Bosch SMI93M25NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMI93M25NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Liana Pekaar 24-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Plus: Een mooie vaatwasser voor zijn prijsklasse.
Draait goed, weinig geluid...
Min: bij de warmere programma's blijft er regelmatig water op bakjes en glazen staan.

Ingrid99 23-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Onze vorige vaatwasser was ook een Bosch en was ruim 17 jaar. Omdat we tevreden waren, nu weer een Bosch aangeschaft. Deze vaatwasser nu ruim 1 maand in gebruik.
Alle programma's uitgebreid geprobeerd en het "auto" en "eco" programma hebben mijn voorkeur bij een gewone dag, met borden en pannen ed. De borden en kookpannen die ik heb gebruikt, spoel ik direct na gebruik heel kort af, zodat het niet aankoekt. Koekenpannen doe ik af met een keukenrol. Als ik dan het auto programma draai, is deze korter en gebruikt minder energie dan het "eco" programma. Omdat er in het "auto" programma een beladingssensor zit, wordt het programma van 2 uur en 40 minuten, bijna altijd verkort met 1 uur!! Als ik alleen een paar borden en glazen heb en te lui ben om af te wassen, gebruik ik het korte programma. Heel handig dat de vaat al na 35 minuten klaar is. Jammer dat er in dat programma geen "droog" programma zit, maar als je de deur openzet, is het zo droog (door het glansspoelmiddel?). Ondanks dat ik all in 1 tabletten gebruik, gebruik ik ook los onthardingszout en glansspoelmiddel.
Verder een paar keer een vraag gesteld aan de klantenservice en kreeg altijd netjes en vrij vlot een goed antwoord.
Ik ben weer tevreden over Bosch!!
Aangezien onze wasmachine ook al 15 jaar oud is en rare geluiden begint te maken, ook al een beetje aan het rondrijken voor een Bosch wasmachine!

WP00 16-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Deze machine doet wat je van een vaatwasser mag verwachten; vuile vaat goed schoonwassen. De bediening is eenvoudig en de vaatwasmachine maakt weinig geluid.. Ik heb de vaatwasser nu een een paar weken in bezit en kan over de duurzaamheid op lange termijn dus nog niet veel zeggen, maar het ziet er degelijk en goed gebouwd uit. Zelf inbouwen is dankzij de duidelijke gebruiksaanwijzing geen probleem.

jantje johanna 02-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Na 23 jaar heeft mijn eerste Bosch vaatwasser het begeven, de keuze was snel gemaakt voor een nieuwe Bosch.

Ik heb deze vaatwasser gekozen vanwege het ECO-programma en ben zeer tevreden over deze vaatwasser.

De vaat is mooi schoon en droog.
Het is ook een genot om de machine aan te zetten en tv te kunnen kijken, nauwelijks hoorbaar en niet meer te vergelijken met een machine van 23 jaar geleden.

marcie02067 01-04-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Van alle apparaten die we bekeken hebben was dit de beste combinatie van prijs en mogelijkheden. Bosch is een synoniem voor Duitse degelijkheid dus daaraan zullen we ons geen buil vallen. Het monteren/inbouwen (voor het eerst zelf gedaan) was met de bijgeleverde instructies ook heel eenvoudig. Het is nu bijna een uitdaging om zoveel mogelijk borden pannen en ander servies zo vuil mogelijk te maken en je dan steeds weer verwonderen over het fantastische wasresultaat.

M. Venekamp 29-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Zeer tevreden over deze vaatwasser. Gemakkelijk in gebruik met uitgebreide programma's. Bestekmandje uit te nemen en op verschillende plekken te plaatsen.

Nico-123 29-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Perfect wasresultaat. Het geluid is veel minder als de voorganger. Het geringe water en elektra verbruik spreekt mij erg aan.

W.Koopmans 23-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Mooi apparaat, met een goed wasresultaat. Goede ervaring met vorige Bosch vaatwasser.Snelle levering.

H.Scholten 23-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

ben erg tevreden over het resultaat. verschillende programma's uitgeprobeerd met goed resultaat.de duurzaamheid moet uiteraard nog blijken. onze vorige Bosch-vaatwasser heeft het 21 jaar uitgehouden!!! Vandaar dat de keus weer op een Bosch-vaatwasser is gevallen.

Dievandelien 21-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Over duurzaamheid valt nog niets te zeggen want de vaatwasser is nog maar kort in bezit.
Prima apparaat met prima resultaten.

miep38 20-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Ik heb de vaatwasser nu een week. Mijn eerste indruk: geluidloos doet hij zijn werk en hij is zuinig in het gebruik. Het droogresultaat valt bij gebruik van het eco-programma wat tegen. Het eco-programma duurt wel lang, maar als je geen haast hebt hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
De gebruikers handleiding is heel duidelijk.

