Bosch SMV63M00EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV63M00EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sander 09-01-2021

Redelijk

Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Droogt niet echt goed, nooit gedaan eigenlijk. Na 9 jaar wat kuurtjes, laten repareren. Nu na ruim 10 jaar maakt hij het programma niet af, reset (3 sec startknop ingedrukt houden) werkt niet, hij reset niet. Trucje is na 1 minuut tijdens het programma de deur even open en dicht en hij geeft water en maakt programma af. Maar schoon wordt de vaat niet echt meer. Matig dus, maakt zijn naam niet waar. Wij gebruiken de machine 5 x per week.

Pluspunten

• Redelijk stil

Minpunten

• Na 10 jaar al stuk
  • Droogt niet goed

huiskamp67 17-05-2010
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Erg degelijk apparaat. Kan veel in en heeft een handige indeling. Is echt heel stil.
Prima wasresultaat.
Ik vond onze vorige al goed maar deze echt veel beter.

De pieptoon die hij geeft als hij klaar is zou wat mij betreft standaard uit moeten staan.

Ik heb het gevoel dat alle anderdelen van veel steviger en deugdelijk plastic zijn gemaakt en geven het gevoel heel lang mee te gaan.

Ik mis alleen een kleiner bestekbakje. Die heb ik maar gehouden uit de vorige vaatwasser.

iravativdveen 11-02-2010

----------Update review, 11-2-2010----------
Dat onophoudelijke gepiep kan je uitschakelen hoor! Staat in het boekje hoe dit eindsignaal kan uitschakelen. Bij ons is het ook gelukt, dus dat zal zeker bij de anderen ook lukken! Verder ben ik nog altijd erg blij met de vaatwasser en inderdaad, even 2 uurtjes wachten met uitruimen en alles is lekker droog. Daarbij ruim ik altijd eerst de onderste lade uit en dan pas de bovenste. Zo ook nooit last van water wat eventueel nog wel in een kopje met randje staat.

----------1e review, 13-10-2009----------
Naar aanleiding van de beoordelingen en de goede prijs die inbouwdealer.nl eraan geeft heb ik gekozen voor deze vaatwasser. En ik ben tot nu toe zeer tevreden! Hij wast blinkend schoon. Wat ik ook mooi vind is dat hij met de auto-stand zelf kiest hoeveel water er gebruikt moet worden. Het indicatorlampje op de vloer is ook erg handig. OMdat hij zeer stil is hebben wij totaal geen last van de vaatwasser met onze open keuken. Wat ik wel irritant vind is de 3 tonen als hij klaar is. Zeer luid en de toon blijft zich om de zoveel tijd herhalen totdat je de vaatwasser uitzet. Ga nog maar eens nazoeken of ik dat ook uit kan zetten.

smtaal 10-02-2010
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Na 11 jaar trouwe dienst hebben we afscheid moeten nemen van onze oude vaatwasser (Pelgrim). Uiteindelijk heeft hij naar een verbeten strijd de geest gegeven. Na een korte rouw periode, want wat moet je zonder een vaatwasser, en een gedegen onderzoek bij Kieskeurig zijn we bij Bosch beland en mogen al van november 2009 genieten van deze stille wasser. Zoals ook in de andere recensies onderschrijven wij dat hij stil en schoont haar werk doet. Van het langzame drogen merken wij niet zoveel en moet eerlijk bekennen dat het altijd wel even duurt voordat zij uitgeruimd wordt. Daarbij sluit we ons aan bij het onophoudelijk gepiep als ze klaar is. Het piepen wanneer de klus geklaard is, is fijn, maar ze houd er maar niet mee op. Uiteindelijk moeten we haar de mond snoeren door haar uit te zetten.
Het flexibel inrichten komt op zijn tijd handig van pas. In combinatie met de verschuifbare korf is het geen probleem grote pannen, een frituurpan of een rooster van de BBQ aan een grondige wasbeurt te onderwerpen.

