Hotpoint LFT 3214 HX/HA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint LFT 3214 HX/HA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Eelco 06-01-2021

3x stuk in ruim 6 jaar

Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

De keukenboer (superkeukens in Assen) verkocht dit als een prima apparaat. Superstil, tot na 2 jaar... Het plastic van de bestekmand als snel stuk. Vaatwasser verstopt "je kunt beter niet op de Eco stand wassen", waterinlaat stuk (na 3 jaar) en na 6 jaar de afvoerpomp stuk. Tijd voor een beter merk.

Pluspunten

• Met de keuken meegeleverd

Minpunten

• wordt al snel minder stil
  • Lekt nogal onderuit de klep
  • 3x een monteur erbij in 6 jaar.

Anoniem 02-03-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Na bijna 4 jaar nog steeds dik tevreden over deze machine.
We hebben aan deze machine 2 maal een storing gehad.
Machine wordt dagelijks gebruikt, bij de laatste storing hebben we een plaatselijke monteur laten langskomen, deze kwam tot de slotsom dat deze machine, naar zijn mening, niet meer te repareren was omdat de reparatiekosten te hoog zouden zijn.
Na het betalen van de rekening van de monteur toch zelf maar weer eens even achter de deur van de machine gekeken.
Inspectie leverde op dat een stekker aan het maakcontact van de deur de boosdoener was.
In overleg met Hotpoint/Indesit kabel en stekker vervangen en de machine doet weer vrolijk zijn werk.
Conclusie: Het lijkt erop dat bij reparaties niet in Hotpoint gespecialiseerde monteurs je makkelijk willen laten aannemen dat het hier om een matige vaatwasser gaat en derhalve voor vervanging van een duurder merk in aanmerking komt.
(en dan graag bij die monteur uit de zaak)
Niets is minder waar, kijk maar eens op deze link waarin melding wordt gemaakt van een ernstige storing en dan gaat het hier om de misschien betere merken?
Feit is, bij elk merk kan wat gebeuren.
Wij blijven erbij, Hotpoint .... goed merk en een prima machine voor een klein prijsje, en gaat hij stuk, dan kijk eens op deze site http://www.hotpoint.nl/ha/storelocator_zipcode.do
voor een monteur in uw omgeving.
Via deze weg "Medewerkers Hotpoint...Hartelijk dank voor alle hulp.....Een tevreden klant"

aristonalie 10-02-2014
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

mijn eerste vaatwasser:) na alle horror verhalen na een wasmachine nu ook een vatwasser van ariston aangeschaft. ik sta versteld! werkt altijd en is zo super zuinig dat zelfs een milieuactivist er niets van zeggen kan;). gebruik hem nu al anderhalf jaar en geen enkel probleem gehad op een afbreekend renkje na(eerst even lezen hoe je hem moet inklappen)

pzijlstra 10-11-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Net twee jaar na aanschaf gaf hij kortsluiting. Bleek dat de kabelboom in de deur zo heet werd, dat deze in elkaar smolt......

Nu drie jaar na aanschaf is er weer een storing. ik vermoed is met de pomp aangezien hij niet wilt starten met een programma en er nog een beetje water in blijft liggen.

Nee, gezien de service van Hotpoint bij onze eerste storing en nu dit weer, geen ariston hotpoint meer in ons huis.

Floor68 19-06-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Dit is nu onze tweede Ariston. Maar ook de laatste!!!!
De eerste ging na 5 jaar kapot en was niet meer te maken (te duur tegen de dan zijnde waarde.)Dat was al balen. En nu is de tweede ook kapot na 27 maanden. Ook weer niet te repareren. Kosten te duur ten opzichte van het apparaat. Voor ons dus nooit geen Ariston meer!!! Ze mogen dan wel goedkoop zijn, maar dat ze niet te repareren zijn voor een normaal bedrag. En dat je dan weer een nieuwe moet kopen. Ik vraag mij af wat is dan goedkoop.

