Kenwood FP734 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood FP734 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

pien67 19-09-2014
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

De citrus pers is nu al kapot, daar had ik hem voornamelijk voor gekocht. De plastic tandjes breken zo af.
Nee, ik ben niet tevreden..

Kaa 1971 28-01-2014
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Ik heb dit apparaat nu een paar dagen in bezit en heb de sapcentrifuge nog niet gebruikt.
De schijven en de messen werken bij mij prima.
Het apparaat heeft alle denkbare hulpstukken.
Hij maakt mooie ringen van mijn uien en ook beslag maken gaat erg prettig.
Eerste project was een cheesecake met koekbodem.
Prima gelukt.
Erg prettig ook dat je je handen vrij hebt tijdens het mixen.
De minihakker werkt ook fijn met kleine hoeveelheden noten.
Kortom, ben erg tevreden, zeker gezien de vriendelijke prijs van dit apparaat.

woppie2 23-10-2012
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Een flutapparaat. Kan niet eens snijbonen of rode kool snijden.
De mixers zijn ook slecht, slagroom blijft aan de kanten hangen, waardoor de helft geklopt is. Alles is uiterst ondegelijk.
De kruidenmixer was na 1 keer dof uitgeslagen.
Hierover geprobeert contact te krijgen met Kenwood, maar ze reageren nergens op.
Een grote afrader. Koop dit product niet!

Marian. 13-10-2012
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Dit is een afrader. Hij kost bijna niks, en je krijgt dus ook niks - behalve een gigantische berg accessoires. Ik had van Kenwood meer verwacht, ook al is het een instapmodel. Het losse asje is een onding, het is al 1000x op de grond gevallen. Langs de snij/rasp-schijven is ruimte waardoor onbewerkte stukken in de kom vallen. Ergens is het plastic van de kom beschadigd geraakt, kennelijk door oververhitting? waardoor het inzetkommetje er niet meer goed op past. Ik heb meer dan 10 jaar met mijn vorige keukenmachine gedaan, aan mij zal het dus niet liggen. De kwaliteit van het snijwerk is bij deze nieuwe machine een stuk minder, bijvoorbeeld als je een handvol peterselie wilt snijden: het sikkeltje krijgt het niet voor elkaar.
Ik kan maar één voordeel bedenken: hij neemt weinig ruimte in op je tafel of aanrecht (zonder de accessoires dan).

Caroline334 19-01-2012
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Het is even zoeken hoe alles werkt, maar als je je daar eenmaal in verdiept het, is het een feest om deze keukenmachine in je kast te hebben! Heel veel mogelijkheden, zeker voor deze prijs. Voor wie veel wil voor niet teveel geld, is dit een goede keuze. Degelijk en sterkt materiaal.

polfre 10-10-2011
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Ik heb deze machine nu ongeveer een jaar in bezit. Ik gebruik hem bijna dagelijks, waarbij vooral het deegmes en de mixer veelvuldig wordt ingezet. Sinds een paar dagen werkt de borg van de kom niet goed meer. Tijdens het draaien schiet hij uit de borg waardoor de machine stopt. Ook draait de mixer niet meer, of niet meer goed, het is niet duidelijk waar dit aan ligt..
Ook het snijden van groenten gaat niet altijd goed, dit omdat de ruimte tussen de deksel en het mes te ruim is, daar is al meer over geschreven hier. Over het algemeen ben ik tevreden over het apparaat en vooral zijn veelzijdigheid. Ik stuur hem nu op onder garantie en dan zien we wel weer verder.

Holwerda1 10-01-2012

Beste meneer/mevrouw,

Hoe is dit afgelopen? Ik denk eraan om dit apparaat aan te schaffen, maar door uw review twijfel ik wel.

laatmaar 01-09-2011
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Een multi tool voor in de keuken, maar ik had hem op advies van de verkoper aangeschaft omdat je er ook bescuit taart mee kon maken. Maar met de mixer kun je absoluut niet eieren en meel mengen, de aandrijfas was naar 8 minuten mixen op de hoogste stand al INGESLETEN! Ik terug naar de winkel en kenwood gemaild, maar dit viel niet onder garantie. Kortom slecht advies. Inmiddels het apparaat alweer op marktplaats verkocht en heb ik een Kenwood KM264, een machine waarmee je wel eieren en meel kan mixen! En een foodprocessor, blender en citrus pers op kan plaatsen, ook multi-functioneel!

