WMF 1896359992 Sequence 3201019524 Messenset 3-delig - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF 1896359992 Sequence 3201019524 Messenset 3-delig op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Noreen 04-01-2021

Onmisbare set in je keuken

WMF Kineo Koksmes, Vleesmes en groentemes
Enige tijd geleden heb ik van WMF Kineo een driedelig messenset in gebruik genomen. In de verpakking zit een koksmes, een vleesmes en een groentemes. Het zit goed verpakt, maar ik vind het jammer dat er in de verpakking verder niks bij zit om bijv. de scherpe punt te beveiligen, zodat deze niet afstomt of mijn bestekla beschadigd. Ik heb zelf geen messenblok, maar om deze messen te bewaren is dat wellicht iets om aan te schaffen. Om ze goed te bewaren stop ik ze vooralsnog terug in de verpakking. Los daarvan was ik natuurlijk erg benieuwd naar het gebruik ervan.
De messen liggen door het ergonomisch gevormde handvat lekker in de hand en dat maakt het ermee snijden heel fijn.
Ik heb het WMF groentemes inmiddels al veelvuldig gebruikt. Wat een vlijmscherp mes is dat. Het snijdt met het grootste gemak door de groentes heen. Snijden kost geen moeite en ook als ik iets flinterdun wil snijden gaat dat met het groentemes perfect. Dit is echt een aanwinst voor in ieders keuken!
Het koksmes is een alleskunner en hoort daardoor standaard in je assortiment te zitten. Deze is wat groter en hiermee kan ik alles snijden, van groentes, kruiden, vis tot vlees. Deze is lekker groot, maar niet te zwaar en ligt daardoor ook nog steeds lekker in de hand.
Het vleesmes is wat smaller dan het koksmes en daardoor makkelijk bij het snijden van vlees, omdat het niet aan het lemmet vast blijft plakken, zowel bij het snijden van rauw vlees of gebraden/gegrild vlees glijd je werkelijk door het vlees heen. Met zo’n scherp mes, is het tof om aan tafel bijvoorbeeld het gegrilde vlees aan te snijden, omdat je er prachtige plakjes mee kunt snijden.
De belofte die WMF maakt dat deze messen 2x zo scherp zijn als de standaard lijken ze na te komen. Ik word heel blij van het gebruik van de messen. Hopelijk blijven ze lang zo scherp, ook al hangt dat natuurlijk ook sterk van mijn gebruik af. Maar tot nu toe ben ik tevreden. De prijs kwaliteit verhouding is het zeker waard. Voor deze aanschafprijs krijg je mijn inziens een degelijke messenset waar je veel plezier mee in de keuken kunt beleven!

Pluspunten

• Fijne handligging
  • Scherp

Minpunten

• Geen beschermhoesje voor om de punt bijgeleverd

Karin 28-12-2020

Fijne set met scherpe messen

Alle 3 de messen zijn erg fijn in gebruik. Ze liggen lekker in de hand en zijn vlijmscherp.
Het enige wat ik nog mis is een broodmes, het zou fijn zijn als deze erbij had gezeten.
De messen zijn niet geschikt voor de vaatwasser, een er zit geen beschermhoesje oid bij. Als je een messenblok hebt is dit niet zo'n punt, alleen voor het groente mesje had ik het wel fijn gevonden, aangezien die bij ons gewoon in de la ligt en echt heel scherp is.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Vrij duur
  • Niet geschikt voor de vaatwasser
  • Geen broodmes