Anoniem 20-06-2013

Jammer dat je zo'n pech hebt, wij hebben ook dezelfde al enige jaren en heeft ons één keertje in de steek gelaten.
Samen met Indesit naar een oplossing gekeken, die was er ook heel snel.
Wij hadden ook een heel merkwaardige storing ?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er dan bij jullie stuk gaat.

chrissie79 22-11-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

we hebben nu een aantal maanden deze zeer betaalbare vaatwasser,maar de volgende keer zou ik toch voor een duurdere gaan.
Ik vind de lades wiebelig,niet heel stevig.
Het was resultaat is over het algemeen goed,soms niet.
Ik zou hem niet aanraden omdat ik niet 100% tevreden ben.

Sjoerd Beukers 06-08-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Ik heb deze vaatwasser nu 3 jaar en het is de beste maar vooral ook de stilste vaatwasser die ik ooit gehad heb.

Het wasresultaat is uitstekend.

Alles is supermakkelijk verstelbaar.

met 14 programma's erg veelzijdig.

Sbruyn 16-04-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze Hotpoint aangeschaft omdat ik een Bosch inbouw (die ik had) te duur vond. Deze Hotpoint vaatwasser is erg stil, wat fijn is als je een open keuken hebt, en de vaat komt er erg schoon uit. Drogen is iestje minder - je moet na het wassen wel de deur opzetten anders komt er een soort van condensvorming die de vaat wat vochtig houdt. De deur loopt stroef en vereist best wat inspanning voordat hij dicht is. Ook vind ik het klepje waar je het vaatwastablet erin stopt er breekbaar uitzien. Het is jammer dat de machine niet onthoudt welk programma je gebruikte, want nu moet je het steeds opnieuw instellen als je hem aanzet. Tot slot is de indeling wat minder handig dan bij mijn oude Bosch.
Al met al vind ik het een prima apparaat qua wassen, maar persoonlijk vond ik de Bosch toch een stuk beter in gebruiksgemak en indeling.

b.j.dielemans 20-03-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Wij hebben gedurende 15 jaar een Ariston vaatwasser gehad en waren toe aan een nieuwe. Het werd weer een Ariston met nog meer mogelijkheden en gebruiksgemak. Het wasresultaat is uitstekend, blinkend schoon. Deze vaatwasser hoort je bijna niet en doet niet onder voor de "duurdere" merken.

B van der Pas 20-02-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Prima apparaat. Erg stil. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen, maar wasresultaat is goed. Bestekbakjes zijn in 2 delen en dat vind ik niet het meest handige.

Pieter Mo 16-02-2012
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

We hebben deze vaatwasser aangeschaft aan de hand van de reviews die we op deze site gelezen hebben. We hebben de vaatwasser nu ongeveer 6 weken en kunnen niet anders dan beamen dat het inderdaad een prima vaatwasser is, die ook nog eens fluisterstil is, en dat voor dat geld. Ook de indeling is erg praktisch, je kunt de bestekkorf gewoon van links naar rechts schuiven waar je hem ook maar kwijt wil, alsook op het bovenste laadrek konden wij bij onze vorige Bauknecht, alleen maar kopjes onder op zetten, bij deze machine kun je ook boven op de tweede laag kopjes kwijt.

Het enige minpunt vinden wij, dat we niet de mogelijkheid hebben om garantiejaren bij te verzekeren op deze inbouw vaatwasser. Kan alleen op de onderbouw apparaten. Dus max. twee jaar.... : (
We hopen natuurlijk dat we die verzekering ook helemaal niet nodig zullen hebben....... ; )

s kox 05-11-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Na een nieuwe keuken te hebben aangeschaft werd mij geadviseerd deze hotpoint vaatwasser erbij te nemen
omdat het gebruiks gemak en vooral de stilte goed is.
en ik moet zeggen hij is veel stiller als mijn oude BOSH-SILENCE.wel zien de rekjes er wat dunner uit maar dat moet geen probleem zijn,ook fijn dat de bestek mand overal geplaatst kan worden en zelfs in 2en gedeelt kan worden,ook de garantie die ik erbij kreeg nl 5jaar is top,maar dat komt omdat ik meerdere
apperaten van hotpoint erbij genomen heb dus top.

