ATAG OX6211B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG OX6211B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

y*****@l********* 04-10-2021

Zeer slechte ATAG oven, waarschijnlijk productiefout

Zeer slechte oven!
7 jaar oud en al twee keer de thermostaat laten vervangen. De oven wordt alleen gebruikt in het weekend om broodjes te bakken.
We gaan nu een ander merk kopen helemaal klaar met ATAG.
We hebben niet binnen 30 dagen geregistreerd dus dan mag je na twee jaar niet klagen.
Onze vorige simpele oven heeft het 20 jaar gedaan.
Deze oven vertoonde na 2 jaar al kuren!

Minpunten

• Thermostaat
  • klok

Officiele reactie van Atag 05-10-2021

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor deze review. Vervelend om te lezen dat je ervaring met OX6211B zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur. Ondanks dat we het betreuren dat je inmiddels overgestapt bent op een ander merk wensen we je wel veel plezier met deze nieuwe oven.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

Leliev 04-04-2014
Geschreven voor: ATAG OX6211B

zwakke plek zijn de draaiknoppen. Binnen een jaar begaf een van de knoppen het, we bleken verzuimd te hebben binnen 30 dagen na installatie ons aangemeld te hebben voor de garantieservice (merkwaardig, waarom moet dat binnen zo'n korte termijn, er zullen toch meer mensen zijn die tijdens een verbouwing of inrichting van een huis met andere zaken bezig zijn?). Servicedesk wilde voor 1 keer wel gratis een nieuwe knop sturen. Die bleek moeilijk te passen, niet meer klemvast te installeren. Brak ook na 1 jaar af, min of meer tegelijk met de knop van de oven temperatuur. De bevestigingssystematiek is dus van kunststof, niet bepaald handig voor een apparaat dat zulke hoge temperaturen bereikt. Bij iedere keer openen van de oven krijgen de knoppen een hittebad.... Atag doe er wat aan en zorg ervoor dat de klanten met knopproblemen gratis nieuwe knoppen krijgen. Dit is ronduit waardeloos fabricaat

derkdijk 29-11-2013
Geschreven voor: ATAG OX6211B

Na 31 jaar (!) gebruik begaf onze Atag oven het. Niet naar andere merken gekeken: wij kochten weer een Atag oven. Helaas: Atag is Atag niet meer. De kwaliteit lijkt niet meer op die van onze vorige oven.
Nu wel 5 jaar garantie (en bij 4 apparaten of meer zelfs 8 jaar). Dat zit wel goed, zou je zeggen. Binnen 2 jaar begeeft de functieknop van de oven het. Een plastic knop, uitermate kwetsbaar en goedkoop uitgevoerd. Een stukje heel dun plastic breekt af en nu zit er ruimte in bij het draaien.
Een email naar de klantenservice gestuurd of ze een nieuwe willen sturen bij wijze van garantie. Wie schetst mijn verbazing, dat ik er op gewezen wordt, dat kunststof onderdelen niet onder de garantie vallen........ Een nieuwe knop kost € 19,23 + € 8.95 verzendkosten! Met de klantenservice gebeld (€ 0.25 per minuuut), maar men is niet bereid tot coulance. Gezien de kwaliteit van de knop is het goed voorstelbaar, dat ik gedurende de levensduur van de oven er nog vaker een moet aanschaffen. Er moeten ongetwijfeld meer kopers van deze oven zijn, die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad of nog krijgen. Dat kan niet uitblijven gezien de kwaliteit van het materiaal van de knop.

mhodgson 31-01-2014

Ben benieuwd doe dit afgelopen is. Wij hebben hetzelfde toestel gekocht en de functieknop bij ons heeft het net na 2 jaar begeeft. Wij hebben een nieuwe knop geregeld door de keukenbedrijf waar wij gekocht hebben, maar helaas heeft deze nieuwe functieknop het niet langer dan 1 maand volgehouden. Wij verwacht dat een volgende knop het ook zo snel gaat begeven. Misschien moet er eerst iets gebeuren met de mechanisme achter de functieknop aangezien die redelijk stroef draait?