Siemens SN66M096EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN66M096EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rosita1968 07-07-2013
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

ik heb deze machine gekozen omdat deze als beste uit de test kwam.. heb hier ook als eerst mijn ervaring over gegeven.. maar nu een half jaartje verder wil ik er toch nog wat over kwijt.. De afwas wordt niet altijd even schoon idd vooral onze glazen. Ik moet echt hiervoor het hoogste programma gebruiken, koekepannen doen we al niet meer in de vaatwasser.. en ik moet zeggen wat is het droogprogramma slecht zeg.. elke keer maakt niet uit bij wat voor programma ik moet constant een theedoek erbij gebruiken om de spullen eruit te halen.. het is gewoon nog nat.. Dus uiteindlijk om het beste resultaat te krijgen moet ik eerst de afwas afspoelen en dan nog nadrogen. Jammer..

jojo 06-07-2013
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Wij hebben deze machine sinds december. Het aantal programma's is prima, het geluid is bijna niet te horen, dus ook geweldig!
Alleen....de vaat is niet altijd helemaal schoon (vooral de glazen niet) en niet altijd droog. Maar wat we het ergst vinden is de stank die aan de (schone) vaat en machine zit. Ik heb al machine reiniger gebruikt, maak de zeef regelmatig schoon en laat de machine open staan om te luchten. Maar tot nu toe helpt niets. Ik heb de vaatwastabletten gebruikt die erbij zaten (ik geloof Sun), heb Calgonit gebruik en heb het merk Una van de Aldi geprobeerd. Geen verschil en niets helpt. Wat nu? Wie heeft er tips want dit vind ik echt een heel groot minpunt aan de machine. Zowel het servies als de machine stinkt na afloop van een programma....

WashMasterDeLuxe 09-06-2013
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Sinds een maand in het trotse bezit van deze vaatwasser. De keuze gemaakt doordat hij als beste bij Kieskeurig naar voren kwam in deze energiezuinige en stille klasse. Het wasresultaat is prima! De duur van het automatische programma is wat aan de lange kant, maar de machine draait voornamelijk 's nachts.

Wat wel als een grote teleurstelling ervaren wordt is dat de vaat er niet helemaal droog uitkomt. Dat had ik niet verwacht! Veel moet echt nog met doek afgedroogd worden. Vandaar de lage score bij "wasresultaat"; het drogen is daar toch onderdeel van.

Voor een vaatwasser in deze prijsklasse en met zo'n hoge score had ik anders verwacht.
Als het goed is hoef ik de komende 10 jaar niet over een andere machine na te denken, maar zal t.z.t. dit euvel wel als zwaarwegende factor meenemen!

jojo 06-07-2013

ik heb hetzelfde probleem; de vaat is niet helemaal droog. Maar wat wij erger vinden is de stank die uit de machine komt! Ik heb al machinereiniger gebruikt, maak de zeef regelmatig schoon en laat de machine 's nachts soms open staan om te luchten. Het maakt niet uit welk programma ik gebruik; de vaat stinkt en het apparaat ook. Wat kunnen we hieraan doen want dit vind ik echt een heel groot nadeel :-(

Officiële reactie van Siemens 11-06-2013

Geachte WashMasterDeLuxe,

Wij willen u vragen om in verband met het droogresultaat van uw Siemens SN66M096EU contact op te nemen met ons Siemens infoteam. Wellicht kunnen we u aan aantal tips geven. Contact kunt u opnemen per telefoon via nummer 088 424 4020, of per e-mail via het adres infoteam-siemens@bshg.com. Wanneer u hierbij uw telefoonnummer vermeld kunnen wij u bellen.

S. Mos
Productadviseur Siemens

Rosita1968 18-03-2013
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Heb deze vaatwasser gekozen na erg lang nadenken welke te nemen.. De indeling vind ik perfect door het bestek in een lade heb je erg veel ruimte voor je pannen, wij met een gezin van vijf is dit goed te doen. De afwasmachine is mooi stil maar duurt wel erg lang. Maar goed als alles mooi schoon is vind ik dit niet erg. Wat ik wel vreemd vind voor deze machine is dat als het klaar is de vaat toch nog erg vochtig is. Dat vind ik erg jammer. Dat is de enige minpunt die deze machine heeft.

