ETNA AK1178SC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ETNA AK1178SC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

ui30 25-06-2008
Geschreven voor: ETNA AK1178SC

Keurige koel/vriescombi. Ziet er netjes uit en is stil bij koelen -- dus niet dat vervelende gezoem van de compressor die je bij sommige merken hebt. In het begin lijkt het alsof het apparaat niet goed koelt, maar wanneer deze wat langer wordt gebruikt, gaat het steeds beter. Je moet 'm in het begin vrij koud zetten en na verloop van tijd kan hij dan steeds lager.
Het vriesgedeelte vriest niet zo goed als onze vorige Whirlpool-combi en de vriezer heeft nog twee grote nadelen:
1. de laden hebben gaten in de bodem! Als je dus (bijvoorbeeld) ijsklontjes maakt in het meegeleverde bakje en je knoeit wat water, ligt dit gelijk in de lade eronder. Dom, wat is nou het nut van die gaatjes? Verder kan het bij ijsafzetting gtebeuren dat een in te vriezen product door zo'n gat heen aan het vrieselement vast vriest. Dan ben je dus mooi klaar, want dan kan je de hele boel ontdooien.
2. Door ijsafzetting komt een toevoerleiding (die van het midden naar beneden loopt) voor een vrieselement wat omhoog. Hierdoor gaat de middelste lade klemmen en op den duur bijna niet meer dicht.

Etna heb ik hierover ingelicht en er is een monteur geweest die - in al zijn wijsheid - een beugeltje heeft losgemaakt en ..... weer vastgezet. Het probleem blijft dus, evenals het probleem dat Etna geen laden kan leveren zonder gaten in de bodem.

Al met al:
- koelgedeelte: prima;
- vriesgedeelte: slecht;
- service: slecht.
- Voor de duurzaamheid geef ik geen voldoende, omdat het geheel niet echt heel stevig aanvoelt. Plastic is allemaal erg dun, die leiding zit dus niet goed vast ... ik krijg niet het gevoel dat deze combi lang mee gaat.
Ik zou dit ding, met de kennis die ik nu heb, niet kopen.