Kenwood FP925 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood FP925 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

jobru 22-09-2014
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Mooi apparaat, sterk maar dat mag ook wel voor die prijs.
Verder ben ik zeer ontevreden;
- De laagste snelheid van het apparaat is veel te snel
- Bij het raspen en snijden is de afstand tussen het mes en de invoer te groot zodat van de chocola, paprika, ui, etc hele grote stukken doorschieten en je nog steeds zelf staat te snijden
- Het apparaat maakt erg veel lawaai
- De bak waar bijvoorbeeld sinaasappelsap in terecht komt schenkt heel ongelukkig; wordt een grote kliederboel
- het in elkaar zetten van het apparaat komt precies, maar dat lijkt me logisch.
En ik heb nog niet eens alles uitgetest...

bonelle 17-08-2014
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Ik heb deze 3 dagen uitgeprobeerd en kom tot de volgende conclusie.

Goed:
Blender doet wat ie moet doen, ook met vriesfruit. Mooie glazen kan
Sapcentrifuge gaat heel goed, haalt bijna al het sap eruit!
Citruspers niks op aan te merken, gewoon goed.
Alle onderdelen zijn makkelijk te reinigen.
Makkelijk en veilig in gebruik.

Waar ik mijn twijfels over heb is het nut van het mini blenderbakje, heb geprobeerd hier pesto mee te maken maar dat ging dus niet, hij mengt het niet goed. Dit gaat wel goed in het kleine hakbakje.
Kleine hakbakje gaat erg goed, alleen morst er tijdens gebruik makkelijk over de rand in de grote bak zodat je veel afwas hebt.
Alles behalve de blenderkan is van kunstof en niet al te sterk naar mijn idee. Denk dat als je hem 1 x goed laat vallen hij stuk is, zowel de grote als kleine bak.
Ik vind het beperkend dat je de gardes alleen voor eieren of slagroom kan gebruiken. Kan ook niet anders want de gardes voelen erg goedkoop aan. Zullen idd breken bij te zware belasting.

Ronduit slecht vind ik de rasp en snijschijven. Heb er kaas mee geraspt maar kleinere stukken en reststukken schieten gegarandeerd er onderdoor omdat de messen te ver onder de opening zitten. Heb wel 6x stukken kaas er opnieuw door gedaan maar hij pakt dat dus gewoon niet en geeft een erom zooitje. Niet uitnodigend om dit te gebruiken.

Het allerfijnste van deze machine vond ik het kleine hakbakje. Erg handig voor spreads, pesto, notenpasta etc. Blender en citruspers heb ik al dus daar deed ik het niet voor.
Vandaar dat ik hem toch maar teruggestuurd heb en een staafmixerset met hakbakje van kenwood besteld heb. Denk dat ik daar meer aanheb en neemt ook minder plek in. Want door de vele onderdelen bij deze machine moet je er wel rekening mee houden een complete kastruimte te reserveren voor de onderdelen!

johnblink66 12-04-2013
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Een geweldig en veelzijdig apparaat. Ik lees ook een hoop negatieve reviews, maar die zijn toch echt voor het grootste gedeelte te danken aan verkeerd gebruik. Vooral over de gardes. Deze moet je dus bijv. niet gebruiken voor pannekoekbeslag. Enkel voor eiwit of slagroom. Dit staat trouwens ook in de gebruiksaanwijzing. Net als hoeveelheden. Als je er teveel in doet, ja, dan kan ie overstromen. Logisch.We gebruiken dit apparaat bijna dagelijks, nog helemaal geen problemen gehad. Doet wat ie moet doen.

pjrwebmail 21-11-2011

Ziet er mooi uit maar;
De mengkom is zeker niet vaatwasserbestendig. Het handvat slaat direct dof uit en de kom past niet meer op de machine wegens vervorming.
Daarna is ook het handvat van de kom afgebroken.
Toen we geen garantie kregen (was binnen 1 jaar) wilden we een nieuwe mengkom bestellen maar dat is dus niet mogelijk.
Het hele apparaat is nu dus waardeloos omdat er geen onderdelen besteld kunnen worden.
Ik heb e.e.a. nagevraagd bij kenwood service zelf, maar zij verwijzen door naar onderdelenshops en die kunnen niet de exact juiste onderdelen leveren, alleen soortgelijke onderdelen. maar de bestelde mengkom (die er het meest op leek) past gewoon niet.
Dus het apparaat is nu waardeloos!?

