Siemens SN64E001EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN64E001EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

MK1GTI 19-06-2015
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

We zijn mooi in een aap gelogeerd met deze Siemens. De mogelijkheden zijn OK. Gebruiksgemak kan iets beter met een visuele indicatie of de machine nog draait. De indeling is OK. Duurzaamheid? Een drama.

Het wasresultaat is na een paar jaar zeer matig te noemen. Over het droogresultaat was ik nooit te spreken. Schoonmaaksets gebruikt, sproeiers gecontroleerd, een monteur laten komen. Niets te vinden. Inmiddels is het vermoeden dat er iets met de electronica mis is.

Vier jaar oud, meer dan 300 euro reparatiekosten en Siemens geeft niet thuis.

Een onafhankelijke witgoedmonteur laten komen: Deze Siemens is rommel. Goedkope en kwalitatief minderwaardige onderdelen die duur en niet uitwisselbaar zijn maken repareren tot onbegonnen werk. Conclusie: Deze machine afschrijven en snel vergeten.

Reviewer122 22-07-2013
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Echt een vervelende machine. Na 2 1/2 jaar al kapot. Het zeepbakje ging niet open. Draaide heel het programma af zonder dat het tablet werd gebruikt.Dit is met een beetje aandringen toch door Siemens opgelost. Momenteel problemen met de waterstop. Eerst af en toe nu neemt de machine helemaal geen water meer en gaat piepen met als reden waterstop.
Vorige was een Bauknecht 10 jaar geen probleem weg gedaan omdat ie een beetje meer lawaai ging maken. Voor mij geen Siemens meer. Machien is nu nog geen 4 jaar oud.

MaRe23 11-10-2011
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Tevreden.Vorige was een Bauwknegt waar we pech mee hebben gehad, maar had wel een blaasdroogsysteem. Deze Siemens is condensdroger en dat verschil merk je heel erg.Drogen doet ie niet goed,bijna alles nadrogen.Ik zou volgende keer toch voor een ander vaatwasser gaan met blaasdroogsysteem.

notnA 31-05-2011
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Gewoon een degelijke vaatwasser. Zowel afwas als droogresultaat is prima. De vaatwasser is stil (open keuken). Makkelijke indeling en bediening.
Inmiddels mijn 2e Siemens nadat de eerste het na 14 jaar had begeven. Waarom duur als goedkoper net zo goed is.

martina1954 15-05-2011
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Wat een herrie maakt dat apparaat. Niet aanzetten als je visite hebt.
Jammer dat je niet kan zien hoe ver hij is in het programma. (niet op gelet bij aankoop)
Schijnt een hele uitgeklede versie te zijn. Dat ze deze nog verkopen zeg. Wij hebben altijd siemens apparatuur en zijn er vanuit gegaan dat het altijd goed is. Hoe naief. Jammer

pvbeus 28-04-2011
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Ik heb deze vaatwasser in mij IKEA keuken geplaatst. Past prima en het aansluiten is een eitje.
Even voor diegenen die ook deze vaatwasser overwegen:
Je hoort hem duidelijk. Voor mij geen probleem omdat ik geen open keuken heb.

Wasresultaat is (ook op ECO) redelijk goed. Alleen als ik bakken of pannen ga stapelen, blijven ze vuil.

Indeling is goed. Grote borden in het onderste rek, lange glazen bovenin, past allemaal.

Droogresultaat valt tegen, op alle geteste standen. Ik moet altijd bijna alles met een doek nadrogen.

Gebruiksgemak is prima. Slecht een paar duidelijke knoppen. Een klein ledje om aan te geven dat ie draait was wel prettig geweest.

Over duurzaamheid kan ik na een maand nog uitspraak doen.

Zou ik hem aanraden? Mwah, ik zou zelf liever wat extra betalen voor een beter droogresultaat. Maar welke dat beter doet...? Buiten dat bevalt hij prima.

annemiekenl. 09-06-2010

Hallo allemaal,
Binnen een half jaar raakte onze vorige Siemens vaatwasmachine defect(sterk vermoeden dat dit wel een duurder type betrof, aangeschaft door de vorige bewoners van ons huis).
Ik had bij de eerste maal voor ruim 300 euro reparatiekosten moeten betalen. Toen de vaatwasser wederom het begaf, heb ik mij niet meer durven wagen aan onderhoud. Immers de garantie op reparatie geldt enkel wanneer het eenzelfde defect betreft.

Nadat we enige maanden met de hand hadden afgewassen, heb ik dit type Siemens aangeschaft. Niet de duurste, want de 300 euro reparatiekosten zaten mij nog "dwars" .
Helaas moet ik nu constateren dat deze vaatwasser behoorlijk veel geluiden produceert tijdens het wasproces. Ik raad deze machine dan ook niemand aan die een open keuken heeft!

De bediening is een tikkie omslachtig. Verder vind ik het jammer dat er geen tijdindicatie wordt weergegeven bij de programma's.
Dit laatste had ik overigens van te voren kunnen weten als ik meer had ingezoomd op de foto's en omschrijving van de machine. Maar goed hierbij sta je niet altijd stil.

De droogresultaten vallen mij ook iets tegen: een dunne condens laag op de borden waardoor de droogdoek her en der ingezet moet worden voordat de vaat de kast in kan. Maar wie weet kan ik iets bereiken met gebruik van glanspoelmiddel??

Uiteraard hoop ik dat deze Siemens langer mee gaat dan de vorige (8 jaar).
Ik hoop dan ook dat ik snel vergeet hoe stil en prettig de vorige Siemens werkte....
Goedkoop = duurkoop??

Jarown 08-09-2009
Geschreven voor: Siemens SN64E001EU

Rooike, speciaal een review voor jou :)

Het 'normale' eco-programma duurt 2u20 min, maar de laatste 3 kwartier is het stil, omdat die tijd gebruikt wordt om te drogen.

Wanneer het programma nog bezig is, schijnt er een rood lampje op de vloer. Ook handig.

Ik moet zeggen dat de indeling ook bevalt. De achterste bordenrekken zijn neer te klappen, waardoor je er gemakkelijk (grote) pannen kwijtkunt. Bovenin heb je nog 2 extra plekken om lange messen en lepels in te leggen.

Ik heb overigens wel het idee dat dit apparaat iets meer glansspoelmiddel gebruikt dan mijn vorige vaatwasser (een Pelrim), maar misschien is het reservoir wat kleiner. Ongeveer 1x per maand bijvullen bij een redelijk laag ingestelde stand.

Ik heb deze Siemens nu enkele maanden en ik ben er erg tevreden over. Schone en droge vaat en genoeg opties.

Kortom, superapparaat!