Bauknecht Dishwasher GSXP7527

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht Dishwasher GSXP7527 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

vegass 11-09-2014

Koop deze afwasmachine niet! Niets anders dan problemen. De scharnieren van de deur gingen kapot waardoor de deur als een blok naar beneden valt (en de deur is heel zwaar). Lekkage na een wasbeurt. Plasjes water op de houten vloer… Pomp werkt niet. Dit net na de garantie periode...

petersx 26-10-2013

Ik herken veel van de genoemde klachten. na een aantal jaar ging de deur aan de bovenkant lekken, het scharnier van de deur begaf het en daarna begaf ook een deel van de electronica het. De monteur gaf aan dat de levensdeur van een vaatwasser tegenwoordig 6 jaar was. Laatste Bauknecht voor mij in ieder geval.

xxaaqq 08-06-2013

Deze machine nu 6,5 jaar oud en wederom weer storing f2.
Had deze machine gekocht met 5 jaar garantie nou die heb ik ook echt nodig gehad.
Kapotte pomp nieuw schakel paneel en 2x nieuwe rubberen slang.
En nu dus weer code f2 en dus vandaag maar een nieuwe gekocht maar dus geen bauknecht meer.
Het is een miele geworden meteen maar met 10 jaar garantie genomen.
Hoop dat ik hier meer plezier van zal hebben.

ibrand 14-12-2012

We hebben deze vaatwasser sinds 2007. Helaas niet zo'n succes, warmtepomp defect en slijtage bij de draadboom (kortsluiting bij openenen en dichtdoen van de deur). Laatste was gelukkig zelf te herstellen. Wasresultaat is ook niet altijd goed (soms moeten we twee keer het grote programme (4) draaien). Volgende keer geen Bauknecht voor ons.

DeTTD 16-12-2012

Bij mij was de draadboom ook versleten (6 jr), alleen was de kortsluiting dusdanig dat het printplaat verbrand was en vervangen moest worden a raison van 160 euro. Einde oefening dus. Had ik destijds maar 5 jaar extra garantie genomen, dan had het me niks gekost. Nu heb ik een ander merk vaatwasser gekocht. Draadboomslijtage komt relatief vaak voor.... ontwerpfout dus..... erg dom. Tja 'Bauknecht weet wat vrouwen wensen' was de slogan in de 70s .... Ik ben een man ;-)

ronmanon 01-04-2013

wij hebben ook kortsluiting op de deur. hoe heb je dat opgelost?

ronbadminton 20-09-2012

Redelijke vaatwasser. Droogresultaat mager. Gebruiksgemak: twee bestekkorven: één is klein met 3 vakjes, niet geschikt voor een gezin. de anderde korf is zo groot dat die teveel ruimte in beslag neemt. Vaatwasser is nu 5 jaar oud, electronica defect en reparatie heeft geen zin meer. Daarom laag cijfer voor duurzaamheid.

Koo01 29-06-2012

Helaas na nog geen 3 jaar, de beide scharnieren kapot.
Volgens Bauknecht valt het niet onder garantie...
Nooit meer een Bauknecht voor ons.

tinus68 31-01-2012

Vaatwasser bijna 4,5 jaar oud.Vorig jaar al schanieren laten vervangen (Waren gebroken).
Nu kortsluiting bij openen van deur(flits en klap)Bij het weghalen van plint van de keuken zag ik dat het ijzer van de vaarwasserdeur elke keer langs de bedrading gaat en zo dus in al die tijd elke keer een beetje isolatie van de draden beschadigd.nu is het koper bloot komen te liggen en maakt dus via deur kortsluiting.Mijn inziens is dit gewoon een hele grote en gevaarlijke productiefout. Ik zou in ieder geval wel even aan de onderkant van je deurtje kijken. Het is het type GSXP 7527/2.

FM 30-08-2012

Hoi Tinus68,

vandaag hetzelfde bij mij gebeurt, na 6,5 jaar. Ben benieuwd of ik nog aan onderdelen kan komen. De electronica is zwart en moet vervangen worden + die waardeloze geleidingsstrip.... not amused...

