Bosch SMV53M30EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV53M30EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Fam. Roelofse 06-09-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

Wij hebben deze vaatwasser nu ongeveer 1,5 jaar draaien.
Wij gebruiken behoorlijk wat plastic bekertjes, borden (kinderen) in de vaatwasser maar dat is echt een drama qua droogresultaat, alles nog nat, op de zwaarste stand. Daarnaast krijgen wij de vaat alleen schoon met Dreft afwasblokjes met het kleine beetje vloeibaar afwasmiddel boven op en in de langste, zwaarste stand. De goedkopere afwasblokjes werken bij ons niet. Ik vind dit ongelofelijk. Nee, wij zouden deze afwasmachine niet adviseren.

Tee1 13-05-2011
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

We hebben deze vaatwasser nu bijna een jaar in bezit en zijn absoluut niet tevreden over het wasresultaat. We vinden etensresten in kleine deeltjes terug op alle vaat, er zit aanslag op glazen, bodems van koffiekopjes niet schoon, ga zo maar door. We wassen al structureel met een minder volle machine op de pannenstand in de hoop dat de extra temperatuur helpt, maar dat is helaas niet zo. Sproeiarmen zijn schoongemaakt en draaien vrij , filter is schoon, zout zit er in..... We hebben heel lang gezocht voor we deze kochten, met name op waterverbruik en beoordeling op kieskeurig. Helaas voor ons dus niet herkenbaar.

Vi 18-08-2010
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

Vaatwasser 2 weken in bezit ter vervanging van defecte 11-jarige Whirlpool.
Zeer tevreden over de Bosch. Hij is echt erg stil, daardoor is het rode lichtje dat op de grond schijnt als de machine nog in werking is, handig.
De vaat is goed schoon. En droog. Net als bij onze oude zijn er af en toe nog wat druppels op plastic bordjes of buitenkant wok. Maar als je een half uurtje wacht met uitruimen is alles gedroogd.
Op aanraden van de monteur gebruiken we poeder ipv tabletten. Nog even zoeken want in veel zaken niet eens meer te koop. Maar poeder zou beter te doseren zijn en zorgen voor minder schadelijke aanslag.
We hebben dus gelukkig niets te mopperen over deze Bosch.

NHD 17-05-2010
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

De afwasser een week in bezit.
Zit er goed en degelijk uit.
Was uitstekend en droogt ook nog eens goed. Ik heb de afwasser dan nog geen eens op extra drogen staan. Dit ga ik eerdaags nog eens proberen. (gebruikt dan wel extra energie) Gebruikt bij de eco-stand volgens opgave 7 liter water! Verhalen dat ie dan minder goed afwast is volgens mij gewoon een fabeltje.

Jootje00 26-01-2010
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

Vaatwasmachine nu 2 weken in bezit. Gekocht via internet en zelf ingebouwd.
Dit is ingeval van vervanging indien je een klein beetje handig bent, eenvoudig uit te voeren.
Hierdoor kun je echt veel geld besparen.
Nog een tip:
Zoek op internet op het type:
SMV40M10EU. Dit is de voorloper van de SMV53M30EU. Er zijn leveranciers die dan de SMV53M30eu leveren (omdat de SMV40M10EU niet meer leverbaar is) voor een stuk minder dan waar de SMV53M30eu voor geprijsd staat. Het klinkt raar maar is waar.
Scheelt al gauw 50 euro.
Nu mijn bevindingen,
Machine wast stil, schoon en droog.
Bosch (en ook andere merken) heeft er voor gekozen om met een nieuwe techniek te drogen. Ik geef toe dat de vaat soms nog wat vochtig is direct na de afwas, maar zeker niet zo nat, dat je alles met de hand moet drogen. Schalen en bekers die op zijn kop in de machine liggen hebben nog wel eens water tussen de randjes staan maar dit was ook bij onze oude Siemens.
Ik lees verschillende reacties dat de machine niet of slecht droogt. Wij heb daar in ieder geval geen last van.
Je moet de nieuwe type afwasmachines qua drogen denk ik niet vergelijken met de oude machines van meer dan 10 jaar oud. Dit waren energie verslindende machines.
Het kan zijn dat er toch problemen zijn met het drogen, door een productiefout maar dan moet de leverancier of fabrikant het probleem verhelpen. Er zit standaard 2 jaar garantie op het apparaat.
Mijn advies, gebruik de timer functie en zet de vaatwasser in de late avond of nacht aan. In de ochtend is de vaat kurkdroog. Heb je toevallig nachtstroom dan scheelt het ook nog eens in je portemonnee!! Daarbij gebruikt deze wasmachine in eco mode slechts 7 liter water en een gemiddeld energie verbruik van 0,97 kwh.
De oude Siemens gebruikte 14 liter water en 1,5 kwh per wasbeurt. Tel uit je winst.
gr,
Jootje.

Hoeve 12-12-2009
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

Ik heb de vaatwasser nu 10 dagen in bezit. Ik ben op zich tevreden: De machine is stil en was goed. Waar ik iets minder tevreden over ben is de droogtegraad van de vaat. Al de vaat uit mijn vorige vaatwasser kwam, ook een Bosch, was die bijna droog. Nu is de vaat nog behoorlijk nat en moet ik met een vaatdoek nadrogen voordat ik de vaat in de kast zet.

Guurtje76 01-12-2009
Geschreven voor: Bosch SMV53M30EU

Ik heb deze vaatwasser nu 1 week en ben supertrevreden. Hij is heel stil, ruimt handig in en wast brandschoon. Een aanrader! En dan schijnt ie ook nog zuinig te zijn..