Bosch SMV69T10EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV69T10EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Doesbrand 05-02-2014
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Onze vaatwas-biografie: eerst een vrijstaande Miele, een afdankertje van vrienden. Heeft het jarenlang zonder problemen prima gedaan. Toen we de keuken gingen verbouwen paste die Miele daar niet meer in en hebben we een volledig geintegreerde vaatwasser gekocht, SMEG. Die deed het vanaf dag 1 niet eens de helft zo goed als de Miele. Bovendien w=misten we de besteklade. Na een paar jaar ergernis overgestapt op deze Bosch, o.a. vanwege "Duits degelijk" imago en 41 dB.
Dat degelijk valt erg tegen. MAtige kwaliteit van de manden, steuntjes braken af, waskwaliteit aanvankelijk iets beter dan SMEG maar ging gestaag achteruit, ondanks regelmatig schoonhouden en ontkalken. Vaak foutmeldingen (pompt water niet goed weg). Kortom: geen plezier. Nu weer een Miele.

Jacob010 06-01-2012
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Heb deze machine uitgekozen vanwege het lage geluid, en dat is ook zo , fluisterstil.

Wasresultaat is ook prima, soms als een pan erg vies is dan blijven er kleine restjes over, maar ja, dat moet je gewoon met de hand doen. Over het algemeen voldoet deze machine prima. Ik gebruik voornamelijk het 29minuten programma. Snel en zuinig!

Dezoveelste 26-07-2011
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

In gebruik sinds okt. 2010. (10 maanden)
Ook ik heb slechte ervaringen met deze machine. Uitvoering en geluidsniveau zijn prima. De afwas rsultaten daarentegen zijn zeer slecht.
Alles uitgeprobeerd, programma's wasmiddelen, het resultaat blijft slecht.
Op de glazen blijven vette spikkels achter. Borden komen er vaak vies nog uit. Pannen worden niet schoon.
Besteklade boven kopjes en glazen veroorzaakt druipende afwasresiduen op de kopjes en glazen.
Alles moet nagedroogd worden. Ellende!!

Jap 28-04-2011
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Ook wij zijn niet meer tevreden met deze vaatwasser. De vaat wordt gewoon niet meer schoon.

De eerste 6 maanden ging prima. Maar nu veel vuil resten aan de buitenkant van de vaat. Het ECO programma (zonder aqua sensor) geeft momenteel nog het beste resultaat. Lijkt me niet echt de bedoeling.

theo 56 14-04-2011

---------- update review, 14-04-2011 ----------
Heb nu de afwasmachine zo'n 5 maanden in gebruik,wat een slechte machine.
Ik was eerst best tevreden op het drogen na ,maar nu heb ik bijna al mijn glazen
kunnen weg gooien ze worden echt niet schoon het is geen gezicht.(zijn ook niet meer schoon te krijgen?)
Voor zo'n prijs een erg slecht product van bosch het is ook mijn laatste wat ik koop van dit merk.
Denk dat het een dure les is voor mij en niet meer op de naam en hoge prijs ga letten en volgend jaar gewoon een koop rond de 400,-

---------- 1e review, 02-11-2010 ----------
heb de afwasmachine een paar dagen in gebruik,alles goed kan veel in en wast erg schoon alleen drogen niet echt.
heb hem op D01 gezet maar machine blijft van binnen behoorlijk nat,bij voorzichtig beginnen met de onderste la wil het nog wel lukken de vaat droog in de kast te kunnen zetten.
vind het jammer ,ben van blaupunkt naar Bosch gegaan voor kwaliteit maar bij blaupunkt was de vaat echt droog.
voor de rest tevreden.

sgoorts 13-04-2011
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

wij zijn helemaal niet zo tevreden met onze vaatwasser
hebben ons goedkope toestel na 10 jaar vervangen vanwege het enorme geluid en energieverbruik en zijn overgeschakeld op deze bosch.
idd deze is een stuk stiller en ook het verbruik is veel minder

maaar : de vaat is niet schoon !!!
heel veel resten hopen zich op in de armen van de draagmanden en dit druipt dan op de vaat waardoor de buitenste vaat erg vies eruitkomt.
Na elke wasbeurt verplicht om de halve machine met een doekje te kuisen.. en vooral alle armen aan de binnenkant uit te vegen (een echt prullenwerkje)
Bosch zelf suggereert om geen vaat met etensresten in de machine te stoppen om het probleem zo te verhelpen ??? (euhm.. waarom hebben we dan een afwasmachine nodig ?) We spoelen nu dus de vaat reeds op voorhand, maar ook dat blijkt onvoldoende te zijn.
Verder wordt ons geen enkele oplossing geboden...
Dus aan iedereen : toch even nadenken alvorens je beslist om deze machine te kopen !