Groet

Vincent85 03-01-2012

Net buiten de 24 maanden garantie kapotte slang; reparatie kosten via Whirlpool zelf uit coulance beperkt tot "slechts" 175 euro. Drie maanden later begeeft een deurscharnier het. Nooit meer een Bauknecht voor ons. Nieuwprijs 561,50, Saturn januari 2009

Vincent85 03-01-2012

en dan was ik nog vergeten te melden dat het bestekbakje inderdaad aan het afbrokkelen is

Stefan1980 26-12-2011

Na net 3 jaar begeeft onze Bauknecht GSXP 7527 het nota bene op eerste kerstdag... 3 jaar geleden voor dit apparaat omdat het bij de consumentenbond werd aangeprezen als beste koop. Duurzaamheid was daarbij vermoedelijk geen vereiste! Ik vrees dat een reparatie uiteindelijk uitstel van executie is, als ik de verhalen hieronder lees. Deze week op zoek naar een nieuw apparaat van een ander merk...

mylene33 07-11-2011

Wij zijn sinds een kleine vier jaar in het bezit van een Bauknecht inbouw vaatwasser gsxp 7527 wat een drama eerst ging er een slang kapot in de machine gemaakt(hadden ze ook nog nooit meegemaakt) daarna begaf de pomp het de deurveren hadden er opeens ook geen zin meer in en nu houdt de machine er al weer mee op voor ons nu geen monteur meer wij kopen een nieuwe vaatwasser en zeker géén Bauknecht meer dit
was toen wij de machine kochten nog wel de beste koop moet je zeker ook niet meer op af gaan.

surfdj 08-11-2011

wij hebben er een ander type tweedehands motor ingezet. Sindsdien geen pomp en motor problemen meer

Maarteb 28-09-2011

Wat een drama van een machine. Nu in 12 jaar tijd 3x een bauknecht, ditmaal de laatste. Deurschanieren zijn afgebroken, bovenplaat laat los en bestekbakje brokkelt af. Matig gebruiksgemak en slechte indelingsmogelijkheden.
Exit Bauknecht!

Maria Cruz 26-09-2011

Ik doe de was handmatig en de afwasser is alleen te spoel de gerechten. Het werkt niet voor het wassen of voor het drogen. Nog steeds erg ongelukkig! Niet kopen deze vaatwasser! Ik wil een nieuwe afwasser.

Jasper2011 23-08-2011

wij hebben deze vaatwasser inmiddels meer dan een jaar en al twee keer problemen gehad. De eerste keer, na drie maanden) liet een onderdeel van de vaatwasser los (een los dopje door Bauknecht bedacht). Daardoor raakte hij verstopt. Bauknecht is inmiddels whirlpool geworden en stuurde na 2 weken pas een monteur. vervolgens probeerden ze de kosten (250 euro) op ons te verhalen en na veel getouwtrek, onaardige telefonisten 'hoefden' wij uiteindelijk de helft te betalen. Inmiddels hebben we weer hetzelfde probleem. Voor ons geen bauwknecht (bauwslecht) meer. Niet doen dus

frans boerhof 26-07-2011

ben het helemaal eens met mijn voorganger sinds 4 1/2 jaar deze vaat wasser op aanraden van verkoper,zou betere zijn als vorige nl een whirlpool (blijkt zelfde inmiddels) na 1 jaar al problemen doordat stukje glas door alle filters heen was gekomen.dure grap vgns monteur eigen schuld wist niet dat zulke grote delen daar konden komen .
na iets meer als 2 jaar erg veel geluid uit machine wat blijkt motor kapot nu nieuwe motor vlgn monteur al coulance prijs nl bijna 200 euro.inmiddels valt mijn deur ook al naar beneden heden avond gekeken veren defekt reeds gevraagd aan bauknecht/whirlpool om bouwtekening geen of erg slechte medewerking. kortom nooit meer bauknecht/whirlpool

Debli 24-06-2011

Heb deze vaatwasser destijds gekocht vanwege de garantie van 5 jaar indien je 5 apparaten van Bauknecht tegelijk voor je nieuwe keuken kocht. Na ongeveer 5 jaar is deze vaatwasser echt overleden. Vorig jaar is deze al eens gerepareerd, de pomp deed het niet meer. Viel uiteraard niet onder de garantie. Heeft eigenlijk nooit goed gedroogt en vaak kwam de vaat er ook niet echt schoon uit. Nu valt de deur meteen naar beneden als je deze opendoet doordat er kennelijk iets is afgebroken. Heeft al meerdere zere schenen opgeleverd. Ben nu aan het kijken voor een nieuwe. Voor mij nooit geen apparaat van Bauknecht meer.

