Siemens SN65M036EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN65M036EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Otto Thijs 26-11-2016

Slechte kwaliteit, Siemens onwaardig

Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Toen ik 4 jaar geleden voor bijna 500 euro voor deze Siemens koos had ik niet verwacht dat ik nu al voor de 2e keer er een dure reparatie aan moet laten verrichten. Nu is de circulatiepomp of het verwarmingselement defect, gaat weer minimaal 200 euro kosten. Dit ga ik niet doen, koop voor iets meer wel een nieuwe Indesit o.i.d.

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • Redelijk stil
  • veel programma's

Minpunten

• waardeloze kwaliteit

bakker1977 28-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Tot nu toe erg tevreden met de aankoop. Vaat is goed schoon, er past meer dan genoeg in en zelfs met gestapelde pannen wordt alles goed schoon. Alleen plastic bekers droogt ie niet goed, maar dit heb ik nog met geen enkele vaatwasser zien gebeuren.
Ondertussen meerdere programma's gebruikt en gebruik nu de "auto"-stand op halve tijdsduur en alles wordt goed schoon en ik spoel bijna niks af voordat het erin gaat.

Over de duurzaamheid nog niet echt wat te zeggen na een paar maanden.

PaulM7172 28-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Wat mij betreft is dit de miskoop van het jaar. We hadden hiervoor 15 jaar een Bosch. Probleemloos, maar door de tand des tijds ingehaald.
De knopbediening is ronduit frusterend. Het 'normale programma' van deze Siemens doet er 2 uur 40 min over!!!. Dat is dan zogenaamd ECO! De kortste afwastijd is 1 uur 20 min. Maar dan is het het afwasresultaat ronduit bedroevend. Er blijft ook altijd water in de afwasser zitten. Hadden we bij de Bosch nooit en altijd alles keurig schoon.
Maar wat het ergste is aan deze vaatwasser is zijn energieverbruik met zijn A++ label. Echt onzin. Het zou een energiezuinige moeten zijn. We zetten de vaatwasser altijd in de 'daluren' aan. En wat blijkt onze stroomkosten zijn met ruim 3200 kwH toegenomen! En we hebben 1 kind minder in huis wonen en de 'piekuren' stroom zijn ongveer hetzelfde gebleven.
Ons advies is. Niet kopen!! Hij verbruikt te veel stroom, wast niet schoon en er blijft water achter. Als deze stuk gaat, weer een Bosch.

Tollenburg 30-09-2013

Bosch en Siemens zijn hetzelfde product zitten beide in de BSH Groep.

user49 27-08-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Een regelrechte tegenvaller. De indeling van de lades/korven is erg onpraktisch. In de oude Bauknecht kon ca. 25% meer kopjes, bekers en glazen. De aan de zijkant gemonteerde rekjes belemmeren het plaatsen van langere glazen. De ruimtes voor de kopjes, bekers en glazen is te krap, zodat ik maar 3 rijen kan gebruiken. Bij de Bauknecht kon ik alle 5 de rijen volledig vullen. De onderste korf heeft erg ongemakkelijke indeling. De richting van de steunen is verkeerd. En er kunnen minder borden in. Als ik onze normale 30 cm borden er in plaats kunnen er geen pannen meer achter. Zonde van de aanschaf. Verder is de bediening onplezierig. De vaatwasser blijft maar ECO voorstellen of ik dat nu wil of niet.
Verder lijkt het alsof het een gebruikte machine is, want er zat onthardingszout en spoelglans in. Het verbogen rekje met steunen in de onderste korf heb ik maar weer recht gemaakt en is nu weer neerklapbaar, zodat ik in ieder geval een paar wasbeurten kon doen gisteravond en vannacht.
Over het wasresultaat heb ik geen opmerkingen. De vaat is schoon, echter niet beter dan met onze oude Bauknecht.

user49 15-12-2013

Nu een aantal maanden verder nog meer tegenvallers: Bij het gebruik van het z.g. ecoprogramma (2h45) stinkt de machine bij openen naar vuile motor olie. Zelfs nu nog na vele maanden. De stank is er niet als ik het 70 graden wasprogramma gebruik.
Het frappante is dat de stank ook optreed na het gebruik van het ecoprogramma met een schone vaat of zelfs een lege machine.
Verder zitten er altijd vlekken op het bestek. Moet ik altijd nawrijven. En dat na 35 jaar vaatwassers die dat niet hadden.
Kortom: ik ben nog minder tevreden dan ik voorheen was.