Annie Verschoor 28-12-2012
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Wij hebben gekozen voor Siemens omdat wij reeds een Siemens vaatwasser hadden (al 12 jaar) hierover waren wij zeer tevreden. En deze is Beter, Stiller en luxer. Dus ik kan zeggen ben zeer blij met wederom de keuze Siemens .

jojo 24-11-2012
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Op de site van Kieskeurig gekozen voor 'meest energiezuinig' en 'meest stil'. Deze Siemens kwam meteen naar voren. We hebben 'm nu een aantal weken in gebruik, wat een genot! In onze open keuken hoor je bijna niet dat hij aan staat, het wasresultaat is fantastisch; geen vieze geurtjes of aangekoekte etensresten meer. Er zijn verschillende waskeuzes maar wij kiezen vrijwel altijd voor automatisch. De machine meet zelf hoe vuil de was is en kiest daar z'n temperatuur en programma op. Ideaal! Bij deze machine is de duur van het programma wel langer (zo'n 2,5 uur) maar omdat hij energiezuinig is, is dat geen probleem. Er past veel serviesgoed in; ik heb mokken en glazen bij gekocht! De indeling kun je zelf bepalen; rekjes kunnen omhoog of omlaag. En de besteklade is ideaal! Neemt geen ruimte in en er passen 14 couverts in! Kortom; een geweldig apparaat voor een niet zo hoge prijs. Wij kozen een Kieskeurig leverancier hier in de buurt en deze heeft 'm al binnen 2 dagen afgeleverd! Monteren heeft mijn man zelf gedaan; kost ongeveer een uurtje en bespaart je 100 Euro. Doen!

ToineH 20-09-2012
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

De vaatwasser is handiger ingedeeld dan mijn vorige. Je hoort hem nauwelijks, zachte brom. Handig dat er een blauw lampje op de grond schijnt, ter indicatie aan/uit. De vorige vaatwasser trok ik vaak open terwijl deze nog aan het drogen was, met het indicatie lampje niet meer.
Er zijn veel functies mogelijk, zoals de handige 1.20 minuten stand. Het geeft goed resultaat.
Ik twijfelde bij deze vaatwasser over een extra schuif als besteklade. Deze besteklade blijkt erg handig en voor mij verbazend dat hij alle kleine en grote bestek schoon krijgt. Het schept ruimte bij de borden en pannen, daar het bestekmandje er niet meer is. Grote borden passen makkelijk op het onderste rek. Grote wijnglazen is even inpassen. Deze kunnen niet rechtop op de middelste lade, wel schuin. Het vaatwastabletje kan in het middelste rek gelegd worden, kan ook in het schuifje in de deur.

De vaatwasser is naar mijn zin is. We zijn een gezin met 2 volwassenen en 4 kinderen onder de 10 jaar. De vaatwasser draait zonder bijzonderheid 1x per dag in de avond.

jojo 10-11-2012

Als de vaat normaal vervuild is, welk programma gebruik je dan? Ik vind de meeste programma's erg lang duren, zo'n 2,5 uur. En bij het programma met het glas ben ik bang dat de pannen niet schoon worden. Wat voor advies kun je me geven? Wat is de 1.20 minuten stand? Bedankt alvast!

Remmetje1969 09-07-2012
Geschreven voor: Siemens SN66M096EU

Sinds het weekend in gebruik en zeer goed resultaat. Vaat is schoner dan ooit! De besteklade is handig en daardoor ook veel ruimte in de andere rekken. Zitten een paar klemmen bij om lichte kunststof voorwerpen vast te zetten, werkt prima. Gekocht op basis van stroom- en waterverbruik. Schakelt na het programma volledig uit! De aqua sensor kijkt naar de kwaliteit van het spoelwater en als die schoon genoeg is komt er geen vers water bij voor de volgende stap. Dat is water besparen, mooie ontwikkeling. Er schijnt een lampje op de grond als de wasser in bedrijf is. Erg handig aangezien je hem nauwelijks hoort werken. Gekocht bij EP:Schalkwijk, top service en persoonlijke aandacht. Zo hoort het.

jojo 10-11-2012

t.a.v. Arjan Dekker; wij hebben gisteren deze vaatwasser thuisbezorgd gekregen. Mijn man heeft 'm zelf aangesloten en hij gaat zo meteen voor het eerst draaien.
De witte knop met 3 ' tandjes' is een poot voor onder de vaatwasser, helemaal achteraan.
Ook bij ons zaten er geen klemmen bij. De indeling vind ik wel wennen met al die rekjes en pinnen maar dat zal wel lukken.

Arjan Dekker 22-07-2012

Beste Remmetje1969,

Wij hebben sinds gisteren deze vaatwasser in gebruik.
Erg tevreden erover, alleen hebben we er 2 vragen over.

Bij het voor het eerst open doen van de vaatwasser, zat er in
de vaatwasser van alles. Bijvoorbeeld piepschuim om de rekken
op zijn plek te houden, maar ook 2 vaatwastabletten en een witte
knop, met een soort 3 tandjes erop. Weet u waar deze knop voor dient?
En de 2 e vraag gaat over de klemmen voor kunststof dingen.
Zaten die er bij u standaard bij? Bij ons nl. niet, maar die klemmen zijn
denk ik wel handig voor lichte voorwerpen.
Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groeten,