Jeroen HHW 22-02-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Sinds een aantal weken hebben we deze vaatwasser in gebruik. Er moet al meteen een monteur langs komen want de deur is scheef. Machine staat 100% waterpas maar loopt toch scheef dicht. Ook gaat het zeer zwaar. Tevens vind ik de machine niet zo stil als hier wordt vermeld. Wij horen em toch wel vrij duidelijk.
Verder is het wasresultaat goed, we hebben nog geen vieze dingen uit de vaatwasser gekregen. Ook is het droogresultaat goed. Op de dagelijkse afwasstand (bordje met mes en vork) doet hij er toch wel lang over, gemiddeld zo'n 2/2,5 uur.
Al met al een redelijke vaatwasser voor deze relatief lage prijs maar toch een aantal dingen welke ook niet mogen gebeuren bij een 'instap'model.

Han97 13-02-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze nu een maand ingebouwd. Heel tevreden en de inbouw ter vervanging van onze Bosch was een eitje. Had deze keer geen zin om erg diep in de buidel te tasten en mede naar aanleiding van reviews op deze site de Hotpoint aangechaft. Tot op heden zeker geen spijt van. De Bosch liet altijd de waterleidingen in huis "klapperen" tijdens een wasbeurt wat door het hele huis te horen was. Deze Hotpoint is stil en het geklapper is verdwenen. Super. De bovenste lade welke slechts in 2 standen in te stellen is (hoog/laag) vind ik een beetje jammer. Hij is of te laag zodat er op de onderste lade geen grote borden passen, of te hoog zodat je geen 2 rijen kopjes op de rekjes kwijt kan. Maar tot nu toe zeer veel meer voordelen dan nadelen, zeker gezien de prijs.

Nelleke B 28-01-2011
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Super apparaat beste aankoop in jaren.
Super geluidsarm, deed in het begin vaak de deur open omdat ik dacht hem vergeten te hebben aangezet.
Heel goede wasresultaten en drogen is ook super zelfs kunststof bakjes zijn altijd droog echt nooit meer nadrogen. Echt twijfel niet langer en vergeet Bosch Siemens of noem maar op. Hiermee krijg je echt waar voor weinig geld.

Mr Maverick 26-12-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

We hebben deze vaatwasser nu twee maand in het bezit. In het begin had ik de afvoer verkeerd aangesloten waardoor hij programma's niet afmaakte en alles dus nog vies en nat was. Hoewel ik dacht het goed te hebben gedaan, had ik een hevelwerking gemaakt door de afvoer te laag te hebben gemaakt.
We dachten dus dat de vaatwasser kapot was. Onder garantie is er een monteur geweest. Deze kwam al dezelfde week. Alles is nagemeten. Met de machine was niks mis. Hij kwam er dus achter dat de afvoer verkeerd was. Dit heb ik zelf veranderd en sindsdien een geweldig apparaat!
Hiervoor hadden we een Siemens van 700 euro. Plastic bleef altijd nat. Nu hoeven we af en toe alleen nog maar de antiaanbak koekepan even na te drogen. Al het plastic is helemaal droog!
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, behalve dat hij in ieder geval 2 maanden goed zijn werk heeft gedaan.

sumarcity 21-11-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze vaatwasser nu een paar weken in gebruik en ben heel verrast door de kwaliteit en mogelijkheden van deze machine. door de vele programma's en instellingen is er veel mogelijk. Ook is hij heel handig in te delen en makkelijk te bedienen. Ook vind ik de natte deur wel mee vallen. De vaat is n u in ieder geval droger dan bij onze vorige Whirlpool vaatwasser, ook de plastic bordjes en kommetjes.

Rianne1983 01-11-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Wij hebben deze vaatwasser nu bijna een week en hij is geweldig! Hij is erg stil, wast goed schoon en droogt ook super! Het plastic is zelfs droog! Dit niet bij het kortste programma maar wel bij het dagelijkse en het intensieve programma. verdere nog niet gebruikt. Ook het speciale flessenrekje is super handig! De "natte" deur herken ik overigens helemaal niet! Deze heeft wel iets condens als je hem opent maar je ziet het als een waas verdwijnen! Wij zijn erg tevreden, tot nog toe een echte aanrader!

paul en sylvia 30-10-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Hele stille fijne vaatwasser. Hij heeft bij ons een Siemens vervangen, maar deze hoor je amper als hij aanstaat. Onderbouwen ging heel makkelijk, alles zat erbij. Veel accessoires, makkelijke bediening.
Wat je wel meer in reviews leest, dat plastic niet droog eruit komt, dat klopt gedeeltelijk. Doordat de vaatwasser aan zuinigheid A-klasse voldoet, droogt plastic wat minder goed omdat dit sneller zijn warmte verliest, sneller als glas of porcelein. Voor ons geen dure Miele, Bosch of Siemens !!!
Gekocht via internet en keurig in de keuken afgeleverd op afgesproken tijdstip.

