Koelstra Latinique blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Koelstra Latinique blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Daphne35 04-08-2011
Geschreven voor: Koelstra Latinique

Sinds begin december 2010 hebben wij deze wagen in gebruik. Een minpunt is inderdaad het in en uitklappen, wat we onder de knie hebben en tot op heden goed ging.
Het meganisme is steeds stroever geworden, waardoor het inklappen niet meer gaat zoals het zou moeten. We moeten nu steeds de twee pinnetjes onderop de railing indrukken om hem ingeklapt te krijgen en dat is niet echt een pretje. En dat na 8 maanden gebruik. Ik hoop dat hij nog wat langer meegaat, maar vrees het ergste.
Voor de rest is het een fijne wagen.

Wim Platje 09-05-2011

Hoi!
Ik zal er eerlijk over zijn: een vriend van me werkt bij Koelstra en hij heeft ons deze wagen aangeraden.

Volkomen terecht, zo blijkt. Want het is een perfect ding. Ik heb zelf geen ervaring met andere wagens, maar ik ken wel veel mensen die een andere wagen hebben. En elke keer als ik die zie, ben ik extra blij met onze nieuwe Koelstra:
- Super makkelijk in te klappen.
- Licht.
- Alles wat je wilt verstellen, kan je verstellen.
- Perfect bestuurbaar, ondanks de voorste zwenkwielen.
- Juist die voorwielen zorgen ervoor dat de wagen ook in een wat kleinere auto past.
- Enzovoort. :)

Wat betreft degelijkheid en veiligheid kan ik eigenlijk weinig zinnigs zeggen. In vergelijking met andere wagens ziet de Latinique er echter wel erg stevig en degelijk uit. En dus ook veilig.

Kortom, ik kan iedereen een Koelstra kinderwagen aanraden!

Groet,
Wim.

Boswachtertje 12-02-2011

Hallo,
We hebben de Latinique van Koelstra ruim een jaar in gebruik. We wonen in een bos, en boswandelingen en zandpaden gaat prima met deze wagen. Hij is al zeer intensief gebruikt: iedere dag zeker een uur wandelen. Na ongeveer een jaar werkte het inklap mechanisme soms niet meer goed (wat misschien niet vreemd is met ons gebruik). Echter binnen enkele dagen na het opsturen van het defecte onderstel hebben wij het gerepareerde onderstel inclusief gratis reinigingspray retour ontvangen, echt super service. Het is een stoer ontwerp, en we krijgen vaak leuke reacties. Onze kleine heeft het ook prima naar haar zin in de Koelstra. Ook leuk dat dit merk al zo'n lange geschiedenis heeft. Kortom, een aanrader.

zoei 11-11-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique blauw

Nadat ik eindelijk onder de knie had hoe je de buggy moet toeplooien ben ik er ongelooflijk tevreden van! Alleen uit de wieg was mijn zoontje snel gegroeid,maar geen probleem hij kon perfect plat in de buggy liggen.

latinique user 26-10-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique rood

Koelstra latinique is een super wagen. Rijd heerlijk soepel maar voelt goed degelijk en stabiel aan. Het uit en inklappen moest even wennen. De wieg is mooi ruim en het zitje is ook groot. Kan in beide richtingen worden geplaatst, erg handig. Lekker wendbaar voor in de stad en stabiel voor op ruiger terrein. Goede prijs-kwaliteit verhouding!

Gerard Moneta 18-10-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique

We hebben onze latinique 2011 nu een aantal dagen in bezit en ik moet zeggen dat we erg onder de indruk zijn. We hebben her en der al wat kinderwagens uitgeprobeerd maar deze werd ons aangeraden en zo blijkt dat dit zeker geen miskoop is. Wat een super ding. Heel licht en makkelijk te besturen door het zwenkwiel, makkelijk in en uit te klappen en op alle fronten instelbaar. Onze maxi cosi past er ook prima op en staat stevig. Wat een super product en zeker aan te raden voor anderen!

alpina71 29-09-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique beige

---------- update review 29-09-2010 ----------
Wij hebben de Koelstra nu ruim een half jaar in bezit. Hij voelt degelijk aan en door het zwenkwiel voor is hij ook zeer wendbaar. Nadeel is dat hij hierdoor ietsje minder stabiel is bij bijv. stoepje-af. Hij kan goed ingeklapt worden maar dit vraagt wat gewenning. Door de luchtbanden kun je ook prima op zanderig terrein uit de voeten, waar normale kinderwagens allang zouden afhaken.
+ degelijk
+ wendbaar
+ ruw terrein
- stabiliteit stoepje af/op

---------- oude review 05-01-2010 ----------
Wij hebben ook een Koelstra Latinique besteld alleen is hij nu opeens weer 200 euro goedkoper, aaah!
Het voordeel van de Latinique is vooral het feit dat hij voorvering heeft, iets wat veel merken niet hebben, en degelijke (dubbele) banden voor. Hierdoor is hij stabieler en comfortabeler voor de kleine, erg belangrijk lijkt mij!

