Koelstra Simba groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Koelstra Simba groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

vanillemaantje 23-06-2012
Geschreven voor: Koelstra Simba blauw

Heb deze buggy nu ong. een jaar en ben aan het kijken voor een nieuwe! Was eerst erg tevreden over deze buggy, maar nu niet meer. Ik gebruik mijn buggy dagelijks en dat kan de simba volgens mij niet hebben! Zolang ik rechte stukken loop is er niks aan de hand, maar als ik de hoek om ga of eventjes stop komt de simba moeilijk weer tot rijden, omdat de voorwielen niet meewerken.

Tinuviel 15-12-2010
Geschreven voor: Koelstra Simba rood

Mooi ontwerp (ik heb die van 2010)en voor een paraplu-buggy lekker stevig. Hiervoor had ik 2 keer een wat goedkopere en die rammelde beide aan alle kanten en liepen voor geen meter. Deze is de paar tientjes verschil meer dan waard.

Loopt lekker soepel ook over klinkers, de wieltjes lijken tot nu toe stevig. Ik heb hem nu een keer op 10 gebruikt. Hij duwt voor een wagen zonder luchtbanden heel licht. Mijn kind weegt 16 kilo, maar dat gaat prima. Zoals iemand inde andere review opmerkte, zelfs met 1 hand te duwen.

Een hollands merk dus de duwstangen zijn een stuk hoger dan de andere merken, zoals bijvoorbeeld mcLaren. Dit was voor ons belangrijk aangezien mijn man 1.95 is. Het zou mooi zijn als ze in hoogte verstelbaar waren geweest, maar dat heb ik nog nooit bij een paraplu-buggy gezien.

Het wagentje zelf is ook vrij hoog. Dochtertje van 3jr (104 cm) past er met gemak in.
Het zonnescherm kan extra ver omlaag. Perfect bij laagstaande zon. Wagentje kan helemaal plat, dus je kindje zou er in moeten kunnen slapen. Dat heb ik nog niet kunnen proberen omdat mijn oudste van 3 geen dutje meer in de wagen doet en de ander nog in een wandelwagen vervoert wordt.
Erg lichte wagen, met groot gemak op te tillen. Hij klapt ook heel makkelijk in en uit (met 1 hand en 1 voet te doen) dus ideaal voor gebruik in openbaar vervoer of bij veel trappen.
Grote mand onder de zitting, makkelijk bij boodschappen. De zonnekap is zo sterk dat je daar ook nog wel wat op kwijt kan (geen krat bier natuurlijk, maar dingen als brood of fruit kan prima). Een lekkere pakezel dus.

Ideale wagentje dus.
Wel een paar minpuntjes. Het harnas (de 3-puntsgordel) loopt niet achter de zitting langs zoals bij veel buggy's, maar zit met ringen aan de voorkant. Geen idee waarom hiervoor gekozen is. Het hoeft geen probleem te zijn, maar mijn onderzoekende en eigenwijze peuter kruipt dus steeds achter in plaats van in de gordel en komt in de knel te zitten. Moet haar er dan weer uit wurmen wat bij haast behoorlijk vervelend is.
Ander minpuntje is dat alle accessoires los gekocht moeten worden. Zelfs het regenscherm. Als je die dus allemaal wil hebben word het ineens wat duurder.

Of hij lang meegaat weet ik nog niet, maar hij voelt stukken steviger dan de 2 vorige.

ilonka 2010 31-07-2010
Geschreven voor: Koelstra Simba

ik heb de buggy nu een paar dagen in bezit en hij bevalt erg goed!!!
mijn dochter is wat tenger gebouwd en nu 6 maanden oud maar ze zit echt perfect in de wagen!!
Ook rijdt hij heerlijk over de stenen en ligt ze er niet in te stuiteren.
Echt een goede koop geweest!
mede dankzij deze site !!!

groetjes ilonka

DaanO 20-07-2010
Geschreven voor: Koelstra Simba

Ik heb inmiddels de buggy. Wij zijn erg tevreden. Fijne buggy en rijd prima. We hadden nog een oude Maclaren Quest. We vinden de verschillen niet groot, maar met name de ligstand en prijs van de Simba is perfect. De Maclaren is iets luxer afgewerkt (o.a. gordels zijn netjes in zitting afgewerkt).

