Siemens SE65M352EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SE65M352EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Petra.60 05-01-2010
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

We hebben dit type nu ruim een jaar in gebruik.
En zoals eerder gezegd: gekocht n.a.v. goede beoordelingen hier.
We zijn dik tevreden over het schone resultaat; het handige paneel (Variospeed!) en de superheerlijke speelse indeling. Als je veel borden hebt, onderin dubbele rekken die inklapbaar zijn en daar kunnen pannen weer prima liggen.
We draaien meestal 's nachts, maar met visite ook wel overdag en beslist niet teveel geluid!

jannetjen 01-01-2010

Nadat wij 6 jaar een Arriston
afwasmachine gehad hebben en deze niet goed beviel (afwas was heel vaak niet schoon, "zand" in de glazen) zijn wij op advies van de Herstelman overgestapt op een Siemens. Een wereld van verschil! Je kunt deze machine nog zo vol proppen of hij wast schoon. Ik was soms 2 keer per dag (gezin met 8 personen) en stapel de afwas gewoon op elkaar wel met beleid zodat het water er omheen kan klotsen en het is altijd schoon. Nu moet ik wel zeggen dat ik haast altijd op het Auto 55-65 graden programma was. Als ik een verjaardag heb gebruik ik het programma snel 45 graden. Volgens de Herstelman is het beter om op hete temperaturen
te wassen om vetaanslag in je afvoerpomp te voorkomen. De frituurpan gaat er in op 70 graden. Die moet ik soms wat nadoen maar dat is gezien de staat waarmee hij de afwasmachine inging nihil.
Wij hebben deze machine nu 2 jaar in gebruik en het enige wat ik lastig vind is het bestekbakje. Dat is altijd een beetje "prutsen" om de theele-
peltjes er uit te halen.De bo-
venste servieskorf kun je verstellen, ideaal om daar ook pannen op te leggen(eerst kop-
jes en daar bovenop nog pannen!). Ik gebruik gewoon de
Aldi afwasmachine tabletten en
dat bevalt uitstekend. Deze ma-
chine is een echte aanrader. Er
kan heel veel in ook omdat je
kunt "spelen" met het interieur.

Wat zeker nog vermeld moet worden
is de VarioSpeed toets die het programma in de helft van de normale tijd doet. Erg handig.

FB55 28-08-2008
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Vervangt onze oude Siemens (12 jaar) die begon te haperen. Machine ziet er mechanisch goed uit. Redelijk eenvoudig in te bouwen. Duidelijke instructieboekjes. Makkelijke bediening. Afwasresultaat is gewoon goed.

Wim Vriend 27-06-2008
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

We hebben deze vaatwasser gekozen, omdat deze dezelfde indeling heeft als onze oude Bosch, die helaas de geest heeft gegeven. Ook de positieve beoordelingen hebben ons besluit makkelijk gemaakt.

De vaatwasser doet wat hij moet doen: de vaat wordt mooi schoon! Bovendien zit er een handige Auto 3 in 1 functie op, die met de moderne wasmiddelen zelf het beste resultaat bepaalt. Ook de uitgestelde start is handig en scheelt in de portemonnaie.

Een nadeel hebben we wel ondervonden (is intussen wel opgelost door Siemens): de indeling is handig en bijna alles is verstelbaar. Bij het bordenrek was dit helaas niet zo handig: als het rek vol borden werd gezet, viel het rek uit de vergrendeling en gingen alle borden plat. We hebben van Siemens een nieuw rek gekregen (het oude was al niet meer leverbaar!?) en het probleem is verholpen.

Gewoon een prima apparaat.

Maureen1969 14-05-2008
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

In één woord geweldige machine. Schone en droge vaat, makkelijk te bedienen. Heel makkelijk in te delen Echt een aanrader!! Hiervoor hebben we ook een Siemens gehad waar ik ook heel tevreden over was (9 jaar meegedaan). Wij hadden de 65M350 besteld maar kregen de 65m352EU voor de zelfde prijs.

janzyp 24-02-2008
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Uitstekend apparaat. Nu een halfjaartje in bezit.
Doet het goed, en goede wasresultaten. Wat mijn vrouw heel aardig vindt is het verschuifbare bestekbakje. Zo kun je de vaatwasser economisch en handig inrichten. Geen problemen gehad met dit apparaat. De vorige was een Ariston. Na een paar jaar niets dan ellende. Deze gaat het hopelijk langer uithouden. De kwaliteit van materialen etc is in ieder geval veel beter.

Waarom is de review hieronder van de mevrouw die de afwasser al een paar jaar heeft terwijl hij pas is uitgekomen niet verwijderd? Deze review slaat nergens op.

TonA 07-01-2008
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Afgelopen zaterdag (5januari) deze vaatwasser opgehaald (op oudjaar besteld). Eigenlijk had ik de 65M350 besteld, maar die was niet goed leverbaar. Ik kreeg deze voor de zelfde prijs. Deze staat niet op de lijst van kieskeurig!
Inbouwen was geen probleem, maar ik heb al meer aan keukens gesleuteld. De vorige, een redelijke Bosch waste na 8 jaar trouwe dienst niet meer goed af. Van alles geprobeerd, en uiteindelijk toch maar nieuwe aangeschaft. Deze bevalt prima, is redelijk stil en wast goed schoon. Nu nog afwachten wat de duurzaamheid gaat worden.

johan152 28-12-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Na lang twijfelen tussen een bosch en een siemens is het toch de siemens geworden. Daar hebben we geen spijt van. Het is een geweldige machine.
Voor de duurzaamheid krijgt deze machine van mij een negen omdat deze machine zeer degelijk aan voelt.