GJ Rodenburg 14-01-2011
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

De machine voldoet zeer goed en heeft meer mogelijkheden dan wij praktisch gebruiken. Ingebouwd op een plaats waar de vorige bewoner een inbouwkoelkast had, en deze machine paste daar mooi in. Handig is de simpele bediening en de uitgestelde start. Ik heb zelf de machine ingebouwd, een papieren 'template' geeft aan waar je in je bestaande keukenkastje de gaten moet boren.
Het rode indicatie lampje geeft aan dat hij aanstaat, want je hoort hem nauwelijks.
Bovenstaande gekoppeld aan een relatief laag stroomverbruik is het voor ons dus een ideale machine.

GerPet 15-06-2010
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Deze vaatwasser voornamelijk uitgezocht omdat hij het minst dB geeft. En na 2 weken gebruik kan ik zeggen, geweldig! Voor het eerst in 12 jaar laat ik de machine 's nachts draaien. Je hoort echt niets! Dus prima geschikt voor een open keuken.
De vaat is prima schoon. Als je een kort programma kiest is de vaat minder droog maar ook dat kun je instellen.
Besteklade is even wennen maar ruimt bijzonder snel uit en het bestek is veel schoner.
Wij hebben gekocht bij Keukencentrum Tiel, levertijd viel een beetje tegen want ik had spoed gevraagd maar prima afgeleverd en de oude gratis retour.
Installatie kostte ruim een uur en had voornamelijk te maken met het op hoogte brengen van de vaatwasser. Wij hebben er straatstenen onder gelegd.
Tekening is wat onduidelijk maar we zijn er uitgekomen.
Al met al een aanrader!

marma1 24-11-2009
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Twee weken geleden hebben wij deze machine gekocht.

Gekocht on line via Keukencentrum Tiel. Levering was binnen een paar dagen, betaling met PIN aan de deur.

Installeren hebben we zelf gedaan. Tip: verwijder eerst je oude vaatwasser voordat je een nieuwe bestelt. In ons geval kwam ik er daardoor achter dat achter de vaatwasser nog een waterleiding liep, waadoor de ruimte om de vaatwasser te plaatsen beperkter was. Dit had invloed op de modellen waaruit we konden kiezen (alles boven 55 cm diepte had niet gepast). Bovendien krijg je door het verwijderen van de oude vaatwasser 'inzicht' hoe het allemaal in elkaar steekt en kan je daardoor beter beoordelen of je de vaatwasser zelf kan installeren of niet. Ik twijfelde vooraf of ik het zou kunnen, maar toen ik eenmaal de oude vaatwasser had verwijderd had ik er genoeg vertrouwen in om het zelf te doen.

Installeren is dus gelukt met de meegeleverde tekening. Wat ik wel altijd jammer vindt is dat er heel weinig tekst bij de tekening staat, waardoor je af en toe moet puzzelen wat er nou wordt bedoeld. Een plaatje zegt soms meer dan 1000 woorden, maar dat geldt ook andersom !

In ons geval (onervaren) duurde de installatie ongeveer 2,5 uur.

Let wel op dat je voor het installeren een Torx schroevendraaier nodig hebt. Deze wordt niet meegeleverd, maar kan je bij elke DHZ-zaak gewoon kopen.

De machine zelf bevalt prima. Hij is zeer stil. Soms twijfel je of de machtine het nodg wel doet. Het rode lampje dat op de grond schijnt is wat dat betreft echt een uitkomst.

De vaat is goed schoon en het drogen is ook goed. Uiteraard heb je nog wel eens dat in een kopje met een holle bodem wat water staat, maar in mijn beleving zou je dat bij elke vaatwasser hebben.

De besteklade bevalt ook goed. Het is wel even wennen in het begin. T.o.v een mandje is het verschil dat je een mandje sneller inruimt, maar een lade ruim je veel sneller uit. Door de besteklade ontstaat veel ruimte onderin, omdat het mandje toch altijd een sta-in de-weg is.

Al met al goed tevreden over dit apparaat.

ai 07-04-2009
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

hiervoor hadden we een etna na diverse storingen in 9 jaar en vaat nooit echt schoon,maar na blijven uitstellen deze bosch aangeschaft vaat ontzettend goed schoon en droog bestek glimt gewoon weer bij etna altijd dof ,deze bosch aanrader zeer stil en bestek- lade boven in erg handig, onder meer plek voor borden en pannen

Mr H 16-11-2008
Geschreven voor: Bosch SMV69T10EU

Wat een geweldigige machine vergeleken bij onze oude ATAG van ongeveer 13 jaar.

We gingen over tot een nieuwe omdat de ATAG ons al een paar keer in de steek had gelaten en ontzettend veel lawaai maakte.

Deze Bosch is zo stil dat we af entoe naar de keuken moeten lopen om te kijken of hij het wel doet, we zien dan aan het lampje, wat op de grond schijnt dat hij toch aan is.

Maar daar waar het om gaat s is natuurlijk het wasresultaat

Geweldig in één woord.