Oja het apparaat, buiten het mixen, de FP734 is een prima apparaat, degelijk en veel optie. Het snijden van snijbonen was wel lastig, want het laatste stukje gaat er toch net helemaal in (ongesneden) door de opening die er nog is (en die volgens Kenwood zo optimaal mogelijk is gemaakt!)

lindawouter 18-07-2011
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Veel mogelijkheden, maar het raspen e.d is een ramp!
de groenten/vruchten worden voor ongeveer iets meer dan de helft geraspt en de rest gaat er in grote brokken langs door de veel te grote ruimte tussen rasp en mengkom!!
Aangezien ik deze optie het meest gebruik, ben ik echt niet tevreden over dit product!!

Trinet van Leuverden 28-04-2012

Reactie op de beoordeling van Linda Wouter,ik ben het helemaal met haar eens over de te kleine raspbladen en elke keer als ik ze gebruik erger ik me dood en heb zin om hem door de keuken heen te gooien,heb er met Kenwood over gebeld en die zeggen dat er niks mis mee is,ik heb zelfs met Engeland gebeld.En dan wordt er gezegd dat ik me beter had moeten voorlichten over dit apparaat maar ik dacht dat Kenwood een goede naam heeft maar ik raad hem iedereen af,de sinaasappelpers perst 2-3 halve en dan kapt ie er mee,en ik ben heeeeel geduldig

marco340 28-02-2011
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

goede sapcentrifuge; eindelijk weet je weer hoe 'echt' appelsap hoort te proeven.

perfecte blender; grote stukken peer 1/4 peer en 1/4 banaan gaan makkelijk tot sap. fluitje van een cent. zelfs wat minder rijpe peren gaan goed. er blijft niets van over in de blender.

citrusspers; heel goed. snel klaar.

hakken; met de schijf; gaat perfect. 5 seconde voor een harde winterpeen voor de stoofschotel. snijdt perfect en snel grote hoeveelheden.

hakken met de messen; heel goed,. goed te doseren hoe klein je het wilt krijgen.

kneden; niet gebruikt. hij mag wel tot 500 gram maar ik gebruik een losse mixer voor dit werk.

er zitten heel veel accessoires bij en de hij staat als een huis. grote zuignappen. blender kun je op 8 zetten en weglopen. zo stabiel staat hij.

Al met al een heel fijne en snelle keukenmachine die alles moeiteloos aankan.

Tip: lees de gebruiksaanwijzing heel goed. dan werkt alles perfect en snap je snel de veiligheids sluitingen van de diverse onderdelen. Anders vliegt je shake je om de oren; zo sterk is ie. Als is voorzien van heel slimme en goede sluitingen.

hakdee 14-01-2014

Wat een ongeloofwaardig verhaal, je hebt vast niet DIT type! De (rasp)schijven hebben echt veel teveel ruimte. Er slingeren hele stukken van alles (kaas, groente etc.) tussendoor... ergerniswekkend. Een sinaasappeltje persen gaat, een zacht en voldoende nat mengsel blenderen gaat ook, maar de rest is vreselijk! Hoe goedkoop ook, geen goede aanschaf. Sorry nooit meer een Kenwood voor ons...

Lindylinn 01-01-2011
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Heerlijk apparaat met veel mogelijkheden. Ik denk dat eerdere gebruikers die het apparaat als minder positief beoordelen, niet goed weten welk onderdeel ze moeten gebruiken voor een bepaald doel.

Ik gebruik de sapcentrifuge dagelijks, terwijl we hem daar niet voor gekocht hebben (zat bij de set, maar we hadden nog een prima bevallende oude goedkope). Ik spoel hem goed om met een sopje en gebruik hem dan gewoon weer opnieuw. Twee keer in de week maak ik hem dan echt grondig schoon in de afwasmachine. Er blijft veel water in de bakken staan, hoe je ze ook neerzet.

Deeg maken: helemaal top. Geen enkele klacht over. Gaat erg snel en makkelijk. Kan je een bakje wel even voor afwassen:).
Groenten snijden: super. Gaat megasnel, ging in mijn oude machine niet goed.

Blender: ok, maar niet geweldig. We hebben alleen milkshakes geprobeerd. Wel goed, maar in het glas toch wel even naroeren om goed te mengen.