Arthur1511 06-05-2011
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Deze machine van Kenwood aangeschaft omdat Kenwood een goede naam heeft op het gebied van keukenmachines. Bovendien wordt hier een uiterst complete uitrusting geleverd voor een schappelijke prijs.
Ik ben meteen begonnen met een duurtest. Dus meteen stevig belasten. Immers, nu is de machine nog nieuw...
Door de grote hoeveelheid hulpstukken: Sapcentrifuge, Citruspers, Blender, extra kommen, raspen, messen etc zijn de mogelijkheden ongekend. Het apparaat is eenvoudig en veilig te gebruiken en even eenvoudig schoon te maken. So far so good.
Toch zijn er ook een paar belangrijke minpunten. Om te beginnen het geluidsniveau. De compactheid van de machine gaat ten koste van eventuele geluidsisolatie, en op vol vermogen klinkt het dan ook als een laagvliegende straaljager.

Nog groter nadeel: De moter van van het apparaat is maar liefst 1000W, Maar de overbrenging is niet dikker dan een metalen satéprikker. Alsof je een Ferrarimoter in een fiat Panda bouwt...Dat is vragen om problemen en die kreeg ik dus ook. Bij het kneden van deeg (0,7Kg) brak de 'Satéprikker' af en was de machine op slag onbruikbaar.

Gelukkig deed de winkelier niet moeilijk en kreeg ik mijn geld terug.

Angelajabo 05-05-2011
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Zeer uitgebreide keukenmachine! Wat handig is, is dat er extra een kleine versie van het snij/hak gedeelte bij zit waardoor je niet meteen je vaatwasser vol hebt staan met onderdelen als je bijvoorbeeld een paar uien wilt snijden. Wat ik wel een nadeel vind is dat je de mixer "haken" alleen maar mag gebruiken voor het maken van slagroom en dus niet voor het maken van beslag.Beslag kun je dus alleen maar maken met een soort kneed mes van kunststof. Dit kneedmes gaat niet door de hele beslagkom waardoor je dus halverwege het kloppen van beslag de schaal eerst moet openen en de bloem die dus op sommige plekken niet wordt meegenomen door het mix gedeelte zelf door het beslag moet gaan roeren, waarna je het apparaat dus weer opnieuw moet aanzetten zodat het beslag helemaal goed wordt gemengd. Verder is het een ideale machine! je kunt er heerlijke sappen en smoothies mee maken, fruit e.d. wordt echt goed uitgeperst.

terwey 13-04-2010
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

Ik heb 't apparaat besteld voor mijn vriendin d'r verjaardag sinds die heel graag een blender wilde. Na wat rondkijken kwam ik initieel terecht bij de Kenwood FP735 maar na wat zoeken kwam ik erachter door beetje meer geld je de FP925 kon kopen.
Redenen waarom ik deze gekocht heb is omdat deze van volledig alu is gemaakt en een glazen blender kom heeft.
Tot nu toe de blender 2x gebruikt, werkt zeer goed. De kleine 'keukenmachine' die je in de grote plaatst gebruikt voor het snijden van uitjes, ging ook perfect. Voor paprika is de 'kleine' wat minder geschikt maar ik vermoed dat je daarvoor beter de andere snij modules kan gebruiken, nog niet verder geexperimenteerd.
De Juscentrifuge werkt naar behoren alleen zijn bananen niet geschikt (te weinig vocht), alhoewel het apparaat er toch alles uit wist te persen!

Al met al een zeer goed apparaat en heb er zeker geen spijt van! Vriendin is er ook zeer blij mee (kwam terug van de Uni en maakte gelijk wat te drinken ermee).
Aanrader zeker voor deze prijs!

adkerkhof 21-12-2009
Geschreven voor: Kenwood FP925 zilver

we hebben de keukenmachine exact 5 min gebruikt en snel terug gebracht naar de winkel met het maken van pannekoek beslag brak er al meteen een mixer af en de melk die kwam overal uit het apparaat gelopen ik denk niet dat ons volgende apparaat een kenwood wordt