lopetersen 16-03-2010
Geschreven voor: Koelstra Simba

Mooiere wagen dan veel anderen. Vloeiend te besturen, op vlakke ondergrond zelfs met 1 hand. Klapt makkelijk in en uit. Relatief licht. Grote voordeel tov andere wagens is dat zitting echt in ligstand kan, mijn zoontje van 5 maanden heeft er al vaak lekker in geslapen. Nadeel van ligstand is dat je de boodschappenmand vrijwel leeg moet maken voordat je de zitting neerklapt anders past het niet. Estetisch minpuntje is de flap aan de achterkant: deze past precies als de wagen in ligstand is, maar hangt er maar een beetje bij als de zitting rechtop staat. Niet storend, maar minder mooi. Ten opzichte van combi wagens zoals de bugaboo etc is dat je de zit/kijkrichting niet kunt draaien, dus als er veel wind staat of lage zon dan heeft je kind er last van. Maar een superwagen voor erbij.

soiraima 21-01-2010

goede buggy,
we hebben sinds kort de buggy van koelstra simba gekocht voor onze 2e dochter en hij bevalt ons erg goed.
makkelijk in lig stand te zetten.
onze 1e dochter van 4,5 kan er ook prima in zitten en wat wij heel vervelend vonden van onze oude buggy was dat als de oudste haar voeten plaatste op het voetensteuntje dit direct tegen de wielen aanliep.
bij de koelstra is dit niet het geval.
wij hebben er ook een voeten zak van koelstra bijgekocht en hierdoor zit onze kleine meid heerlijk warm.
goede vering in de wielen.
hij is wel wat groter dan andere buggy,s.

jantienemaier 03-09-2009
Geschreven voor: Koelstra Simba groen

prima buggy.Heel tevreden. Niet te duur, rijdt lekker.Bijna net zo lekker als mijn Buggaboo. Stuurt heel goed. Ik heb een groot kind, 15 kilo, 1, 5 jaar. slaapt graag in de buggy, daarom wilde ik er één die plat kan voor vakanties e.d. De buggy doet zijn werk goed.Klapt makkelijk in en uit. De buggy is iets groter (ingeklapt) dan ik dacht (op internet besteld).. Maar dat geeft niks.

Evie 07-04-2009
Geschreven voor: Koelstra Simba rood

Heb deze buggy net een paar dagen. En bevalt prima.
Wilde graag een buggy erbij voor de snel boodschap en voor reizen. Onze Mutsy is erg groot en wilde iets kleins voor daarnaast.Mijn oog was eerst gevallen voor de Quinny Zapp maar deze werd sterk afgeraden door de medewerkster omdat mijn dochtertje net 9 maanden is. Ze hing erg in die buggy. Bij deze kan je de gordels verstellen en de rugleuning helemaal plat.
Dat is wel nodig met een snel slaperig kind, in mijn geval althans. Hij is even zwaar als de zapp en voelt erg licht aan. Verder ziet hij er mooi uit qua vorm. Mijn conclusie, goed wagentje naast je gewone wagen. Makkelijk in te klappen.

vader van B 19-09-2008
Geschreven voor: Koelstra Simba groen

Deze buggy gekocht om mee te nemen op vliegvakantie. We hebben een McLaren, maar daarvan kon de rugleuning niet naar beneden. De Koelstra kan dat wel. Ik wist ook niet dat een buggy zo mooi kon zijn. Nadeel is dat de kap, bij inklappen soms van het frame loslaat. Met een klik zit het weer vast, maar toch een minpuntje. Verder erg gemakkelijk.

Maathuis 11-07-2008
Geschreven voor: Koelstra Simba grijs

Deze Buggy hebben we gekocht naast onze Quinny Zapp. De Zapp is echt een leuke en fijne buggy maar helaas kan daarvan de rugleuning niet worden versteld.

Deze Koelstra Simba hebben we gekocht omdat de rugleuning hiervan helemaal plaat kan. Dit kan helaas niet in andere type buggies die wij zagen dus viel de keuze op deze.