Officiële reactie van Siemens 16-12-2013

Beste User49,

De Siemens vaatwasser SN65M036EU hoort niet naar olie te ruiken. Belt u alstublieft naar 088 424 4021 voor advies. Natuurlijk kunt u ook een e-mail sturen naar infocentrum-siemens@bshg.com met daarin uw telefoonnummer zodat we contact met u op kunnen nemen.

Siemens Consumentenzaken

Tollenburg 10-07-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Sinds twee weken deze vaatwasser in bezit na 14 jaar een andere vaatwasser van de BSH groep gehad te hebben.
Ik moet zeggen dat deze machine stil is met veel mogelijkheden het enige is dat af en toe de vorken niet helemaal schoon zijn hij heeft moeite met pindakaas.
Voor de rest hoop ik er weer 14 jaar tegen aan te kunnen na onze oude Bosch.

Tollenburg 28-10-2013

Ik gebruik de machine nu ca 5 maanden het geluid zat hem in de kraan en niet in de machine hij wast erg goed schoon en is zeer stil in vergelijk met onze oude Bosch.
Over het verbruik kan ik nog geen vergelijk geven.
Ben nu wel erg blij met de nieuwe Siemens alles werkt naar behoren.

Tollenburg 30-09-2013

Nu na 3 maanden moet ik zeggen dat er best een paar punten zijn die bij mijn oude Machine beter waren.
De programmaduur is extreem lang meest gebruikte programma duurt ca 2,45 uur bij mijn vorige machine ca 78 minuten.
Verder is maakt de machine bij het begin van het programma een fluitend geluid wat er eerst niet was.
Ik kan nog niet beoordelen wat de machine verbruikt maar ik mag er toch van uit gaan dat het minder is als mijn oude Bosch dat was een energieklasse A en dit is A++

bakker1977 07-06-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Sinds een paar weken in bezit van deze vaatwasser. Zeer tevreden over het wasresultaat en hij maakt ook niet al teveel lawaai. Hij staat bij ons in een open keuken.
Wel jammer dat ik er bij installatie pas achter kwam dat de bevestigingsplaatjes voor aan het werkblad apart besteld moesten worden. Sowieso vind ik dat zulke dingen erbij horen te zitten, maar mocht dat niet het geval zijn, laat dit dan op de website duidelijk weten. Kostte me trouwens €16,-(incl. bezorgkosten), wat ik ook redelijk aan de dure kant vind.
Gekocht trouwens bij Keukencentrum.nl - uitstekend gegaan allemaal. Zeer goed bereikbaar via telefoon.

Officiële reactie van Siemens 11-06-2013

Geachte bakker1977,

Vanuit de fabriek wordt een bevestigingsset voor de Siemens SN65M036EU meegeleverd die nodig is om de vaatwasser te installeren. Hier horen de beugels voor bevestiging aan het aanrechtblad of zijwand van het kastje bij te zitten. Wij willen u vragen een webformulier via de link www.siemens-home.nl/consumentenzaken in te vullen zodat wij contact met u op kunnen nemen. Wilt u hierbij aangeven dat u reageert naar aanleiding op een review op website van kieskeurig?

S. Mos

bakker1977 12-06-2013

Op aangeven van S. Mos van Siemens het consumentenzaken-formulier ingevuld op de website.

Officiële reactie van Siemens 17-06-2013

Rectificatie Officiële reactie van Siemens.

De bevestigingsset (behorend bij een nieuw gekochte vaatwasser) bevat geen montagebeugels meer voor het vastzetten van de vaatwasser aan de onderkant van het aanrechtblad. Vaatwassers worden tegenwoordig anders bevestigd waardoor deze beugels in principe niet meer nodig zijn. Voor uitzonderlijke gevallen kunnen de beugels nog steeds besteld worden bij onze afdeling onderdelen.
Door de nieuwe manier van bevestigen wordt het inbouwen van het apparaat gemakkelijker en staat het apparaat stabieler.

