaak niet bekend, de vorige vriezer had veel minder ijsvorming en ik ben de vriezer niet anders gaan gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk te ontdoen van ijsvorming
  • Vier lades

Minpunten

• Te vaak nodig ijsvorming te verwijderen

Officiële reactie van Liebherr 05-09-2022

Goedemorgen, rijpvorming in de vriezer is het bevriezen van vocht uit de lucht en is een natuurkundig verschijnsel dat bij iedere vriezer optreed. Als er meer lucht in de vriezer kan dan zal de rijpvorming ook hoger zijn. De hoeveelheid rijpvorming in de vriezer is van vele factoren afhankelijk, omgevingstemperatuur, luchtvochtigheid, aantal deuropeningen, ventilatie van de vriezer etc. Een aantal tips om de rijpvorming te beperken zijn:

- de vriezer niet onnodig lang te openen
- geen warme producten in de vriezer leggen

Liebherr 06-09-2022

Ik heb de vriezer nu een jaar.
Laatste ijsvorming was gedurende twee weken waarbij ik op vakantie was en deur van de vriezer is in die periode niet open geweest.
Ik weet hoe rijp ontstaat.
Zoals gemeld is er teveel ijsvorming waardoor (te) vaak het ijs verwijderd moet worden.
Ik begrijp dat dit bij dit merk/type apparaat hoort, het “works as designed”
Dus niet aanschaffen als je niet graag de vriezer vaak van ijs moet ontdoen.

p******@z******* 29-03-2022

Aanrader

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

Mooi apparaat. Goede indeling. Heb hem pas maar voldoet zeker aan de verwachtingen.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Indeling
  • Voldoet aan verwachting

g************@g******** 28-09-2021

zeker een aanrader

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

We hebben dit product gekozen omdat we gebonden waren aan een aantal inbouwmaten , deze zelf ingebouwd volgens inbouw omschrijving die duidelijk was.

Pluspunten

• gemakkelijk in te bouwen
  • duidelijk display

Minpunten

• nvt
  • nvt

c**@v********** 19-09-2021

Goed afgewerkt, gebruiksvriendelijk.

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

Apparaat functioneert goed, is gemakkelijk in te stellen en is netjes afgewerkt.

Pluspunten

• 4 laden
  • Gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Inbouwinstructie kan duidelijker

Ilona 26-09-2020

Fijne diepvries met veel ruimte

Geschreven voor: Liebherr IG 1624

Stil, als deur iets open staat dan al snel een piepje ter waarschuwing. Veel ruimte en glazen platen kunnen eruit gehaald worden zodat meer hoogte om dingen in te vriezen.
Doordat de vriezerdeur aan een zware deur zit even wennen dat deze wat sneller dichttrekt dan verwacht, maar hierdoor wel 100 euro uitgespaard bij aankoopbedrag.