Maria Cruz 08-06-2011

Ik ben niet tevreden. Wasresultaat is erg slecht. Ik wil een nieuw vaatwasser. :(
Ik heb Bauknecht gekocht want die machine was goedkoop in consumentenbond.

vd Kleijn 30-05-2011

Wij hebben deze machine gekocht in maart 2006 gekocht voor destijds 550 euro. We hadden toen een AEG besteld maar omdat er destijds leveringsproblemen waren werd ons deze automaat als alternatief voorgesteld.
Tijdens de garantieperiode werkte deze automaat redelijk, maar daarna begon de ellende. Eerst kortsluiting in de deur en daarna kapotte circulatiepomp (beide in 2010). Op dit moment geeft de automaat willekeurige storingen. Overigens was de bestekbak ook al kapot binnen korte tijd, en is er ook al een keer een rubbertje kwijt geraakt van het glansspoelvak.
We zijn al met al zeer ontevreden over deze machine, er is al 300 euro aan reparaties aan geïnvesteerd. Daarom voor ons nooit meer een Bauknecht, en koop ook geen spullen van groothandel "Philippo" want zij hebben ons deze waardeloze automaat aangeraden.

filmdj 19-05-2011

Advies: niet kopen.
Wij hebben deze machine nu 3 jaar en niets dan ellende. De pomp ging kapot net na de garantie. Daarna de condensator en nu weer de pomp. Geprobeerd via fora te repareren maar zelfs daar komt men er niet uit.
Voor ons noooit meer een Bauknecht

FdeJong 09-01-2011

Slechte kwaliteit. Koop geen Bauknecht, levensduur is zeer kort. Functioneel is dit een goed apparaat; stil, simpel te bedienen en wast over het algemeen alles prima schoon. We dachten met Bauknecht een gerenomeerd merk te hebben gekocht, maar het grote probleem blijkt de kwaliteit. Binnen 2 jaar kortsluiting, electronica kapot. Vervangen onder fabrieksgarantie. Na 3 jaar kuren met de sproeiarmen, vaat wordt slecht schoon. Ondanks grondige schoonmaak bleef de waterdruk van de pomp te laag om met name de bovenste sproeiarm goed te laten ronddraaien. Nu na bijna 4 jaar opnieuw kortsluiting. Met een flinke brandlucht gaf het apparaat definitief de geest. Op internet wordt duidelijk dat we niet de enigen zijn. Voor ons geen Bauknecht meer.

PVLIE 19-12-2010

Onze Bauknecht heeft na 3 jaar gebruik de geest gegeven. Wassen en drogen doet deze machine redelijk. Na plm. 2 jaar kregen wij problemen met de pomp. Afgelopen week korsluiting in de machine tgv verdroogde kabelgoot tussen deur en machine, waardoor bedrading tegen het chassis aan ging schuren met als gevolg defecte elektronica. Op de genoemde bedrading staat ook 230V, hierdoor kan spanning op de metalen delen ontstaan. Een zeer gevaarlijke situatie. E.e.a. aan Bauknecht gemeld en gevraagd om dit te komen bekijken. Men wilde pas komen na het betalen van € 106,-. Bauknecht komt bij ons over als zeer klantonvriendelijk en onprofessioneel. De Bauknecht is inmiddels de deur uit en er komt geen Bauknecht meer in.

Erkvnnffl 31-10-2011

Na bijna 5 jaar kreeg ik ook lekstroom met Diff.schakelaar van 30mA afgeslagen. Uw hint ivm schurende bedrading tussen deur en machine was zeer nuttig! Hoe is het mogelijk dat dergelijke constructiefout door een bekende firma wordt toegelaten?

pluks 04-12-2010

Nooit meer een bauknecht. Ik heb dit type nu twee jaar en niets dan ellende
(deur scharnieren, pomp...)