S. Mos

erik1971 03-02-2013
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

wasresultaat zeer goed te noemen. Ik heb als test een pizzasnijder met aangekoekte kaas tussen het wiel er in gedaan tussen het bestek en die kwam er met het korte programma op 50 graden helemaal schoon uit. Er zit een timer op en verder is die heel stil. Ook niet duur vind ik.

Monika 05-12-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Prima vaatwasser. Deze is een stuk stiller dan onze oude Pelgrim en wast beter schoon. Wat ik een nadeel vind is dat er geen kort programma op zit. Het zogenaamde turbospeed programma is onhandig in gebruik (moet eerst voorverwarmen voordat de vaat er in gaat) en de andere programma's duren ruim 2,5 uur.

Angerlo1 01-11-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

prima vaatwasser, makkelijk in gebruik , geluidsarm. indeling praktisch .prima goed te lezen gebruiksaanwijzing
keurige bezorging, wij zijn tevreden met onze aankoop

Anoniem 25-09-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Na 14 jaar begaf onze een Bosch vaatwasser het. Gekozen voor een Siemens die uiterlijk hetzelfde als de Bosch vaatwasser was. Stille machine, bij ecoprogramma is wasresultaat soms erg tegenvallend, ook blijft er water boven op de kopjes en/of glazen staan. Ben het beter gewend met onze oude Bosch

Officiële reactie van Siemens 27-09-2012

Beste gebruiker,

Het voldoende gebruik van glansspoelmiddel is van grote invloed op het droogresultaat.
Wij adviseren u voor de juiste instelling van de hoeveelheid glansspoelmiddel,de gebruiksaanwijzing te raadplegen.
Daarnaast adviseren wij de kopjes en glazen zoveel mogelijk schuin te plaatsen.

Lous Reinke

PaulM7172 28-08-2013

wij hadden ook een Bosch en heb dezen siemens gekocht, met dezelfde problemen als jij omschrijft. Na een jaar zijn we er achter gekomen dat deze siemens een echte stroomvreter is.

user49 28-08-2013

Ja, dat heb ik ook gemerkt in de paar wasbeurten die onze nieuwe machine gedaan heeft. Dat ik er nu veel spoelglans gebruikt moet worden vindt ik een slechte zaak. Bij de oude Bauknecht die we hiervoor hadden kon ik weken lang zonder spoelglans wassen met een perfect droog resultaat.
Maar goed ik zal hier dus spoelglans in doen.

Maaikeg 21-08-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Na 8 jaar begaf onze AEG het en na vele reviews te hebben gelezen gekozen voor deze Siemens . Erg fijn apparaat, makkelijk in te bouwen en in te stellen. Wat ik vooral erg prettig vind is dat hij zo stil is, zuinig en zich zelf uitschakeld na 1 min( is ook nog aan te passen) .

Officiële reactie van Siemens 19-09-2012

Beste sicco22.

Het kuipmateriaal van de Siemens SN65M036EU bestaat uit roestvrij staal.

Sanne Mos
Product adviseur Siemens

sicco22 14-09-2012

Klopt het dat deze vaatwasser een rvs kuip heeft? Mijn reparateur heeft nogal wat problemen met kunststof kuipen.

Ron en Jose 14-07-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Prima vaatwasser met goed wasresultaat. Inbouwinstructies duidelijk weergegeven op overzichtelijke tekening. Erg handig is het bestekmandje wat op iedere willekeurige plek geplaatst kan worden. Wel even goed gebruiksaanwijzing lezen om alle mogelijkheden van het apparaat te leren kennen.

Ellie1959 11-07-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Na een vorige siemens vaatwasser opnieuw dit merk vooral na de goede recensies.
Wat me zeer tegen valt is de indeling van het bovenste rek. Links en rechts is de stand/helling te schuin om een glas goed neer te zetten. Hierdoor vallen ze om tijdens het open en dicht doen en ook tijdens het draaien van de vaatwasser. Het past gewoon niet goed.
Ook draaien heeft veel tijd nodig, wel zo'n 2 1/2 uur!
De snel stand is inderdaad alleen voor bijvoorbeeld een feestje, als je meerdere keren achter elkaar wilt afwassen. Hij moet dan eerst opgewarmd worden. Ik zou daarom dit type niet weer kiezen.

user49 15-12-2013

Klopt. Ook zijn de afstanden tussen de dwars draden te krap. Er kan bijv. geen pickwick theeglas tussen. En een koffiebeker al helemaal niet. Nu gaan er twee minder op de rijen. En als ik ze tegen elkaar liet komen waren er gelijk de eerste wasbeurt al stukjes van de rand afgesprongen.

