Bosch SGI43E45EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SGI43E45EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

hans26 13-02-2010
Geschreven voor: Bosch SGI43E45EU

Na bijna 17 jaar een probleemloze Zanussi te hebben gehad toch deze keer gekozen voor een Bosch, mede omdat dit merk er over het algemeen goed uitkomt, en met een leuke actie laatst met een stuntprijs is deze zeer voordelig gekocht.

Ik twijfelde eerst tussen deze en de SMI40E15EU, maar toch deze gekozen omdat die gewoon doet zonder teveel poespas erbij.
Je vaat wordt echt glanzend schoon en droog, wat een verschil met de oude zanussi. zelfs op het korte programma is het prima te doen allemaal, (en nog zuiniger ook) en na 30 minuten komt het er keurig schoon uit.
Ik dacht eerst dat het geluid (52 db) enigzins storend zou zijn, maar in de praktijk is het helemaal niet storend, en nog een stuk rustiger als de oude die we hadden.

de indeling was even zoeken omdat deze enigszins anders was dan de oude, maar is na even zoeken allemaal prima te doen

Het inbouwen was eenvoudig zelf te doen en zo gebeurd.
(* het fijne hieraan is dat je de achterste poot vanaf de voorkant handig de hoogte kunt verstellen).

al met al een hele fijne machine en echt een aanrader voor als je een eenvouudige machine zoekt die gewoon zijn werk goed doet, zeker voor die prijs/kwaliteit.
ik hoop dat deze ook heel wat jaren meegaat.

Mr francois 20-07-2012

Dag Hans,

hoe doet het de vaatwasser na 2 jaar , wat ik niet kan vinden is het materiaal van de kuip ...is het inox,kunsstof of wat dan ook

grt

S.Chrijver 31-12-2009

---------- update review 31-12-2009 ----------
Victor08: tussen de bodem en het rekje van de bovenste lade zit 8cm ruimte. Lijkt voldoende voor een standaard kopje.
De onderste lade hoort niet uit de 'rail' te lopen. Kan ook eigenlijk niet (zie hierna bij Vaandel). Er zit blijkbaar iets fout bij jouw machine: Bosch bellen!

Vaandel: deze machine heeft geen uittrekbare rails waar de onderste korf in 'meeloopt' maar een vaste geleiding in de machine en op de binnendeur.
Bij geopende machine zit tussen deze beide geleidingen zo'n 7 cm ruimte. De korf heeft per zijde 4 geleidewieltjes. Er staan er altijd 3 (x2) op de geleiders. Ik krijg het niet voor elkaar de korf te laten kiepen.

---------- oude review 21-10-2009 ----------
Goede eenvoudige machine zonder poespas.

Viezevaat: standaard keukenfronten zijn natuurlijk te bevestigen. Hoogte front mag zo'n 60 cm zijn. Er zitten wat strips bij om maximaal 4 cm te vullen tussen bedieningsfront en keukenfront.

Verkoelend: Nee, de deur hoort niet dicht te gaan als het front bevestigd is.

victor08 28-12-2009
Geschreven voor: Bosch SGI43E45EU

Na 15 trouwe dienst is onze Bosch afwasmachine helemaal op. Dankzij de goede ervaring met deze keukenvriend en de goede recenties op deze site was de jeus voor dit model Bosch snel gemaakt. Zonder verdere orientatie en gezien het feit dat Kerst voor de deur stond snel besteld en opgehaald. Maarrr.... wat een teleurstelling! Bij het openen van de deur komt het depressiefmakende donkergrijze plastic interieur je als een donkere wolk tegemoet. Maar ja, met de deur dicht zie je daar niets van. Snel inladen dus... Weer een teleurstelling: het bovenste rek heeft klepjes die nét niet hoog genoeg zijn om daaronder gewone, standaard koffiekopjes te plaasten. En wat wel de grootste domper is: het onderste rek loop voortduren "uit de rails". Daardoor lopen de achterste wieltjes er snel af. Met een vol rek heel vervelend. Niet over nagedacht, lijkt me... Ik voorzie met dit apparaat veel frustratie. Gelukkig wasdt hij wel schoon....

Vaandel 26-12-2009
Geschreven voor: Bosch SGI43E45EU

Ik heb deze machine twee maanden geleden gekocht naar aanleiding van de goede reviews.
Hiervoor heb ik een Siemens gehad die het 18 jaar heeft uitgehouden.

- Met deze machine wist ik dat je de rest tijd niet kan zien en dat vind ik in de praktijk toch vervelend.
- Het inpakken van de machine moet secuur gebeuren. 1) Kleine dingetjes die in de uiterste hoeken van de bovenste korf staan worden niet schoon, dus zet daar iets van formaat melkbeker of zo. 2) Kleine dingetjes op het uitklap rekje bovenste korf vangen ook te weinig water wanneer er iets groots onder staat.
- Verder komt de afwas er keurig schoon uit. Ik los altijd eerst de onderste korf, die is helemaal droog. Daarna trek ik de bovenste korf er voorzichtig uit, omdat er vrijwel altijd wat water achter blijft in de holletjes van kopjes en glazen. Dat dep ik droog met een theedoek en vervolgens leeg ik de korf.
- Bij het vullen is het vervelend dat wanneer je de voorzijde van onderste korf eerst vult die kiept bij het induwen en uittrekken. Vul dus eerst de achterzijde, maar als je het weet kan je er rekening mee houden.
- De machine is super eenvoudige te bedienen en de te kiezen wasprogramma's zijn voor mij meer dan voldoende.
- Het geluid wat de machine produceert valt reuze mee, een staafmixer gaat daar bijvoorbeeld ruim overheen.

Ik heb de machine zelf geplaatst en dat was goed te doen. Er zijn geen speciale gereedschappen of materialen voor nodig. Ook het front paneeltje kon ik één op één van de Siemens naar de Bosch overzetten.

Al met al een hele leuke machine voor een betaalbare prijs. Ik ben benieuwd of deze het net zo lang vol houdt als de Siemens?

JOF 24-05-2009
Geschreven voor: Bosch SGI43E45EU

Een eenvoudige maar zeer functionele vaatwasser met een bijzonder goede prijs/kwali-teitsverhouding.
Een klein minpuntje:
Op het RVS bedieningspaneel komen relatief snel vinger-vlekken welke weliswaar te verwijderen zijn maar met enige moeite.

Tinn 23-11-2008
Geschreven voor: Bosch SGI43E45EU

Dik tevreden over deze vaatwasser. En prima prijs/kwaliteit verhouding. Had eerst m'n twijfels over geluidsniveau maar dat blijkt in de praktijk niet hoog. Vaatwasser staat in open keuken. De vaat is mooi schoon en droog. Weinig instelmogelijkheden maar voor ons ruim voldoende. Kortom no-nonsens apparaat voor een lage prijs.