Ook is de wagen goed te verstellen, dit is inderdaad even wennen maar dan kan de wandelinzet wel naar voren of naar je toe worden geplaatst. Kwalitatief zijn dit degelijke kinderwagens, zoals vernomen bij prenatal en de Gardo winkels.

Vooral nu hij in de aanbieding is kopen!

Lou28 01-09-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique rood

Ik heb de Latinique (2009)nu 5 mnd in gebruik... Ben er zeer tevreden over. Ik wandel erg veel en deze wagen rijdt zeer soepeltjes over de straat, gras, zand enz. Enige minpuntje is dat hij wel wat lomp is met bijv. winkelen. Hij stuurt wel makkelijk maar hij is wel groot. Mijn kindje zit nu al in de buggy maar de reiswieg is nog wel groot genoeg. Ook de adapters voor de maxicosi werken zeer goed. Het parasolletje is stevig. Als je eenmaal het mechanisme goed door hebt, klapt de wagen makkelijk in en uit. Ook de wielen kunnen er gemakkelijk af.

Digikip 11-06-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique groen

Wij hebben de wagen nu bijna 4 maanden in gebruik, en zijn nog steeds zeer tevreden. Het inklappen is een kwestie van wennen, je moet met het linkerknopje ingedrukt en de knijphendel in de duwstang ingeknepen de duwstang naar je toe trekken met een korte ruk. Dan klapt 'ie zo in elkaar.
Ook erg handig; de wielen (ook het voorwiel) zijn er zo af te halen, waardoor vervoer in een krappe achterbak van de auto ook geen probleem is.
Het buggyzitje hebben wij één keertje uitgeprobeerd in de ligstand, dat ging erg goed. Zeker als het warm is, is het iets meer geventileerd dan de reiswieg. Onze dochter is nu ruim 3 maanden, maar begint al bijna uit de reiswieg te groeien...
Ook de adapters voor de maxicosi zijn makkelijk te bevestigen en de maxicosi klikt er goed op. Enige minpuntje; je moet de adapters eraf halen als je 'm in wil klappen, en ze kunnen ook niet aan de maxicosi blijven zitten. Dus je moet steeds erom denken ze mee te nemen als je met de auto weggaat.
Het manoevreren met deze wagen gaat erg goed, zelfs met één hand, vanwege de stabiliteit die de twee voorste wielen bieden, m.n. in de zwenkstand, en doordat de wagen erg licht is.
Ik heb verder geen dingen kunnen ontdekken die onhandig of onpraktisch zijn aan deze wagen. Wij hebben 'm gekocht toen hij pas op de markt was, en er inderdaad nog weinig op internet over te vinden was. We hebben ook de gok genomen, maar omdat 'ie in de winkel al opviel vanwege z'n strakke vormgeving en we ook goed konden oefenen met in- en uit elkaar klappen en ombouwen, hebben we besloten deze wagen te kopen. En tot nu toe geen spijt!

topep 24-01-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique groen

Een super fijne wagen. We hebben twee keer een goedkopere wagen gekocht en steeds problemen gehad. (wiel los, bak stuk, frame scheurtjes) Nu een duurdere wagen, mobiel en prima in te klappen. Voor ons een verademing!

alpina71 05-01-2010
Geschreven voor: Koelstra Latinique

Vooral nu hij in de aanbieding is kopen!

Eduardonr.1 08-12-2009
Geschreven voor: Koelstra Latinique rood

Wij hebben de Latinique nu een half jaar in gebruik. Ook al was er weinig te vinden op het net, we hebben de gok genomen en zijn tot op heden niet teleurgesteld.

Het inklapmechanisme is idd iets wat je even onder knie moet krijgen, daarna gaat het echt super. Zelfs de verkoopster lukte het niet:)

Verder rijdt hij comfortabel als ik de kleine mag geloven;) Het zitje hebben we nog niet gebruikt, maar de bak is groot genoeg. De kleine is nu 6mnd oud.

De lengte van de duwstang is voor mij (1.83m) ook goed op lengte

Laat je niet afschrikken door op het 1e ook moeilijke inklapmechanisme.

Kortom, tot op heden nog geen spijt van!

naam23456789987 21-09-2009
Geschreven voor: Koelstra Latinique rood

het is ten eerste een zeer klassiek model, ook een 'no-nonsense' model. heel strak en met veel smaak.
voor het kind is dit wagen heel speciaal.
de draagmand is heel ruim (bijna zoals de reuze antieke silver-cross modellen).
de draagmand is te gebruiken als bed op reis enz. zelfs totdat we een bed hadden gekocht hebben we hem gebruikt. de wagen is nogal licht in vergelijking met zijn functie.
wat ook heel speciaal is, is het feit dat er in de draagmand steeds!! een perfecte temperatuur heerst. in koude en warmte!
de zitting hebben we nog niet gebruikt, maar het lijkt wel heel praktisch en mooi