Biddman 22-10-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Zeer tevreden over de afwasmachine,makkelijk in te bouwen.Op warmwater aan te sluiten.Zeer geruisloos.Wast alles goed schoon droogt goed ook het plastic! Deur blijft op een klein beetje condens na droog.Maar ik doe programma 2 die droogt.Snelle afwas prgramma 6 droogt niet! dus dan blijft deur en plastic nat.

doba95 14-05-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze afwasmachine een paar dagen in het bezit, maar is duidelijk stiller dan onze vorige (Pelgrim) afwasmachine.

Binnenkant van de deur blijft inderdaad nat na gebruik en ook de kunststof schaaltjes e.d. blijven nat. Dit laatste was bij de Pelgrim ook, dus dat is niet nieuw voor ons. Dat de binnenkant van de deur nat blijft is wel nieuw voor ons. Maar na een aantal uur is het vocht grotendeels weg.
Ik denk dat het vocht op de deur te maken heeft met het feit dat er geen echte condensafvoer is aan de buitenzijde van het apparaat, onze Pelgrim had dat namelijk wel en dus geen vocht op de deur. De Pelgrim had namelijk een afvoerpijp naar buiten toe.

Verder is variabele indeling erg handig.

De bediening is gemakkelijk en zijn veelzijdigheid is top.

Bij duurzaamheid heb ik tot nu een laag cijfer ingevuld omdat ik niet weet hoelang dit apparaat zich goed gaat houden. Maar zou best nog eens kunnen veranderen.

Maar tot nu toe een absolute aanrader voor weinig geld.

Anoniem 08-04-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

We hebben de Ariston LFT3214 HXHA nu een week in gebruik.
Is inmiddels onze vierde vaatwasser, de voorgaande machines waren van een ander merk.
We zijn dik tevreden.
Let wel op dat het bovenrek bij aflevering in de laagste stand staat, om dit te wijzigen, trek het bovenrek naar buiten en druk op beide blauwe handvaten en til het rek naar boven en laat het daarna iets zakken totdat je een klik hoort.
Hele grote borden en grote glazen met voet en steel hoeven dan geen probleem te zijn.
Elk voordeel heeft z´n nadeel.
Voldoende programma keuzes, belangrijk voor ons zijn de startuitstel en de eco programma´s
Plastic werd bij geen enkele vaatwasser helemaal droog evenals de wanden van de vaatwasser.
Al met al , stille, zuinige en aantrekkelijk geprijsde machine.

hoffiee 16-03-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Bijzonder stil (!) en wast goed. Pas net in bezit maar nu al tevreden. Wat wel enigzins jammer is, is dat op de onderste lade niet echt grote borden kunnen staan ivm de zwenk-arm

Cavdv 31-01-2010
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze inbouwvaatwasser hebben we een paar maanden in gebruik, hij is veel stiller dan onze vorige van Bauknecht. We vinden het een geweldige machine, wast goed schoon en droogt ook prima. Een goede vaatwasser voor niet te veel geld.

MOH01 05-11-2009
Geschreven voor: Hotpoint LFT 3214 HX/HA

Deze inbouwvaatwasser is een stuk stiller dan de AEG die we daarvoor hadden. De vaat is altijd keurig schoon, maar plastic bekers e.d. zijn niet droog. Daar hebben de meeste vaatwassers volgens mij moeite mee. Wel is de binnenkant van de deur altijd nog helemaal nat, zelfs als de vaat al lang en breed klaar is.

Deze vaatwasser heeft 11 verschillende programma's waar je er in de praktijk maar 2 of 3 van gebruikt. Als je een keer iets ander wilt moet je de handleiding er weer bij pakken omdat de icoontjes niet helemaal duidelijk zijn.

De startuitstel van 3, 6 of 9 uur werkt prima.

Voor ons werkt deze vaatwasser prima, maar die natte binnenkant van de deur blijf ik vreemd vinden.