Beeb1970 12-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Na bezorging direct geplaatst en gevuld. Monteren van paneel moeten we nog doen. Alle benodigdheden waren snel gevonden in de vaatwasser. Erg stil in verhouding tot de oude. Wasresultaat is erg goed. Eenvoudig te bedienen. Kortom weer een aanwinst voor vele jaren.

Eddy2015 04-03-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Wasresultaat: Erg schoon en glazend resultaat.Geen resten.
Mogelijkheden: Vario stand verkort het wasprogramma terwijl vaat goed schoon blijft. Intensief droog instelling is makkelijk wanneer er veel plastic vaat aanwezig is (kleine kinderen).Stand D:01 droogt dus het plastic beter.
Indeling: Door de in hoogte verstelbare bovenkorf is het mogelijk ook daar borden te plaatsen (en wijnglazen rechtop).
Bestekkorf is overal te plaatsen waardoor de grote pannen makkelijker passen

Matweegbree. 25-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Zelf ingebouwd. Weinig problemen door goede uitleg op bijgeleverde werktekening.
Hij is stiller dan onze vorige vaatwasser. Droging is perfect. Kort programma werkt super. Aanrader.

Hoedemaekers76 23-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

eenvoudig in bediening, ook makkelijk gebruikstijd te verkorten door vario speed knop. Geluid was licht aanwezig, dit was voor ons veel verschil met oude (positief). Aan buitenzijde makkelijk af te lezen of zout en glansspoelmiddel op is (lampje)
Vaat werd goed schoon.
Veel keuze programmas aanwezig. Zichtbaar hoe lang programma duurt. Dat vind ik wel practisch, evenals de mogelijkheid dat je hem aan kan zetten met tijd dat hij later pas zal starten.

Hilda23 19-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Vaatwasser is stil en het wasresultaat is prima. De ecostand duurt ruim drie uur, maar het verbruik is daarddoor erg laag. Je kunt de gewenste starttijd instellen. Er zit ook een variospeed op. De binnenkant is roestvrijstaal dus niet van plastic zoals bij andere vaatwassers in deze prijsklasse.

N74 17-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Heel fijn apparaat, stil, makkelijk te bedienen.
Kan ook de vraag om zout uit zetten, heel fijn als je zacht water hebt, dan blijft het niet de hele tijd knipperen. Dit geldt ook voor de spoelglans.

barbuit 08-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Goed en makkelijk apparaat. Erg tevreden. Hij is erg stil, wat prettig is met een open keuken. Vaat komt goed droog eruit. Bestekmand heeft geen vaste plek.

olgameteenvaatwasser 02-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Deze vaatwasser hebben we eind oktober geïnstalleerd. Dagelijks gebruik wijst uit dat het een prima apparaat is met 1) een grote variëteit aan programma's: van snel (30 min) tot intensief (ruim 3 uur); 2) het is niet echt een hele stille vaatwasser - qua geluid gelijk aan onze "oude", maar dat is waarschijnlijk het gemiddelde; 3) qua inhoud moet ik steeds wennen aan het inruimen.

nemo1982 25-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Prima vaatwasser met een wasresultaat zoals je mag verwachten van Bosch. Het bedieningspaneel is overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Het enige minpuntje is de indeling van de bovenste lade, die lijkt meer geschikt voor kopjes dan voor mokken. Als je daar wat grotere mokken in wil zetten passen ze aan de zijkanten er niet lekker in. Los daarvan kan ik de machine zeker aanbevelen!

Bennie Morren 18-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Ik had deze gekozen vanwege het ECO-programma en ben erg tevreden over deze machine. De vaat is erg mooi schoon en droog, bediening is zeer eenvoudig. De indeling is goed. Hij oogt solide door de volledig RVS binnenzijde en goed sluitende deur.

gertkoster 13-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Sinds een paar weken in het bezit van de BOSCH SMI93M25NL aantal keren het ECO programma's gedraaid, ben tot nu zeer tevreden over dit apparaat.
Wasresultaat - Mogelijkheden - Gebruiksgemak - Geluid en indeling zijn ten opzichte van mijn oude BOSCH vaatwasser aanzienlijk...

koksenco 12-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Prima wasresultaat en meer dan genoeg mogelijkheden.
Wat wel enigszins tegenvalt is het geluid wat deze vaatwasser tijdens zijn programma af en toe maakt, met een open keuken weleens storend.

Janlim 06-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Vaatwasser is stil en de vaat is heel goed schoon en droog. Indeling voor wijnglazen had iets handiger gekund.
Tot nu toe zeer tevreden over deze aankoop.

gkkddv 26-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMI93M25NL

Wij hebben sinds twee weken deze vaatwasser en zijn tevreden over het wasresultaat en dat de vaat goed droog uit de machine komt.Ook sluit de deur snel en goed en klapt hij niet naar beneden bij het openen.
Wel is nog steeds de binnenkant van de deur nat (ook nadat we glansspoelmiddel erbij hebben gedaan). Ook ruikt hij direct na het openen wat onfris. Maar misschien is dat de nieuwigheid?