Zoer 31-05-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Nu ruim een week in bezit en dit is pas echt een afwasmachine! Alles gooien we er zonder voorspoelen in en komt er goed schoon en droog uit. Hiervoor hadden we een AEG, deze waste lang niet alles schoon (zelfs met voorspoelen niet) en pakte zeer onhandig in. Nu hebben we een verschuifbaar bestekbakje, ideaal! Lang gekeken en getwijfeld op kieskeurig, maar we zijn zeer tevreden over het resultaat.

Kosters1 29-04-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Nu een maand deze vaatwasser in gebruik, super dingetje vergeleken bij onze oude pelgrim.
Wast mooi schoon, een ruime keuze uit programma's en droogt stukken beter als onze oude!
De uitgestelde startstop is ook fijn, schakeld automatisch weer uit, net als het ledlampje wat op de vloer schijnt.
Al met al, waar voor je geld, voor zover je dat na een maand kan zeggen!

johnns 02-10-2012

ik heb hem vandaag binnengekregen en inderdaad brand er een blauw lampje.
mijn veaag is het een lampje alleen aan de rechterkant?

rodero65 21-01-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Precies 8 jaar heeft onze Whirlpool het volgehouden en was op zoek naar een nieuwe en goede vaatwasser en op basis van onze voorkeur en de ervaringen op Kieskeurig zaten we te twijfelen tussen Bosch en Siemens en omdat een bepaalde type van Bosch niet meer gelevert kan worden is het deze Siemens SN65M036EU geworden en moet zeggen dat het tot nu toe voor ons een zeer fijne vaatwasser is en duidelijk en simpel mee te werken is en zeer rustig en de vaat is zeer schoon en droog, en dat lijkt me het belangrijkste.

De inbouw hebben we zelf gedaan en was eingelijk heel simpel, alleen de deur bevestiging vond ik persoonlijk niet zo eenvoudig maar even goed rekenen en het is klaar.

siepy40 26-02-2012

hoi klopt het wat petronella4 zegt dat het korte programma toch 50 minuten duurt omdat hij moet voorverwarmen.....

Edwinv 14-01-2012
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Na 13 jaar had onze Etna vaatwasser het begeven. Naar aanleiding van de recencies en de goede ervaring met andere Siemensapparaten deze vaatwasser gekocht. Blijkt tot nu toe een prima keus te zijn. Was eenvoudig zelf in te bouwen. Is erg stil. Was en droogt zeer goed.Alles kotm er mooi blinkend uit. Van alles is nog electronisch in te stellen. Volledig rvs kuip. Duidelijke handleiding. Gebruik nu voornamelijk de ecostand en 70 gr. De timer is erg handig omdat we een dubbeltariefmeter hebben. Kan hij lekker ´s-nachts draaien.
Een aanrader.

Fam. M. te E. 10-05-2011
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Onze oude (Siemens) vaatwasser was na 15 jaar aan vervanging toe. Weer een Siemens gekozen en geen spijt. Prima machine, erg stil, erg zuinig en prima was- en droogresultaat.

Bovenste lade is in hoogte verstelbaar (handig) en je kunt diverse rekjes neerklappen.

Het turbo programma (zie andere recensie) is bedoeld om snel achter elkaar te wassen. De overige, normale programma's zijn niet bijzonder snel (of langzaam).

Ineke11 20-02-2012

onze vaatwaser heeft het begeven, en nu twijfelen we om deze siemens te kopen. Kunt u mij aangeven hoe lang de programma's duren?

Petronella4 19-02-2011
Geschreven voor: Siemens SN65M036EU

Let op bij het aanschaffen van deze vaatwasser. Turbo20min. suggereert een snelwasprogramma, daar moet men 25 min extra voorverwarmtijd bij optellen. Daar kom je pas achter als je de de beschrijving uit de verpakking leest.
Een prima vaatwasser, maar had dit graag vooraf gelezen op hun site of catalogus.
Dan had ik een andere keuze gemaakt!