J. Smid 25-12-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Na grondig marktonderzoek uiteindelijk op Siemens SE 65m352eu uitgekomen. De voorkeur ging uit naar het vorig model, maar deze was bij de internetwinkel niet meer voorradig. Voor hetzelfde geld heb ik toen het nieuwe model gekregen. SUPER SERVICE !!
Machine zelf ingebouwd wat zeer goed te doen is. Wel even goed de instructies lezen.
Machine voelt zeer solide aan en ook de rekken zijn van goede kwaliteit. Bij veel andere (goedkopere merken) zijn de rekken gammel. Tip: kijk hoe de wieltjes van de rekken zijn bevestigd
Verder is de bedieding zeer simpel en het wasresultaat is met Calgon tabletten geweldig. Met goedkope tabletten blijven er soms witte strepen achter.
Ook op 45 gr. is het resultaat zeer goed.
Droogresultaat is top. Wellicht maakt het uit als de deur even open staat, voordat de machine wordt uitgeruimd. (AH tabletten ook goed)

Variospeed gebruiken wij veel, daar het anders wel lang duurt voordat de vaat klaar is.

jjs001 30-11-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Vaatwasser gekozen op basis van reviews en prijs.
Inbouw was vrij simpel en goed te doen. Gewoon rustig de inbouwtekening bekijken en volgen.
In vergelijking met de oude vaatwasser (Pelgrim) een geweldige machine. De vaat is schoner en de machine is VEEL stiller dan de oude.
Machine voelt degelijk aan en de variabele indeling vinden wij ideaal.
Wij zijn tevreden.

fam. Droog 28-10-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Een perfecte machine, een schone vaat, zeer geruisloos, en ook zeer eenvoudig in te stellen als je geen signaal wil horen als de vaatwasmachine klaar is met het programma.
Kortom, wij zijn erg blij met de machine tot nu toe.

M.R.Klomp 14-10-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Reeds 1 week in bezit. Hiervoor een Candy vaatwasser (geld was op). Via Internet deze Siemens besteld. Zelf gemakkelijk in te bouwen. Degelijk materialen. Lekker stil (47dB). Vooral de AUTO stand is handig. Zit een vuil en beladingssensor in en stelt dus zelf tijd e.d. af op de vaat. Ook VarioSpeed erg praktisch.
Vaat is lekker schoon ook onze wijnglazen eindelijk wer streeploos.

van der hoop 16-09-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

We hebben deze vaatwasser nu 5 weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. We zetten hemsávonds aan met nachtstroom en de volgende ochtend is hij schoon en droog op kort wasprogramma en draait hij maar 45 minuten dus zeer zuinig. Oook de voledige programma's zeer tevreden.
Het geluid is wel te horen maar niet storend, de bediening is erg simpel en het plaatsen van de vaatwasser was zo gebeurd kortom erg tevreden.

iglo 13-06-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Na ongeveer 9 jaar begon onze Zanussi steeds meer lawaai te maken. Drogen was heel slecht en de laatste tijd starte het apparaat niet of middenin een programma. Tijd voor een andere: de Siemens. Onbewust hebben wij best veel apparaten van dit merk dus ook ( bewust ) gekozen voor een Siemens. De 1e indruk is al positief: heel stil. Verder kun je de mandjes e.d. variabel indelen. Mocht er iets veranderen dat laat ik dat hier weten.

Petra van der Welle 08-06-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Wij hebben dit apparaat nu enkele jaren in gebruik. Tot nu tot 350,-- reparatiekosten aan gehad (2x). Van de week heeft hij weer de geest gegeven. Ditmaal voor deze reparatie 350,-- ineens. Wij hebben nu maar besloten een nieuwe te kopen.

J. de Rooij 30-05-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Na 8 jaar lang ontevreden geweest te zijn over een ETNA vaatwasser, is deze Siemens vaatwasser een verademing. De ETNA was in de garantietermijn al eens vervangen, maar ook deze 2e vaatwasser was al weer een paar keer gerepareerd (slechts 3 jaar oud). Toen deze vorige week weer kapot ging, hebben we snel een andere vaatwasser gezocht en o.a. via Kieskeurig zijn we op deze Siemens uitgekomen.
Mijn vaat is lange tijd niet zó schoon en droog uit de vaatwasser gekomen als nu. Tevens is het geluidsniveau een hele verbetering. Kortom, tot nu toe zijn we erg blij met dit apparaat.

esoxlucius 26-01-2007
Geschreven voor: Siemens SE65M352EU

Na wat prijsvergelijk op deze site gekozen voor deze Siemens vaatwasser.Hiervoor een Scholtes gehad met ontzettend veel problemen en storingen.Na installeren(in ca 2,5 uur), machine volgestopt met vaat en laten wassen.Het resultaat was gelijk al beter als de vaat uit de Scholtes. Resultaat :Vrouw tevreden, Ik tevreden en een schone vaat. Kortom , een aanrader!