Frank0311 22-10-2010

Wij hebben deze machine nu drie en een half jaar en het is een drama wat betreft duurzaamheid. Eerst ging na anderhalf jaar de pomp kapot. Ik lees dat ik niet de enige hierin ben. Later ging de deurveer kapot (deur valt zonder weerstand naar beneden). De nieuwe deurveer ging 4 maanden later ook kapot. Weer een nieuwe ingezet. Deze deurveer was ook weer kapot enkele maanden later. Weer een aantal maanden later ontstond er kortsluiting en was de printplaat kapot. De nieuwe printplaat werd er ingezet zonder eerst de kortsluiting te verhelpen, weer kortsluiting en weer printplaat kapot. Wij hebben de 2 jaar garantie uitgebreid tot 7 jaar bij aankoop. Maar bij problemen na 2 jaar moet je wel voorrijkosten betalen. Het ergste is nog dat je bij elke schade zo'n twee en een halve week moet wachten voordat de monteur langskomt. we doen het nu al 5 weken zonder vaatmachine. Het wachten is op de volgende printplaat. Whirlpool stelt zich star op en is niet bereid na zo'n geklungel ons tegemoet te komen. Zij stellen een snelle oplossing voor door de machine om te ruilen voor een nieuwe: kosten 737 euro terwijl deze vaatwasser op Kieskeurig staat voor 536 euro. Iedereen kan hieruit zijn eigen conclusie trekken

Henk_Fr 14-10-2010

Na 28 maanden ging de deur niet meer goed dicht doordat het scharnier kapot was gegaan. We hebben deze machine uitgekozen omdat hij de stilste was maar na een jaar ging hij meer geluid maken. De afwas is na afloop niet geheel droog. De machine wast goed.

FM 26-06-2010

Ook ik had een F2 foutcode bij de Bauknecht gsxp7527. Oorzaak was dat er verstopping in mijn afvoer ontstond door de wasbak (was mijn muurverfrollers aan het schoonmaken), waardoor het water niet goed weg liep en afsloeg de vaatwasser in.

Voorzijde losschroeven, electronicadeel voorin losklikken en lekbak droogmaken. (lastig werkje). Er zit achter de pomp namelijk een grote ronde schijf tegen de bodem van de lekbak met daarin een piepschuim-vlotter. Komt er water in de lekbak, dan stijgt de vlotter en wordt er een schakelaar geactiveerd die de F2 veroorzaakt.

Na schoonmaken was het probleem de wereld uit.

kokoiserbij 04-03-2013

FM, Ik heb een soortgelijk probleem. Kan ik met je overleggen?

fameverts 11-01-2010

---------- update review, 11-01-2010 ----------
Bauknecht heeft de beste indeling voor de vaat, je kan bijna het hele hok volgooien en schoon wordt het!!!
Echter, elk jaar is er een storing die na vele zoeken weer verholpen is. Nu stoort het weer, water komt wel, sproeit niet, water wordt wel weer weggepompt.
Ook het bestekbak is van slechte kwaliteit.
Afgezien van jaarlijkse storingen,(ik ben wel technisch) is het wel een mooi apparaat.(altijd schoon!!) Maar volgende wordt wel een ander merk...

---------- 1e review, 06-03-2008 ----------
We kozen voor de bauknecht, omdat het de beste indeling had voor glazen, borden en pannen.
Het afwassen doet ie ook heel goed. Als het afwassen niet goed gaat, ligt dat aan de waspoeder/tabbletten. (merk) Maar, ik schrik wel dat onze vaatwasser nu al heeft begeven, de pomp kan het water niet afvoeren. Balen nu, al na anderhalf jaar!! Onze vorige vaatwasser heeft er 9 jaar goede dienst geleverd, en verkocht. Nieuwe keuken = is ook nieuwe vaatwasser. Maar nu al defect. Bauknecht, kom je nog langs?