Mijn conclusie: voor deze prijs een apparaat met ongekend veel mogelijkheden en kracht. Alles gaat snel em goed, ik ben heel tevreden. Dit apparaat heeft veel meer mogelijkheden dan mijn oude keukenmachine en kost de helft.

Phaedra Vermeer 17-08-2008
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

De FP 734 is denk ik de meest complete foodprocessor die er op de markt is. Hakselen, snijden, sapcentrifuge, citruspers, schaven, raspen, blenden, kloppen, pureren, kneden: hij kan het allemaal. Of je nu friet of julienne wil snijden, Parmezaanse kaas wil schaven of aardappels wil raspen, wortelen wil snijden of een smoothie wil maken: het kan allemaal met dit apparaat.

Ik vind deze keukenmachine heel makkelijk schoon te maken. Mijn vorige Moulinex had overal richels en randjes, terwijl deze recht toe recht aan is. In de vaatwasser zou ik 'm echter niet doen: met al die onderdelen zit ie zomaar vol, en in veel dingen blijft een plens water staan. Daar is ie niet op gemaakt, al zeggen ze bij Kenwood van wel.

Als je het voedsel goed aandrukt, snijdt en raspt ie alles perfect. Er gaat niks vastzitten, er valt niets naast en het beetje afval wat je ervan hebt (het laatste stukje) is minimaal. Als je met de hand raspt of snijdt, moet je heel wat eerder stoppen!
Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, behalve het kneden; daar kan ik dus niks over zeggen.

Een minpunt is dat het mes van de blender wat klein is, en dat één punt van het mes niet genoeg omhoog steekt. Daardoor heeft ie moeite met fruit pureren, zelfs zacht fruit als bananen en aardbeien. Doe je er eerst wat yoghurt in, dan heb je dit probleem echter niet.

Een ander nadeel(tje) is dat het fijne snijmes plakken van 1 mm snijdt, en het grove snijmes plakken van 2 mm. Ik zou graag plakken van 7 mm willen kunnen snijden, voor bijvoorbeeld rookworst.

Al met al een hele uitgebreide keukenmachine voor een hele mooie prijs.

keukenprinces 1970 22-06-2008
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Geweldig wat een fijn apparaat. Ik heb de 730 van deze Kenwood en ik begrijp geheel niet het commentaar wat eerder is gegeven. Echt alles doet het geweldig!! mengen, kneden, mixen en zeker ook snijden, geen problemen. Super veel mogelijkheden en daarom juist een aanrader. Mooi vierkant is het motorblok waar alles op past, zet je zo in een hoek op het aanrecht. Gebruik het overal voor en heb geen last gehad van nadelen. Heeft genoeg vermogen om het werk aan te kunnen, misschien als je de snelheden niet goed gebruikt dat de stukken je om de oren vliegen maar als je het apparaat het werkt laat doen ( en daar heb je een keukenmachine voor) en het niet doordrukt maar rustig aan laat snijden geen enkel probleem gehad. Kwestie van wennen, en vooral genieten van de vele mogelijkheden die een keukenmachine zoals deze je biedt. Een topper!

Erekose 25-07-2007
Geschreven voor: Kenwood FP734 wit

Grote miskoop! Het doet niet of niet goed wat je verwacht dat het zou doen. Voorbeelden: ruimte tussen snijmessen en deksel te groot, waardoor grote stukken groenten niet gesneden worden en vast blijven zitten. Een blender die niet blendt bij grotere hoeveelheden (1 mango en 1 appel in stukken) of kleine hoeveelheden (kruiden werden niet allemaal fijngehakt). Voor twee glaasjes jus heb je een enorme bak schoon te maken. Cakedeeg werd niet gekneed. Het pluspuntje: de mixer klopt mooi eiwit. Alles weggegooid en in losse onderdelen opnieuw aangeschaft: handrasp, oude Philips blender teruggehaald, Philips citruspers (die veel meer uit een sinaasappel haalt dan dit apparaat), Braun handmixer. Losse onderdelen zijn gemaakt op hun sterkste punt. Voor dit apparaat geldt: van alles een beetje, dat levert niets op. Het lijkt een topapparaat, maar is een flopapparaat. Dat een fabrikant met een naam deze kwaliteit anno nu nog mag afleveren!