Kortom een fijne vaatwasser en we hopen weer vele gelukzalige jaren met elkaar te kunnen doorbrengen.

Heleen69 28-12-2009
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Na het lezen van de goede reviews en de verzekering van de bosch reparateur dat alle bosch volledig geintegreerde vaatwassers zouden passen, deze aangeschaft. Helaas, helaas de oude deur is te hoog. Na montage kan de vaatwasser niet helemaal open. Dus hierbij een waarschuwing voor iedereen die deze vaatwasser overweegt, de deur mag niet hoger zijn dan 72 cm.

Dickbosch 22-09-2009

------------Update review, 22-9-2009-----------
In aanvulling op de vorige beoordeling. Het apparaat staat er nu een paar maanden. De eerdere beoordeling blijft ongewijzigd, wat wel tegenvalt is het droog-resultaat. Pannendeksels en glazen moeten vaak nog met de hand nagedroogd worden. Dat was in mijn vorige (11 jaar oude) vaatwaaser eigenlijk beter geregeld.

-----------1e review, 31-8-2009----------
Ik heb het apparaat nu ruim een week of drie in huis en ik moet zeggen hij doet wat hij moet doen. Hij wast de vaat goed schoon en produceert hierbij weinig geluid.
Doorgaans gebruik ik de auto stand.Bij kleine(re) hoeveelheden gebruik ik een halve vaatwastablet en ook de 1/2 knop op de machine. Tot op heden is het resultaat naar tevredenheid.
Wat ik wel lastig vindt is dat je de machine niet direct kunt corrigeren als je iets fout hebt gedaan, maar dat je hem dan tot op 1 minuut kunt resetten en hem vervolgens die ene minuut moet laten draaien voordat je hem aan kunt passen.
Verder vind ik de bedienings-knoppen iel en slap aanvoelen.

DickBosch 31-08-2009
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Verder vind ik de bedienings-knoppen iel en slap aanvoelen.

engelen74 17-08-2009
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Nu een paar maanden in bezit en zeer tevreden. Wij hadden hiervoor een pelgrim vaatwasser, maar vaak problemen mee gehad en waste niet echt schoon. Vaak resten aan glazen en dergelijke.
Deze is echt geweldig. Wast schoon, handige bediening, makkelijk in te bouwen, zeer stil, enz.
De programma's duren wel een sutk langer dan onze vorige, maar het is dan ook veel schoner. De glazen blinken ook. Kortom een zeer tevreden klant.
Ook over de winkel veiligkopen.nl. Hadden eigenlijk een ander, goedkoper type, maar was niet op voorraad. Kregen deze duurdere voor hetzelfde bedrag.

danoontje35 21-07-2009
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Na 4 jaar een AEG in gebruik te hebben gehad, waarvan 1 reparatie van 180 euro na 3 jaar en nadat na 4 jaar de stoppen doorsloegen en er een schroeilucht ontstond omdat er water bij het mechanisme was gekomen, hebben we besloten om nooooooit meer een AEG te kopen en nu voor deze Bosch te gaan. Hij wast schoner en droger dan de AEG en door de couvert extra heerlijk veel ruimte. Tot nu toe prima!!!! De 9 voor het gebruiksgemak is omdat er een aantal combinaties van knoppen gebruikt moeten worden om bepaalde functies in gebruik te nemen. Dat moet je even in je hoofd prenten. Voor de rest uitstekend!

vrouw 16-05-2009
Geschreven voor: Bosch SMV63M00EU

Deze inbouwvaatwasser besteld. ivm goede reviews over bosch inbouw vaatwassers.
Ik had een etna vaatwasser maar deze bosch vaatwasser is 10 keer zo makkelijk te bedienen. Geen moeilijke gebruiksaanwijzing en heel gebruiksvriendelijk. Is erg stil en sluit erg spoepel.
Handig ook de rode punt zodat je weet wanneer de vaatwasser klaar is. Makkelijk in te bouwen. Aldus zeer tevreden over deze vaatwasser